Tax education and first category income tax collection in Peru vian university students

Descripción del Articulo

The objective was to evaluate the level of tax education related to the first category income tax collection in Peruvian university students. This work is in the quantitative approach, descriptive type, and cross-correlational design. The sample consisted of 3,560 students (between men and women bet...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Callohuanca, Edgar, Flores, Ludwing, Sucari, Wilson
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
Repositorio:Revista Innova Educación
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/219
Enlace del recurso:https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educación tributaria
estudiantes
recaudación tributaria
universidad
Tax education
students
tax collection
university
id REVIE_985fba7c57392645ed4bf794483ccae4
oai_identifier_str oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/219
network_acronym_str REVIE
network_name_str Revista Innova Educación
repository_id_str
spelling Tax education and first category income tax collection in Peru vian university studentsEducación tributaria y recaudación fiscal de rentas de primera categoría en estudiantes universitarios del PerúCallohuanca, EdgarFlores, LudwingSucari, WilsonEducación tributariaestudiantesrecaudación tributariauniversidadTax educationstudentstax collectionuniversityThe objective was to evaluate the level of tax education related to the first category income tax collection in Peruvian university students. This work is in the quantitative approach, descriptive type, and cross-correlational design. The sample consisted of 3,560 students (between men and women between 18 and 25 years old), which was obtained using the non-probabilistic and convenience sampling technique. To obtain data, the Tax Education Questionnaire was applied, which was prepared by the authors under the theoretical assumptions of the Tax Court attached to the Ministry of Economy and Finance of Peru. The statistical processing was carried out using the variance analysis technique (ANOVA) of the variables tax education (1) and tax collection (2). The results indicated that there is a direct association between the mentioned variables with a p-value = 0.001. In conclusion, tax education is directly related to tax collection.El objetivo fue evaluar el nivel educación tributaria relacionado con la recaudación fiscal de rentas de primera categoría en estudiantes universitarios del Perú. Este trabajo se ubica en el enfoque cuantitativo, de tipo descriptivo y de diseño correlacional transversal. La muestra estuvo conformada por 3560 estudiantes (entre varones y mujeres de 18 a 25 años), el cual se obtuvo mediante la técnica de muestreo no probabilístico y por conveniencia. Para la obtención de datos se aplicó el Cuestionario de Educación Fiscal, el cual fue elaborado por los autores bajo los presupuestos teóricos del Tribunal Fiscal adscrito al Ministerio de Economía y Finanzas del Perú. El procesamiento estadístico se realizó mediante la técnica de análisis de varianza (ANOVA) de las variables educación tributaria (1) y recaudación fiscal (2). Los resultados indicaron que existe asociación directa entre las variables mencionadas con un p-valor = 0.001. En conclusión, la educación tributaria se relaciona de manera directa con la recaudación fiscal.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2020-07-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionaudio/mpegaudio/mpeghttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/21910.35622/j.rie.2020.03.009Revista Innova Educación; Vol. 2 Núm. 3 (2020); 506-5172664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspaenghttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219/214https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219/215https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219/493https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219/494Derechos de autor 2020 Edgar Callohuanca, Ludwing Flores, Wilson Sucarihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/2192024-10-05T13:56:54Z
dc.title.none.fl_str_mv Tax education and first category income tax collection in Peru vian university students
Educación tributaria y recaudación fiscal de rentas de primera categoría en estudiantes universitarios del Perú
title Tax education and first category income tax collection in Peru vian university students
spellingShingle Tax education and first category income tax collection in Peru vian university students
Callohuanca, Edgar
Educación tributaria
estudiantes
recaudación tributaria
universidad
Tax education
students
tax collection
university
title_short Tax education and first category income tax collection in Peru vian university students
title_full Tax education and first category income tax collection in Peru vian university students
title_fullStr Tax education and first category income tax collection in Peru vian university students
title_full_unstemmed Tax education and first category income tax collection in Peru vian university students
title_sort Tax education and first category income tax collection in Peru vian university students
dc.creator.none.fl_str_mv Callohuanca, Edgar
Flores, Ludwing
Sucari, Wilson
author Callohuanca, Edgar
author_facet Callohuanca, Edgar
Flores, Ludwing
Sucari, Wilson
author_role author
author2 Flores, Ludwing
Sucari, Wilson
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Educación tributaria
estudiantes
recaudación tributaria
universidad
Tax education
students
tax collection
university
topic Educación tributaria
estudiantes
recaudación tributaria
universidad
Tax education
students
tax collection
university
description The objective was to evaluate the level of tax education related to the first category income tax collection in Peruvian university students. This work is in the quantitative approach, descriptive type, and cross-correlational design. The sample consisted of 3,560 students (between men and women between 18 and 25 years old), which was obtained using the non-probabilistic and convenience sampling technique. To obtain data, the Tax Education Questionnaire was applied, which was prepared by the authors under the theoretical assumptions of the Tax Court attached to the Ministry of Economy and Finance of Peru. The statistical processing was carried out using the variance analysis technique (ANOVA) of the variables tax education (1) and tax collection (2). The results indicated that there is a direct association between the mentioned variables with a p-value = 0.001. In conclusion, tax education is directly related to tax collection.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-07-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219
10.35622/j.rie.2020.03.009
url https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219
identifier_str_mv 10.35622/j.rie.2020.03.009
dc.language.none.fl_str_mv spa
eng
language spa
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219/214
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219/215
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219/493
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219/494
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Edgar Callohuanca, Ludwing Flores, Wilson Sucari
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Edgar Callohuanca, Ludwing Flores, Wilson Sucari
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv audio/mpeg
audio/mpeg
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
dc.source.none.fl_str_mv Revista Innova Educación; Vol. 2 Núm. 3 (2020); 506-517
2664-1496
2664-1488
reponame:Revista Innova Educación
instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron:INUDI
instname_str Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron_str INUDI
institution INUDI
reponame_str Revista Innova Educación
collection Revista Innova Educación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1845981799489994752
score 13.02468
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).