The accreditation in the quality of the educational service of the Higher Public Technological Educational Institution "Víctor Raúl Haya de la Torre" Barranca. Region - Lima 2013
Descripción del Articulo
La investigación científica que hemos realizado es básica, correlacional no experimental, los factores de estudio son dos: la acreditación y la calidad del servicio educativo. The population was made up of 30 teachers, 7 Administrative Personnel and 168 ISTP students: “Víctor Raúl Haya de la Torre”...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Instituto Internacional de Gobierno |
Repositorio: | Igobernanza |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/89 |
Enlace del recurso: | https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/89 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Acreditación Calidad del Servicio Educativo I.E.S.T.P. Víctor Raúl Haya de la Torre Barranca Lima -2013 Accreditation Quality of the Educational Service I.E.S.T.P. Víctor Raúl Haya de la Torre |
id |
REVIGOB_7d40f6e04e2d5eea2929d0af5ab73ce8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/89 |
network_acronym_str |
REVIGOB |
network_name_str |
Igobernanza |
repository_id_str |
|
dc.title.none.fl_str_mv |
The accreditation in the quality of the educational service of the Higher Public Technological Educational Institution "Víctor Raúl Haya de la Torre" Barranca. Region - Lima 2013 La acreditación en la calidad del servicio educativo de la Institución Educativa Superior Tecnológico Público “Víctor Raúl Haya de la Torre” Barranca. Región - Lima 2013 |
title |
The accreditation in the quality of the educational service of the Higher Public Technological Educational Institution "Víctor Raúl Haya de la Torre" Barranca. Region - Lima 2013 |
spellingShingle |
The accreditation in the quality of the educational service of the Higher Public Technological Educational Institution "Víctor Raúl Haya de la Torre" Barranca. Region - Lima 2013 Palacios Olivera, Sandro Percy Acreditación Calidad del Servicio Educativo I.E.S.T.P. Víctor Raúl Haya de la Torre Barranca Lima -2013 Accreditation Quality of the Educational Service I.E.S.T.P. Víctor Raúl Haya de la Torre Barranca Lima -2013 |
title_short |
The accreditation in the quality of the educational service of the Higher Public Technological Educational Institution "Víctor Raúl Haya de la Torre" Barranca. Region - Lima 2013 |
title_full |
The accreditation in the quality of the educational service of the Higher Public Technological Educational Institution "Víctor Raúl Haya de la Torre" Barranca. Region - Lima 2013 |
title_fullStr |
The accreditation in the quality of the educational service of the Higher Public Technological Educational Institution "Víctor Raúl Haya de la Torre" Barranca. Region - Lima 2013 |
title_full_unstemmed |
The accreditation in the quality of the educational service of the Higher Public Technological Educational Institution "Víctor Raúl Haya de la Torre" Barranca. Region - Lima 2013 |
title_sort |
The accreditation in the quality of the educational service of the Higher Public Technological Educational Institution "Víctor Raúl Haya de la Torre" Barranca. Region - Lima 2013 |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Palacios Olivera, Sandro Percy Sánchez Pinedo, Luz Doris |
author |
Palacios Olivera, Sandro Percy |
author_facet |
Palacios Olivera, Sandro Percy Sánchez Pinedo, Luz Doris |
author_role |
author |
author2 |
Sánchez Pinedo, Luz Doris |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Acreditación Calidad del Servicio Educativo I.E.S.T.P. Víctor Raúl Haya de la Torre Barranca Lima -2013 Accreditation Quality of the Educational Service I.E.S.T.P. Víctor Raúl Haya de la Torre Barranca Lima -2013 |
topic |
Acreditación Calidad del Servicio Educativo I.E.S.T.P. Víctor Raúl Haya de la Torre Barranca Lima -2013 Accreditation Quality of the Educational Service I.E.S.T.P. Víctor Raúl Haya de la Torre Barranca Lima -2013 |
description |
La investigación científica que hemos realizado es básica, correlacional no experimental, los factores de estudio son dos: la acreditación y la calidad del servicio educativo. The population was made up of 30 teachers, 7 Administrative Personnel and 168 ISTP students: “Víctor Raúl Haya de la Torre” of Barranca and the sample is 30 teachers, 7 administrative personnel and 151 students respectively. The research design is translational, correlational, causal. bivariate, transversal. For the data collection, five structured questionnaires were prepared as measurements and refer to the following aspects: teacher's opinion on the principal, teacher's opinion on the quality of the educational service, student's opinion on the director, student's opinion on quality of the educational service and opinion of the administrative staff on the quality of the educational service Four variables are considered in the accreditation variable: strategic management of the principal, teacher performance, institutional support, student opinion and opinion of the administrative staff. Regarding the variable quality of educational service, two dimensions are considered: service satisfaction and service efficiency According to the statistical results obtained, accreditation is related to the quality of the educational service through Rho de Spearman, the level of significance being 95% lower than 0.05, with a correlation of 0.748 which is GOOD. Therefore, the null hypothesis is rejected and the alternative hypothesis is accepted, as follows: The accreditation is related to the quality of the educational service of the I.E.S.T.P “Víctor Raúl Haya de la Torre” of Barranca Region Lima Provinces - Year 2013. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-14 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/89 |
