Directive competence and school management in the EI CET 34. Chancay. Lima

Descripción del Articulo

One of the main problems for the achievement of student learning is the lack of adequate management in the management of school management and it is the absence of competencies in those who direct the educational institutions are responsible for this lack of management. . Therefore, the objective of...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: More Herrera , Lesly Karol Lucia, Damián Núñez , Edgar Froilán
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2024
Institución:Instituto Internacional de Gobierno
Repositorio:Igobernanza
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/344
Enlace del recurso:https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/344
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Competencias Directivas
Gestión Escolar IE CET 34 Chancay
Management Competencies
School Management IE CET 34 Chancay
id REVIGOB_0adf7c5cd3859ea8fe69a1daa89d5a0d
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/344
network_acronym_str REVIGOB
network_name_str Igobernanza
repository_id_str
spelling Directive competence and school management in the EI CET 34. Chancay. Lima Competencia directiva y gestión escolar en la IE CET 34. Chancay. Lima More Herrera , Lesly Karol Lucia Damián Núñez , Edgar Froilán Competencias DirectivasGestión Escolar IE CET 34 ChancayManagement CompetenciesSchool Management IE CET 34 ChancayOne of the main problems for the achievement of student learning is the lack of adequate management in the management of school management and it is the absence of competencies in those who direct the educational institutions are responsible for this lack of management. . Therefore, the objective of this research is to identify and establish the relationship between managerial competencies and school management in the IE CET 34 of Chancay. A quantitative approach is used with a hypothetical method, cross-sectional and ordinal level. A descriptive correlational design shapes this study in 78 teachers. Two data collection instruments validated by three expert juries and the measurement of a reliability index using Cronbach's Alpha guarantee suitability in the study. To analyze the data, we used descriptive statistics and Spearnan's Rho Coefficient to test hypotheses. The results showed a notable relationship between the managerial competencies in the school management of the institution in question.Uno de los principales problemas para el logro de los aprendizajes de los estudiantes es la falta de una adecuada gestión directiva en el manejo de la gestión escolar y y es la ausencia de competencias en los que dirigen las instituciones educativas son las responsables de esta falta de gestión. Por lo que es el objetivo de esta investigación identificar y establecer la relación entre las competencias directivas y la gestión escolar en la IE CET 34 de Chancay. Un enfoque cuantitativo es utilizado con método hipotético, corte transversal y nivel ordinal. Un diseño correlacional descriptivo le da forma a este estudio en 78 docentes. Dos instrumentos de recolección de datos validados por tres jurados expertos y la medida de un índice de confiabilidad mediante el Alfa de Cronbach nos garantiza idoneidad en el estudio. Para analizar los datos, usamos estadísticas descriptivas y el Coeficiente Rho.de Spearnan para la contrastación de hipótesis. Los resultados mostraron una relación notable de las competencias directivas en la gestión escolar de la institución en mención.INSTITUTO INTERNACIONAL DE GOBIERNO (IGOB)2024-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/344IGOBERNANZA; Vol. 7 Núm. 26 (2024): Recursos didácticos y enseñanza por competencias; 161-1822617-619X10.47865/igob.vol7.n26.2024reponame:Igobernanzainstname:Instituto Internacional de Gobiernoinstacron:IGOBspahttps://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/344/737https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3442024-06-29T01:43:02Z
dc.title.none.fl_str_mv Directive competence and school management in the EI CET 34. Chancay. Lima
Competencia directiva y gestión escolar en la IE CET 34. Chancay. Lima
title Directive competence and school management in the EI CET 34. Chancay. Lima
spellingShingle Directive competence and school management in the EI CET 34. Chancay. Lima
More Herrera , Lesly Karol Lucia
Competencias Directivas
Gestión Escolar IE CET 34 Chancay
Management Competencies
School Management IE CET 34 Chancay
title_short Directive competence and school management in the EI CET 34. Chancay. Lima
title_full Directive competence and school management in the EI CET 34. Chancay. Lima
title_fullStr Directive competence and school management in the EI CET 34. Chancay. Lima
title_full_unstemmed Directive competence and school management in the EI CET 34. Chancay. Lima
title_sort Directive competence and school management in the EI CET 34. Chancay. Lima
dc.creator.none.fl_str_mv More Herrera , Lesly Karol Lucia
Damián Núñez , Edgar Froilán
author More Herrera , Lesly Karol Lucia
author_facet More Herrera , Lesly Karol Lucia
Damián Núñez , Edgar Froilán
author_role author
author2 Damián Núñez , Edgar Froilán
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Competencias Directivas
Gestión Escolar IE CET 34 Chancay
Management Competencies
School Management IE CET 34 Chancay
topic Competencias Directivas
Gestión Escolar IE CET 34 Chancay
Management Competencies
School Management IE CET 34 Chancay
description One of the main problems for the achievement of student learning is the lack of adequate management in the management of school management and it is the absence of competencies in those who direct the educational institutions are responsible for this lack of management. . Therefore, the objective of this research is to identify and establish the relationship between managerial competencies and school management in the IE CET 34 of Chancay. A quantitative approach is used with a hypothetical method, cross-sectional and ordinal level. A descriptive correlational design shapes this study in 78 teachers. Two data collection instruments validated by three expert juries and the measurement of a reliability index using Cronbach's Alpha guarantee suitability in the study. To analyze the data, we used descriptive statistics and Spearnan's Rho Coefficient to test hypotheses. The results showed a notable relationship between the managerial competencies in the school management of the institution in question.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-06-29
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/344
url https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/344
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/344/737
dc.rights.none.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv INSTITUTO INTERNACIONAL DE GOBIERNO (IGOB)
publisher.none.fl_str_mv INSTITUTO INTERNACIONAL DE GOBIERNO (IGOB)
dc.source.none.fl_str_mv IGOBERNANZA; Vol. 7 Núm. 26 (2024): Recursos didácticos y enseñanza por competencias; 161-182
2617-619X
10.47865/igob.vol7.n26.2024
reponame:Igobernanza
instname:Instituto Internacional de Gobierno
instacron:IGOB
instname_str Instituto Internacional de Gobierno
instacron_str IGOB
institution IGOB
reponame_str Igobernanza
collection Igobernanza
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1841716204286246912
score 12.8608675
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).