Application of MATLAB software in the learning of the linear kinematics of a particle in university engineering students

Descripción del Articulo

The objective of this research was to determine the effectiveness of MATLAB software in the application of differential calculus in linear kinematics of a particle in engineering students of the National University of Juliaca, in order to optimize the academic performance of these students. The rese...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Taipe, Ciro
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
Repositorio:Revista Innova Educación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/37
Enlace del recurso:https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/37
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Aprendizaje
cálculo diferencial
cinemática
física
MATLAB
Differential calculus
learning
kinematics
physics
id REVIE_025c3f68b09b14125e324a5e08cfe383
oai_identifier_str oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/37
network_acronym_str REVIE
network_name_str Revista Innova Educación
repository_id_str
spelling Application of MATLAB software in the learning of the linear kinematics of a particle in university engineering studentsAplicación del software MATLAB en el aprendizaje de la cinemática lineal de una partícula en estudiantes universitarios de ingenieríaTaipe, CiroAprendizajecálculo diferencialcinemáticafísicaMATLABDifferential calculuslearningMATLABkinematicsphysicsThe objective of this research was to determine the effectiveness of MATLAB software in the application of differential calculus in linear kinematics of a particle in engineering students of the National University of Juliaca, in order to optimize the academic performance of these students. The research design that has been assumed was the quasi-experimental. For the collection of information, the kinematic knowledge test of a particle has been used. The sample of the investigation has been conformed of the students of the second semester of Textile and Apparel Engineering. The results indicate that of 100% of the students in the experimental group, 9% is in the very good category, while in the control group 0% remains in the very good category.El objetivo de esta investigación fue determinar la efectividad del software MATLAB en la aplicación del cálculo diferencial en cinemática lineal de una partícula en estudiantes de ingeniería de la Universidad Nacional de Juliaca, con el fin de optimizar el rendimiento académico de estos estudiantes. El diseño de investigación que se ha asumido fue el cuasi-experimental. Para la recopilación de información, se ha utilizado la prueba de conocimiento cinemático de una partícula. La muestra de la investigación ha sido conformada por los alumnos del segundo semestre de Ingeniería Textil y de Confecciones. Los resultados indican que del 100% de los estudiantes en el grupo experimental, el 9% está en la categoría muy buena, mientras que en el grupo de control el 0% permanece en la categoría muy buena.Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú2019-07-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/3710.35622/j.rie.2019.03.002Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 3 (2019); 281-2872664-14962664-1488reponame:Revista Innova Educacióninstname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perúinstacron:INUDIspahttps://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/37/70Derechos de autor 2019 Ciro Taipehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/372024-11-22T15:20:16Z
dc.title.none.fl_str_mv Application of MATLAB software in the learning of the linear kinematics of a particle in university engineering students
Aplicación del software MATLAB en el aprendizaje de la cinemática lineal de una partícula en estudiantes universitarios de ingeniería
title Application of MATLAB software in the learning of the linear kinematics of a particle in university engineering students
spellingShingle Application of MATLAB software in the learning of the linear kinematics of a particle in university engineering students
Taipe, Ciro
Aprendizaje
cálculo diferencial
cinemática
física
MATLAB
Differential calculus
learning
MATLAB
kinematics
physics
title_short Application of MATLAB software in the learning of the linear kinematics of a particle in university engineering students
title_full Application of MATLAB software in the learning of the linear kinematics of a particle in university engineering students
title_fullStr Application of MATLAB software in the learning of the linear kinematics of a particle in university engineering students
title_full_unstemmed Application of MATLAB software in the learning of the linear kinematics of a particle in university engineering students
title_sort Application of MATLAB software in the learning of the linear kinematics of a particle in university engineering students
dc.creator.none.fl_str_mv Taipe, Ciro
author Taipe, Ciro
author_facet Taipe, Ciro
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Aprendizaje
cálculo diferencial
cinemática
física
MATLAB
Differential calculus
learning
MATLAB
kinematics
physics
topic Aprendizaje
cálculo diferencial
cinemática
física
MATLAB
Differential calculus
learning
MATLAB
kinematics
physics
description The objective of this research was to determine the effectiveness of MATLAB software in the application of differential calculus in linear kinematics of a particle in engineering students of the National University of Juliaca, in order to optimize the academic performance of these students. The research design that has been assumed was the quasi-experimental. For the collection of information, the kinematic knowledge test of a particle has been used. The sample of the investigation has been conformed of the students of the second semester of Textile and Apparel Engineering. The results indicate that of 100% of the students in the experimental group, 9% is in the very good category, while in the control group 0% remains in the very good category.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-07-17
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/37
10.35622/j.rie.2019.03.002
url https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/37
identifier_str_mv 10.35622/j.rie.2019.03.002
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/37/70
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2019 Ciro Taipe
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 Ciro Taipe
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
publisher.none.fl_str_mv Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
dc.source.none.fl_str_mv Revista Innova Educación; Vol. 1 Núm. 3 (2019); 281-287
2664-1496
2664-1488
reponame:Revista Innova Educación
instname:Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron:INUDI
instname_str Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú
instacron_str INUDI
institution INUDI
reponame_str Revista Innova Educación
collection Revista Innova Educación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1844713435925839872
score 13.403676
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).