Application of MATLAB software in the learning of the linear kinematics of a particle in university engineering students
Descripción del Articulo
The objective of this research was to determine the effectiveness of MATLAB software in the application of differential calculus in linear kinematics of a particle in engineering students of the National University of Juliaca, in order to optimize the academic performance of these students. The rese...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
Repositorio: | Revista Innova Educación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/37 |
Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/37 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Aprendizaje cálculo diferencial cinemática física MATLAB Differential calculus learning kinematics physics |
id |
REVIE_025c3f68b09b14125e324a5e08cfe383 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/37 |
network_acronym_str |
REVIE |
network_name_str |
Revista Innova Educación |
repository_id_str |
|
spelling |
Application of MATLAB software in the learning of the linear kinematics of a particle in university engineering studentsAplicación del software MATLAB en el aprendizaje de la cinemática lineal de una partícula en estudiantes universitarios de ingenieríaTaipe, CiroAprendizajecálculo diferencialcinemáticafísicaMATLABDifferential calculuslearningMATLABkinematicsphysicsThe objective of this research was to determine the effectiveness of MATLAB software in the application of differential calculus in linear kinematics of a particle in engineering students of the National University of Juliaca, in order to optimize the academic performance of these students. The research design that has been assumed was the quasi-experimental. For the collection of information, the kinematic knowledge test of a particle has been used. The sample of the investigation has been conformed of the students of the second semester of Textile and Apparel Engineering. The results indicate that of 100% of the students in the experimental group, 9% is in the very good category, while in the control group 0% remains in the very good category.El objetivo de esta investigación fue determinar la efectividad del software MATLAB en la aplicación del cálculo diferencial en cinemática lineal de una partícula en estudiantes de ingeniería de la Universidad Nacional de Juliaca, con el fin de optimizar el rendimiento académico de estos estudiantes. El diseño de investigación que se ha asumido fue el cuasi-experimental. Para la recopilación de información, se ha utilizado la prueba de conocimiento cinemático de una partícula. La muestra de la investigación ha sido conformada por los alumnos del segundo semestre de Ingeniería Textil y de Confecciones. Los resultados indican que del 100% de los estudiantes en el grupo experimental, el 9% está en la categoría muy buena, mientras que en el grupo de control el 0% permanece en la categoría muy buena.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2019-07-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/3710.35622/j.rie.2019.03.002Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 3 (2019); 281-2872664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspahttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/37/70Derechos de autor 2019 Ciro Taipehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/372024-11-22T15:20:16Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Application of MATLAB software in the learning of the linear kinematics of a particle in university engineering students Aplicación del software MATLAB en el aprendizaje de la cinemática lineal de una partícula en estudiantes universitarios de ingeniería |
title |
Application of MATLAB software in the learning of the linear kinematics of a particle in university engineering students |
spellingShingle |
Application of MATLAB software in the learning of the linear kinematics of a particle in university engineering students Taipe, Ciro Aprendizaje cálculo diferencial cinemática física MATLAB Differential calculus learning MATLAB kinematics physics |
title_short |
Application of MATLAB software in the learning of the linear kinematics of a particle in university engineering students |
title_full |
Application of MATLAB software in the learning of the linear kinematics of a particle in university engineering students |
title_fullStr |
Application of MATLAB software in the learning of the linear kinematics of a particle in university engineering students |
title_full_unstemmed |
Application of MATLAB software in the learning of the linear kinematics of a particle in university engineering students |
title_sort |
Application of MATLAB software in the learning of the linear kinematics of a particle in university engineering students |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Taipe, Ciro |
author |
Taipe, Ciro |
author_facet |
Taipe, Ciro |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Aprendizaje cálculo diferencial cinemática física MATLAB Differential calculus learning MATLAB kinematics physics |
topic |
Aprendizaje cálculo diferencial cinemática física MATLAB Differential calculus learning MATLAB kinematics physics |
description |
The objective of this research was to determine the effectiveness of MATLAB software in the application of differential calculus in linear kinematics of a particle in engineering students of the National University of Juliaca, in order to optimize the academic performance of these students. The research design that has been assumed was the quasi-experimental. For the collection of information, the kinematic knowledge test of a particle has been used. The sample of the investigation has been conformed of the students of the second semester of Textile and Apparel Engineering. The results indicate that of 100% of the students in the experimental group, 9% is in the very good category, while in the control group 0% remains in the very good category. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-07-17 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/37 10.35622/j.rie.2019.03.002 |
url |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/37 |
identifier_str_mv |
10.35622/j.rie.2019.03.002 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/37/70 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Ciro Taipe https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Ciro Taipe https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 3 (2019); 281-287 2664-1496 2664-1488 reponame:Revista Innova Educación instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú instacron:INUDI |
instname_str |
Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
instacron_str |
INUDI |
institution |
INUDI |
reponame_str |
Revista Innova Educación |
collection |
Revista Innova Educación |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1844713435925839872 |
score |
13.403676 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).