Learning program of basic gymnastics for girls of the initial level

Descripción del Articulo

The objective of the research was to determine the effect of the application of the DEPREPCEP Program in the learning of basic gymnastics in girls of the Puno 2009 Initial Educational Institution. The methodology corresponds to an experimental-level study of the application type, with a design of pr...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Mamani, Dometila, Laque, Gino, Mamani, Nelly
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
Repositorio:Revista Innova Educación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/15
Enlace del recurso:https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/15
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Aprendizaje
básica
ejercicios
gimnasia
programa
Learning
basic
exercises
gymnastics
program
id REVIE_95f5899be93f2d1ed1b12986394948c6
oai_identifier_str oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/15
network_acronym_str REVIE
network_name_str Revista Innova Educación
repository_id_str
spelling Learning program of basic gymnastics for girls of the initial level Programa de aprendizaje de gimnasia básica para niñas del nivel inicialMamani, DometilaLaque, GinoMamani, NellyAprendizajebásicaejerciciosgimnasiaprogramaLearningbasicexercisesgymnasticsprogramThe objective of the research was to determine the effect of the application of the DEPREPCEP Program in the learning of basic gymnastics in girls of the Puno 2009 Initial Educational Institution. The methodology corresponds to an experimental-level study of the application type, with a design of pre and post test of a single group. The study population was of 60 girls of 5 years and the sample of 30. For the data analysis, percentage statistics were applied and for the verification of the hypothesis the Student T statistical test. The results showed, before the application of the program 100% obtained a bad qualification in inverted vertical with support of head, vertical inverted, blade of mill and bow or spider and 97% in bearings. Afterwards, 63% of the girls obtained excellent qualification in spider arch, 60% inverted vertical, 53% short forward and backward movement and 50% windmill blade. Results that show significant difference (p = 0.000) between the level of pre and post test learning. Therefore, it is concluded that: the DEPREPCEP Program is effective in learning basic gymnastics in girls in early childhood education.La investigación tuvo como objetivo determinar el efecto de la aplicación del Programa DEPREPCEP en el aprendizaje de la gimnasia básica en niñas de la Institución Educativa Inicial Puno 2009. La metodología corresponde a un estudio de nivel experimental de tipo aplicativo, con un diseño de pre y post prueba de un solo grupo. La población de estudio fue de 60 niñas de 5 años y la muestra de 30. Para el análisis de datos se aplicó estadística porcentual y para la comprobación de la hipótesis la prueba estadística T Student. Los resultados mostraron, antes de la aplicación del programa el 100% obtuvo un calificativo malo en vertical invertida con apoyo de cabeza, vertical invertida, aspa de molino y arco o araña y 97% en rodamientos. Después, el 63% de las niñas obtuvieron calificativo excelente en arco araña, 60% vertical invertido, 53% rodamiento corto hacia adelante y hacia atrás y 50% aspa de molino. Resultados que demuestran diferencia significativa (p=0,000) entre el nivel de aprendizaje pre y pos test. Por tanto, se concluye que: el Programa DEPREPCEP es efectivo en el aprendizaje de la gimnasia básica en las niñas de educación inicial.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2019-02-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/1510.35622/j.rie.2019.01.005Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 1 (2019); 57-652664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspahttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/15/25Derechos de autor 2019 Dometila Mamani, Gino Laque, Nelly Mamanihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/152024-11-22T15:20:04Z
dc.title.none.fl_str_mv Learning program of basic gymnastics for girls of the initial level
Programa de aprendizaje de gimnasia básica para niñas del nivel inicial
title Learning program of basic gymnastics for girls of the initial level
spellingShingle Learning program of basic gymnastics for girls of the initial level
Mamani, Dometila
Aprendizaje
básica
ejercicios
gimnasia
programa
Learning
basic
exercises
gymnastics
program
title_short Learning program of basic gymnastics for girls of the initial level
title_full Learning program of basic gymnastics for girls of the initial level
title_fullStr Learning program of basic gymnastics for girls of the initial level
title_full_unstemmed Learning program of basic gymnastics for girls of the initial level
title_sort Learning program of basic gymnastics for girls of the initial level
dc.creator.none.fl_str_mv Mamani, Dometila
Laque, Gino
Mamani, Nelly
author Mamani, Dometila
author_facet Mamani, Dometila
Laque, Gino
Mamani, Nelly
author_role author
author2 Laque, Gino
Mamani, Nelly
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Aprendizaje
básica
ejercicios
gimnasia
programa
Learning
basic
exercises
gymnastics
program
topic Aprendizaje
básica
ejercicios
gimnasia
programa
Learning
basic
exercises
gymnastics
program
description The objective of the research was to determine the effect of the application of the DEPREPCEP Program in the learning of basic gymnastics in girls of the Puno 2009 Initial Educational Institution. The methodology corresponds to an experimental-level study of the application type, with a design of pre and post test of a single group. The study population was of 60 girls of 5 years and the sample of 30. For the data analysis, percentage statistics were applied and for the verification of the hypothesis the Student T statistical test. The results showed, before the application of the program 100% obtained a bad qualification in inverted vertical with support of head, vertical inverted, blade of mill and bow or spider and 97% in bearings. Afterwards, 63% of the girls obtained excellent qualification in spider arch, 60% inverted vertical, 53% short forward and backward movement and 50% windmill blade. Results that show significant difference (p = 0.000) between the level of pre and post test learning. Therefore, it is concluded that: the DEPREPCEP Program is effective in learning basic gymnastics in girls in early childhood education.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-02-19
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/15
10.35622/j.rie.2019.01.005
url https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/15
identifier_str_mv 10.35622/j.rie.2019.01.005
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/15/25
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2019 Dometila Mamani, Gino Laque, Nelly Mamani
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 Dometila Mamani, Gino Laque, Nelly Mamani
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
dc.source.none.fl_str_mv Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 1 (2019); 57-65
2664-1496
2664-1488
reponame:Revista Innova Educación
instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron:INUDI
instname_str Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron_str INUDI
institution INUDI
reponame_str Revista Innova Educación
collection Revista Innova Educación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1845981798081757184
score 13.377112
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).