url |
https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/89 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/89/472 https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/89/140 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 IGOBERNANZA https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 IGOBERNANZA https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
INSTITUTO INTERNACIONAL DE GOBIERNO (IGOB) |
publisher.none.fl_str_mv |
INSTITUTO INTERNACIONAL DE GOBIERNO (IGOB) |
dc.source.none.fl_str_mv |
IGOBERNANZA; Vol. 3 Núm. 12 (2020): Investigación Educativa; 121-141 2617-619X 10.47865/igob.vol3.n12.2020 reponame:Igobernanza instname:Instituto Internacional de Gobierno instacron:IGOB |
instname_str |
Instituto Internacional de Gobierno |
instacron_str |
IGOB |
institution |
IGOB |
reponame_str |
Igobernanza |
collection |
Igobernanza |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1843618845564076032 |
spelling |
The accreditation in the quality of the educational service of the Higher Public Technological Educational Institution "Víctor Raúl Haya de la Torre" Barranca. Region - Lima 2013La acreditación en la calidad del servicio educativo de la Institución Educativa Superior Tecnológico Público “Víctor Raúl Haya de la Torre” Barranca. Región - Lima 2013Palacios Olivera, Sandro PercySánchez Pinedo, Luz DorisAcreditaciónCalidad del Servicio Educativo I.E.S.T.P. Víctor Raúl Haya de la TorreBarrancaLima -2013AccreditationQuality of the Educational Service I.E.S.T.P. Víctor Raúl Haya de la TorreBarrancaLima -2013La investigación científica que hemos realizado es básica, correlacional no experimental, los factores de estudio son dos: la acreditación y la calidad del servicio educativo. The population was made up of 30 teachers, 7 Administrative Personnel and 168 ISTP students: “Víctor Raúl Haya de la Torre” of Barranca and the sample is 30 teachers, 7 administrative personnel and 151 students respectively. The research design is translational, correlational, causal. bivariate, transversal. For the data collection, five structured questionnaires were prepared as measurements and refer to the following aspects: teacher's opinion on the principal, teacher's opinion on the quality of the educational service, student's opinion on the director, student's opinion on quality of the educational service and opinion of the administrative staff on the quality of the educational service Four variables are considered in the accreditation variable: strategic management of the principal, teacher performance, institutional support, student opinion and opinion of the administrative staff. Regarding the variable quality of educational service, two dimensions are considered: service satisfaction and service efficiency According to the statistical results obtained, accreditation is related to the quality of the educational service through Rho de Spearman, the level of significance being 95% lower than 0.05, with a correlation of 0.748 which is GOOD. Therefore, the null hypothesis is rejected and the alternative hypothesis is accepted, as follows: The accreditation is related to the quality of the educational service of the I.E.S.T.P “Víctor Raúl Haya de la Torre” of Barranca Region Lima Provinces - Year 2013.El presente artículo está basado en una investigación científica básica, correlacional no experimental, los factores de estudio son dos: la acreditación y la calidad del servicio educativo. La población estuvo conformada por 30 docentes, 7 Personales administrativos y 168 estudiantes del ISTP: “Víctor Raúl Haya de la Torre” de Barranca y la muestra es de 30 docentes, 7 personales administrativos y 151 estudiantes respectivamente. El diseño de la investigación es transeccional, correlacional, causal. bivariada, transversal. Para la recolección de datos se confeccionaron cinco cuestionarios estructurados como medición y se refiere a los siguientes aspectos: opinión del Profesor sobre el Director, opinión del profesor sobre la calidad del servicio educativa, opinión del alumnado sobre el director , opinión del alumno sobre la calidad del servicio educativo y opinión del personal administrativo sobre la calidad del servicio educativo De la variable acreditación se consideró cuatro dimensiones: gestión estratégica del director, desempeño docente, soporte institucional, opinión del alumno y opinión del personal administrativo. En cuanto a la variable calidad de servicio educativo se consideró dos dimensiones: satisfacción del servicio y eficiencia en el servicio De acuerdo a los resultados estadísticos obtenidos, la acreditación se relaciona con la calidad del servicio educativo a través de Rho de Spearman, siendo el nivel de significancia al 95% menor al 0,05, con una correlación de 0,748 que es BUENA. Por lo se rechaza la hipótesis nula y se acepta la hipótesis alterna, por lo dice: La acreditación se relaciona significativamente con la calidad del servicio educativo de la I.E.S.T.P “Víctor Raúl Haya de la Torre” de Barranca Región Lima Provincias - Año 2013.INSTITUTO INTERNACIONAL DE GOBIERNO (IGOB)2020-12-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/89IGOBERNANZA; Vol. 3 Núm. 12 (2020): Investigación Educativa; 121-1412617-619X10.47865/igob.vol3.n12.2020reponame:Igobernanzainstname:Instituto Internacional de Gobiernoinstacron:IGOBspahttps://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/89/472https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/89/140Copyright (c) 2020 IGOBERNANZAhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/892021-04-05T02:35:42Z |
score |
12.87381 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).