Directive competence and school management in the EI CET 34. Chancay. Lima
Descripción del Articulo
One of the main problems for the achievement of student learning is the lack of adequate management in the management of school management and it is the absence of competencies in those who direct the educational institutions are responsible for this lack of management. . Therefore, the objective of...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Instituto Internacional de Gobierno |
Repositorio: | Igobernanza |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/344 |
Enlace del recurso: | https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/344 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Competencias Directivas Gestión Escolar IE CET 34 Chancay Management Competencies School Management IE CET 34 Chancay |
id |
REVIGOB_0adf7c5cd3859ea8fe69a1daa89d5a0d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/344 |
network_acronym_str |
REVIGOB |
network_name_str |
Igobernanza |
repository_id_str |
|
spelling |
Directive competence and school management in the EI CET 34. Chancay. Lima Competencia directiva y gestión escolar en la IE CET 34. Chancay. Lima More Herrera , Lesly Karol Lucia Damián Núñez , Edgar Froilán Competencias DirectivasGestión Escolar IE CET 34 ChancayManagement CompetenciesSchool Management IE CET 34 ChancayOne of the main problems for the achievement of student learning is the lack of adequate management in the management of school management and it is the absence of competencies in those who direct the educational institutions are responsible for this lack of management. . Therefore, the objective of this research is to identify and establish the relationship between managerial competencies and school management in the IE CET 34 of Chancay. A quantitative approach is used with a hypothetical method, cross-sectional and ordinal level. A descriptive correlational design shapes this study in 78 teachers. Two data collection instruments validated by three expert juries and the measurement of a reliability index using Cronbach's Alpha guarantee suitability in the study. To analyze the data, we used descriptive statistics and Spearnan's Rho Coefficient to test hypotheses. The results showed a notable relationship between the managerial competencies in the school management of the institution in question.Uno de los principales problemas para el logro de los aprendizajes de los estudiantes es la falta de una adecuada gestión directiva en el manejo de la gestión escolar y y es la ausencia de competencias en los que dirigen las instituciones educativas son las responsables de esta falta de gestión. Por lo que es el objetivo de esta investigación identificar y establecer la relación entre las competencias directivas y la gestión escolar en la IE CET 34 de Chancay. Un enfoque cuantitativo es utilizado con método hipotético, corte transversal y nivel ordinal. Un diseño correlacional descriptivo le da forma a este estudio en 78 docentes. Dos instrumentos de recolección de datos validados por tres jurados expertos y la medida de un índice de confiabilidad mediante el Alfa de Cronbach nos garantiza idoneidad en el estudio. Para analizar los datos, usamos estadísticas descriptivas y el Coeficiente Rho.de Spearnan para la contrastación de hipótesis. Los resultados mostraron una relación notable de las competencias directivas en la gestión escolar de la institución en mención.INSTITUTO INTERNACIONAL DE GOBIERNO (IGOB)2024-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/344IGOBERNANZA; Vol. 7 Núm. 26 (2024): Recursos didácticos y enseñanza por competencias; 161-1822617-619X10.47865/igob.vol7.n26.2024reponame:Igobernanzainstname:Instituto Internacional de Gobiernoinstacron:IGOBspahttps://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/344/737https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3442024-06-29T01:43:02Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Directive competence and school management in the EI CET 34. Chancay. Lima Competencia directiva y gestión escolar en la IE CET 34. Chancay. Lima |
title |
Directive competence and school management in the EI CET 34. Chancay. Lima |
spellingShingle |
Directive competence and school management in the EI CET 34. Chancay. Lima More Herrera , Lesly Karol Lucia Competencias Directivas Gestión Escolar IE CET 34 Chancay Management Competencies School Management IE CET 34 Chancay |
title_short |
Directive competence and school management in the EI CET 34. Chancay. Lima |
title_full |
Directive competence and school management in the EI CET 34. Chancay. Lima |
title_fullStr |
Directive competence and school management in the EI CET 34. Chancay. Lima |
title_full_unstemmed |
Directive competence and school management in the EI CET 34. Chancay. Lima |
title_sort |
Directive competence and school management in the EI CET 34. Chancay. Lima |
dc.creator.none.fl_str_mv |
More Herrera , Lesly Karol Lucia Damián Núñez , Edgar Froilán |
author |
More Herrera , Lesly Karol Lucia |
author_facet |
More Herrera , Lesly Karol Lucia Damián Núñez , Edgar Froilán |
author_role |
author |
author2 |
Damián Núñez , Edgar Froilán |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Competencias Directivas Gestión Escolar IE CET 34 Chancay Management Competencies School Management IE CET 34 Chancay |
topic |
Competencias Directivas Gestión Escolar IE CET 34 Chancay Management Competencies School Management IE CET 34 Chancay |
description |
One of the main problems for the achievement of student learning is the lack of adequate management in the management of school management and it is the absence of competencies in those who direct the educational institutions are responsible for this lack of management. . Therefore, the objective of this research is to identify and establish the relationship between managerial competencies and school management in the IE CET 34 of Chancay. A quantitative approach is used with a hypothetical method, cross-sectional and ordinal level. A descriptive correlational design shapes this study in 78 teachers. Two data collection instruments validated by three expert juries and the measurement of a reliability index using Cronbach's Alpha guarantee suitability in the study. To analyze the data, we used descriptive statistics and Spearnan's Rho Coefficient to test hypotheses. The results showed a notable relationship between the managerial competencies in the school management of the institution in question. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-06-29 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/344 |
url |
https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/344 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/344/737 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
INSTITUTO INTERNACIONAL DE GOBIERNO (IGOB) |
publisher.none.fl_str_mv |
INSTITUTO INTERNACIONAL DE GOBIERNO (IGOB) |
dc.source.none.fl_str_mv |
IGOBERNANZA; Vol. 7 Núm. 26 (2024): Recursos didácticos y enseñanza por competencias; 161-182 2617-619X 10.47865/igob.vol7.n26.2024 reponame:Igobernanza instname:Instituto Internacional de Gobierno instacron:IGOB |
instname_str |
Instituto Internacional de Gobierno |
instacron_str |
IGOB |
institution |
IGOB |
reponame_str |
Igobernanza |
collection |
Igobernanza |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1841716204286246912 |
score |
12.8608675 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).