Creative thinking strategies: a view from basic education
Descripción del Articulo
The concept of creativity has progressed over time to become one of the fundamental human skills of this century. This study aimed to review different articles and analyze their academic contributions to creative thinking and the strategies used to promote it from primary education. The methodology...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
Repositorio: | Revista Innova Educación |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/385 |
Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/385 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | docente educación básica estrategias estudiante pensamiento creativo teacher basic education strategies student creative thinking professor educação básica estratégias aluno pensamento criativo |
Sumario: | The concept of creativity has progressed over time to become one of the fundamental human skills of this century. This study aimed to review different articles and analyze their academic contributions to creative thinking and the strategies used to promote it from primary education. The methodology used was the documentary review of 60 articles published in various reliable databases. The axes of the study proposed as conceptual definitions, characteristics of the creative student, and strategies used by teachers were taken into account. Concluding that there is a need to stimulate this thought so that students initially express their productions in the face of situations and challenges presented in daily life. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).