Delphi method as a didactic strategy in seedbed formation research
Descripción del Articulo
The objective was to analyze the contribution of the Delphi method in the research seed formation process. The work was carried out under the qualitative approach, analytical method, explanatory design and document review technique. It was noted as a result that the aforementioned method should be c...
| Autores: | , , , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
| Repositorio: | Revista Innova Educación |
| Lenguaje: | español inglés |
| OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/67 |
| Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/67 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Expertos estrategia formación integración científica semilleros de investigación Experts strategy training scientific integration hotbeds of research |
| Sumario: | The objective was to analyze the contribution of the Delphi method in the research seed formation process. The work was carried out under the qualitative approach, analytical method, explanatory design and document review technique. It was noted as a result that the aforementioned method should be considered as a didactic strategy because it contains formative, multidisciplinary, finalist and methodological feasibility, being necessary to promote it for the purpose of academic integration between senior and junior teachers. It is concluded that the aforementioned method encourages active participation in the teacher-student relationship and contributes to the training process as researchers from the university classrooms. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).