Entrepreneurship and entrepreneurial intention in Administration students of Public Universities of the Macro region of Southern Peru
Descripción del Articulo
Objective: To determine the level of entrepreneurial activities and entrepreneurial intention of Administration students of Public Universities of the Southern Macro region of Peru. Method: It uses the integral model of entrepreneurial intention of Schalaegel and Koening, quantitative approach, non-...
| Autores: | , , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| Repositorio: | Revista Innova Educación |
| Lenguaje: | inglés español |
| OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/73 |
| Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/73 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Emprendimiento intención emprendedora universidades emprendedoras Entrepreneurship entrepreneurial intention entrepreneurial universities |
| id |
REVIE_aeb4d11174669bbd76bd8c182eaafe4f |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/73 |
| network_acronym_str |
REVIE |
| network_name_str |
Revista Innova Educación |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Entrepreneurship and entrepreneurial intention in Administration students of Public Universities of the Macro region of Southern PeruEmprendimiento empresarial y la intención emprendedora en estudiantes de las Universidades Públicas de la Macro región Sur del PerúEscobedo, RafaelVéliz, TomásBallón, JavierMidolo, WilfredoEmprendimientointención emprendedorauniversidades emprendedorasEntrepreneurshipentrepreneurial intentionentrepreneurial universitiesObjective: To determine the level of entrepreneurial activities and entrepreneurial intention of Administration students of Public Universities of the Southern Macro region of Peru. Method: It uses the integral model of entrepreneurial intention of Schalaegel and Koening, quantitative approach, non-experimental design, descriptive and correlational level; survey and documentary techniques; population 2508 and shows 295 students. Results: The promotion of entrepreneurship activities is high in business ideas, entrepreneurship fairs; and low participation in competitions of prototypes and inventions. According to the Chi-square calculated for each indicator both are significant; however, the perceived desirability has a Cramer V of 0.886 higher than that calculated for the perceived viability; This allows to deduce the perceived desirability is more strongly related to the intention of entrepreneurship.Objetivo: Determinar el nivel de actividades en emprendimiento e intención emprendedora de estudiantes de Administración de Universidades Públicas de la Macroregión Sur del Perú, para el mejoramiento de capacidades emprendedoras. Método: Utiliza el modelo integral de intención emprendedora de Schalaegel y Koening, enfoque cuantitativo, diseño no experimental, nivel descriptivo y correlacional; técnicas de encuesta y documental; población 2508 y muestra 295 estudiantes. Resultados: El fomento de actividades de emprendimiento resulta alto en ideas de negocios, ferias de emprendimiento y baja participación en concursos de prototipos e invenciones. Según la Chi cuadrado calculado para cada indicador ambas resultan significativas; sin embargo, la deseabilidad percibida presenta una V de Cramer de 0.886 superior a la calculada para la Viabilidad percibida; ello permite deducir la deseabilidad percibida está más fuertemente relacionada con la intención de emprendimiento.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2020-01-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfaudio/mpegaudio/mpeghttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/7310.35622/j.rie.2020.01.011Revista Innova Educación; Vol. 2 Núm. 1 (2020); 177-1922664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIengspahttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/73/152https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/73/453https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/73/454Derechos de autor 2020 Rafael Escobedo, Tomás Véliz, Javier Ballón, Wilfredo Midolohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/732024-10-05T13:56:27Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Entrepreneurship and entrepreneurial intention in Administration students of Public Universities of the Macro region of Southern Peru Emprendimiento empresarial y la intención emprendedora en estudiantes de las Universidades Públicas de la Macro región Sur del Perú |
| title |
Entrepreneurship and entrepreneurial intention in Administration students of Public Universities of the Macro region of Southern Peru |
| spellingShingle |
Entrepreneurship and entrepreneurial intention in Administration students of Public Universities of the Macro region of Southern Peru Escobedo, Rafael Emprendimiento intención emprendedora universidades emprendedoras Entrepreneurship entrepreneurial intention entrepreneurial universities |
| title_short |
Entrepreneurship and entrepreneurial intention in Administration students of Public Universities of the Macro region of Southern Peru |
| title_full |
Entrepreneurship and entrepreneurial intention in Administration students of Public Universities of the Macro region of Southern Peru |
| title_fullStr |
Entrepreneurship and entrepreneurial intention in Administration students of Public Universities of the Macro region of Southern Peru |
| title_full_unstemmed |
Entrepreneurship and entrepreneurial intention in Administration students of Public Universities of the Macro region of Southern Peru |
| title_sort |
Entrepreneurship and entrepreneurial intention in Administration students of Public Universities of the Macro region of Southern Peru |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Escobedo, Rafael Véliz, Tomás Ballón, Javier Midolo, Wilfredo |
| author |
Escobedo, Rafael |
| author_facet |
Escobedo, Rafael Véliz, Tomás Ballón, Javier Midolo, Wilfredo |
| author_role |
author |
| author2 |
Véliz, Tomás Ballón, Javier Midolo, Wilfredo |
| author2_role |
author author author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Emprendimiento intención emprendedora universidades emprendedoras Entrepreneurship entrepreneurial intention entrepreneurial universities |
| topic |
Emprendimiento intención emprendedora universidades emprendedoras Entrepreneurship entrepreneurial intention entrepreneurial universities |
| description |
Objective: To determine the level of entrepreneurial activities and entrepreneurial intention of Administration students of Public Universities of the Southern Macro region of Peru. Method: It uses the integral model of entrepreneurial intention of Schalaegel and Koening, quantitative approach, non-experimental design, descriptive and correlational level; survey and documentary techniques; population 2508 and shows 295 students. Results: The promotion of entrepreneurship activities is high in business ideas, entrepreneurship fairs; and low participation in competitions of prototypes and inventions. According to the Chi-square calculated for each indicator both are significant; however, the perceived desirability has a Cramer V of 0.886 higher than that calculated for the perceived viability; This allows to deduce the perceived desirability is more strongly related to the intention of entrepreneurship. |
| publishDate |
2020 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2020-01-31 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/73 10.35622/j.rie.2020.01.011 |
| url |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/73 |
| identifier_str_mv |
10.35622/j.rie.2020.01.011 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
eng spa |
| language |
eng spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/73/152 https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/73/453 https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/73/454 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Rafael Escobedo, Tomás Véliz, Javier Ballón, Wilfredo Midolo https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Rafael Escobedo, Tomás Véliz, Javier Ballón, Wilfredo Midolo https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf audio/mpeg audio/mpeg |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Innova Educación; Vol. 2 Núm. 1 (2020); 177-192 2664-1496 2664-1488 reponame:Revista Innova Educación instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú instacron:INUDI |
| instname_str |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| instacron_str |
INUDI |
| institution |
INUDI |
| reponame_str |
Revista Innova Educación |
| collection |
Revista Innova Educación |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1852323586400845824 |
| score |
12.816588 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).