The art of asking in psychotherapy
Descripción del Articulo
Background: Asking questions is an essential instrument of human communications. Not only do the answers introduce information into the system, but they also constitute a true strategic trigger in psychotherapy. Method: Theoretical study. Results and Conclusions: The paper...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Instituto Peruano de Orientación Psicológica |
Repositorio: | Interacciones |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs3114.ejournals.host:article/90 |
Enlace del recurso: | https://www.ojs.revistainteracciones.com/index.php/rin/article/view/90 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Questions psychotherapy intervention information |
Sumario: | Background: Asking questions is an essential instrument of human communications. Not only do the answers introduce information into the system, but they also constitute a true strategic trigger in psychotherapy. Method: Theoretical study. Results and Conclusions: The paper explores the art’s theory of asking and the technique of speaking the patient’s language. As a maneuver that supports the way in which the question is executed. It also tries a typology of questions that were collected in the clinical practice of different therapists. In no way are all the types of questions that were classified, but it is an original work, thought from the systemic paradigm and the strategic systemic model in psychotherapy that makes it possible to systematize numerous questions that are only at the mercy of the creativity and spontaneity of the therapist. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).