Learning program of basic gymnastics for girls of the initial level
Descripción del Articulo
The objective of the research was to determine the effect of the application of the DEPREPCEP Program in the learning of basic gymnastics in girls of the Puno 2009 Initial Educational Institution. The methodology corresponds to an experimental-level study of the application type, with a design of pr...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
Repositorio: | Revista Innova Educación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/15 |
Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/15 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Aprendizaje básica ejercicios gimnasia programa Learning basic exercises gymnastics program |
id |
REVIE_95f5899be93f2d1ed1b12986394948c6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/15 |
network_acronym_str |
REVIE |
network_name_str |
Revista Innova Educación |
repository_id_str |
|
spelling |
Learning program of basic gymnastics for girls of the initial level Programa de aprendizaje de gimnasia básica para niñas del nivel inicialMamani, DometilaLaque, GinoMamani, NellyAprendizajebásicaejerciciosgimnasiaprogramaLearningbasicexercisesgymnasticsprogramThe objective of the research was to determine the effect of the application of the DEPREPCEP Program in the learning of basic gymnastics in girls of the Puno 2009 Initial Educational Institution. The methodology corresponds to an experimental-level study of the application type, with a design of pre and post test of a single group. The study population was of 60 girls of 5 years and the sample of 30. For the data analysis, percentage statistics were applied and for the verification of the hypothesis the Student T statistical test. The results showed, before the application of the program 100% obtained a bad qualification in inverted vertical with support of head, vertical inverted, blade of mill and bow or spider and 97% in bearings. Afterwards, 63% of the girls obtained excellent qualification in spider arch, 60% inverted vertical, 53% short forward and backward movement and 50% windmill blade. Results that show significant difference (p = 0.000) between the level of pre and post test learning. Therefore, it is concluded that: the DEPREPCEP Program is effective in learning basic gymnastics in girls in early childhood education.La investigación tuvo como objetivo determinar el efecto de la aplicación del Programa DEPREPCEP en el aprendizaje de la gimnasia básica en niñas de la Institución Educativa Inicial Puno 2009. La metodología corresponde a un estudio de nivel experimental de tipo aplicativo, con un diseño de pre y post prueba de un solo grupo. La población de estudio fue de 60 niñas de 5 años y la muestra de 30. Para el análisis de datos se aplicó estadística porcentual y para la comprobación de la hipótesis la prueba estadística T Student. Los resultados mostraron, antes de la aplicación del programa el 100% obtuvo un calificativo malo en vertical invertida con apoyo de cabeza, vertical invertida, aspa de molino y arco o araña y 97% en rodamientos. Después, el 63% de las niñas obtuvieron calificativo excelente en arco araña, 60% vertical invertido, 53% rodamiento corto hacia adelante y hacia atrás y 50% aspa de molino. Resultados que demuestran diferencia significativa (p=0,000) entre el nivel de aprendizaje pre y pos test. Por tanto, se concluye que: el Programa DEPREPCEP es efectivo en el aprendizaje de la gimnasia básica en las niñas de educación inicial.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2019-02-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/1510.35622/j.rie.2019.01.005Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 1 (2019); 57-652664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspahttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/15/25Derechos de autor 2019 Dometila Mamani, Gino Laque, Nelly Mamanihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/152024-11-22T15:20:04Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Learning program of basic gymnastics for girls of the initial level Programa de aprendizaje de gimnasia básica para niñas del nivel inicial |
title |
Learning program of basic gymnastics for girls of the initial level |
spellingShingle |
Learning program of basic gymnastics for girls of the initial level Mamani, Dometila Aprendizaje básica ejercicios gimnasia programa Learning basic exercises gymnastics program |
title_short |
Learning program of basic gymnastics for girls of the initial level |
title_full |
Learning program of basic gymnastics for girls of the initial level |
title_fullStr |
Learning program of basic gymnastics for girls of the initial level |
title_full_unstemmed |
Learning program of basic gymnastics for girls of the initial level |
title_sort |
Learning program of basic gymnastics for girls of the initial level |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Mamani, Dometila Laque, Gino Mamani, Nelly |
author |
Mamani, Dometila |
author_facet |
Mamani, Dometila Laque, Gino Mamani, Nelly |
author_role |
author |
author2 |
Laque, Gino Mamani, Nelly |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Aprendizaje básica ejercicios gimnasia programa Learning basic exercises gymnastics program |
topic |
Aprendizaje básica ejercicios gimnasia programa Learning basic exercises gymnastics program |
description |
The objective of the research was to determine the effect of the application of the DEPREPCEP Program in the learning of basic gymnastics in girls of the Puno 2009 Initial Educational Institution. The methodology corresponds to an experimental-level study of the application type, with a design of pre and post test of a single group. The study population was of 60 girls of 5 years and the sample of 30. For the data analysis, percentage statistics were applied and for the verification of the hypothesis the Student T statistical test. The results showed, before the application of the program 100% obtained a bad qualification in inverted vertical with support of head, vertical inverted, blade of mill and bow or spider and 97% in bearings. Afterwards, 63% of the girls obtained excellent qualification in spider arch, 60% inverted vertical, 53% short forward and backward movement and 50% windmill blade. Results that show significant difference (p = 0.000) between the level of pre and post test learning. Therefore, it is concluded that: the DEPREPCEP Program is effective in learning basic gymnastics in girls in early childhood education. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-02-19 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/15 10.35622/j.rie.2019.01.005 |
url |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/15 |
identifier_str_mv |
10.35622/j.rie.2019.01.005 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/15/25 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Dometila Mamani, Gino Laque, Nelly Mamani https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Dometila Mamani, Gino Laque, Nelly Mamani https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 1 (2019); 57-65 2664-1496 2664-1488 reponame:Revista Innova Educación instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú instacron:INUDI |
instname_str |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
instacron_str |
INUDI |
institution |
INUDI |
reponame_str |
Revista Innova Educación |
collection |
Revista Innova Educación |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845981798081757184 |
score |
13.377112 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).