Tax education and first category income tax collection in Peru vian university students
Descripción del Articulo
The objective was to evaluate the level of tax education related to the first category income tax collection in Peruvian university students. This work is in the quantitative approach, descriptive type, and cross-correlational design. The sample consisted of 3,560 students (between men and women bet...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
Repositorio: | Revista Innova Educación |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/219 |
Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación tributaria estudiantes recaudación tributaria universidad Tax education students tax collection university |
id |
REVIE_985fba7c57392645ed4bf794483ccae4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/219 |
network_acronym_str |
REVIE |
network_name_str |
Revista Innova Educación |
repository_id_str |
|
spelling |
Tax education and first category income tax collection in Peru vian university studentsEducación tributaria y recaudación fiscal de rentas de primera categoría en estudiantes universitarios del PerúCallohuanca, EdgarFlores, LudwingSucari, WilsonEducación tributariaestudiantesrecaudación tributariauniversidadTax educationstudentstax collectionuniversityThe objective was to evaluate the level of tax education related to the first category income tax collection in Peruvian university students. This work is in the quantitative approach, descriptive type, and cross-correlational design. The sample consisted of 3,560 students (between men and women between 18 and 25 years old), which was obtained using the non-probabilistic and convenience sampling technique. To obtain data, the Tax Education Questionnaire was applied, which was prepared by the authors under the theoretical assumptions of the Tax Court attached to the Ministry of Economy and Finance of Peru. The statistical processing was carried out using the variance analysis technique (ANOVA) of the variables tax education (1) and tax collection (2). The results indicated that there is a direct association between the mentioned variables with a p-value = 0.001. In conclusion, tax education is directly related to tax collection.El objetivo fue evaluar el nivel educación tributaria relacionado con la recaudación fiscal de rentas de primera categoría en estudiantes universitarios del Perú. Este trabajo se ubica en el enfoque cuantitativo, de tipo descriptivo y de diseño correlacional transversal. La muestra estuvo conformada por 3560 estudiantes (entre varones y mujeres de 18 a 25 años), el cual se obtuvo mediante la técnica de muestreo no probabilístico y por conveniencia. Para la obtención de datos se aplicó el Cuestionario de Educación Fiscal, el cual fue elaborado por los autores bajo los presupuestos teóricos del Tribunal Fiscal adscrito al Ministerio de Economía y Finanzas del Perú. El procesamiento estadístico se realizó mediante la técnica de análisis de varianza (ANOVA) de las variables educación tributaria (1) y recaudación fiscal (2). Los resultados indicaron que existe asociación directa entre las variables mencionadas con un p-valor = 0.001. En conclusión, la educación tributaria se relaciona de manera directa con la recaudación fiscal.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2020-07-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionaudio/mpegaudio/mpeghttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/21910.35622/j.rie.2020.03.009Revista Innova Educación; Vol. 2 Núm. 3 (2020); 506-5172664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspaenghttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219/214https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219/215https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219/493https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219/494Derechos de autor 2020 Edgar Callohuanca, Ludwing Flores, Wilson Sucarihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/2192024-10-05T13:56:54Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Tax education and first category income tax collection in Peru vian university students Educación tributaria y recaudación fiscal de rentas de primera categoría en estudiantes universitarios del Perú |
title |
Tax education and first category income tax collection in Peru vian university students |
spellingShingle |
Tax education and first category income tax collection in Peru vian university students Callohuanca, Edgar Educación tributaria estudiantes recaudación tributaria universidad Tax education students tax collection university |
title_short |
Tax education and first category income tax collection in Peru vian university students |
title_full |
Tax education and first category income tax collection in Peru vian university students |
title_fullStr |
Tax education and first category income tax collection in Peru vian university students |
title_full_unstemmed |
Tax education and first category income tax collection in Peru vian university students |
title_sort |
Tax education and first category income tax collection in Peru vian university students |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Callohuanca, Edgar Flores, Ludwing Sucari, Wilson |
author |
Callohuanca, Edgar |
author_facet |
Callohuanca, Edgar Flores, Ludwing Sucari, Wilson |
author_role |
author |
author2 |
Flores, Ludwing Sucari, Wilson |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Educación tributaria estudiantes recaudación tributaria universidad Tax education students tax collection university |
topic |
Educación tributaria estudiantes recaudación tributaria universidad Tax education students tax collection university |
description |
The objective was to evaluate the level of tax education related to the first category income tax collection in Peruvian university students. This work is in the quantitative approach, descriptive type, and cross-correlational design. The sample consisted of 3,560 students (between men and women between 18 and 25 years old), which was obtained using the non-probabilistic and convenience sampling technique. To obtain data, the Tax Education Questionnaire was applied, which was prepared by the authors under the theoretical assumptions of the Tax Court attached to the Ministry of Economy and Finance of Peru. The statistical processing was carried out using the variance analysis technique (ANOVA) of the variables tax education (1) and tax collection (2). The results indicated that there is a direct association between the mentioned variables with a p-value = 0.001. In conclusion, tax education is directly related to tax collection. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-07-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219 10.35622/j.rie.2020.03.009 |
url |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219 |
identifier_str_mv |
10.35622/j.rie.2020.03.009 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa eng |
language |
spa eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219/214 https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219/215 https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219/493 https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/219/494 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Edgar Callohuanca, Ludwing Flores, Wilson Sucari https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Edgar Callohuanca, Ludwing Flores, Wilson Sucari https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
audio/mpeg audio/mpeg |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Innova Educación; Vol. 2 Núm. 3 (2020); 506-517 2664-1496 2664-1488 reponame:Revista Innova Educación instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú instacron:INUDI |
instname_str |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
instacron_str |
INUDI |
institution |
INUDI |
reponame_str |
Revista Innova Educación |
collection |
Revista Innova Educación |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845981799489994752 |
score |
13.02468 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).