Quality policies to improve user care in Callao public hospitals 2016 – 2018
Descripción del Articulo
This research work was carried out with the aim of analyzing the impact of the implementation of quality policies in public hospitals in the Callao region, hospitals that are under the direction of the Callao Regional Government and its Regional Health Directorate. As it is public knowledge through...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad San Martin de Porres |
| Repositorio: | Revista Gobierno y Gestión Pública |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistagobiernoydegestionpublica.com:article/181 |
| Enlace del recurso: | https://revistagobiernoygestionpublica.usmp.edu.pe/index.php/RGGP/article/view/181 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | CALIDAD GESTION MEJORA INNOVACION SATISFACCION Quality Management Improvement Innovation Satisfaction |
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Quality policies to improve user care in Callao public hospitals 2016 – 2018Políticas de calidad para mejorar la atención al usuario en los hospitales públicos del Callao 2016 – 2018Delgado Leon, RicardoCALIDADGESTIONMEJORAINNOVACIONSATISFACCIONQualityManagementImprovementInnovationSatisfactionThis research work was carried out with the aim of analyzing the impact of the implementation of quality policies in public hospitals in the Callao region, hospitals that are under the direction of the Callao Regional Government and its Regional Health Directorate. As it is public knowledge through the various written, radio, television and digital media, the health system's problem with regard to user satisfaction is very high, this evidenced by the high percentages of dissatisfaction that The frequent user has health services, related to the lack of medications, poor treatment of service providers to users, obsolete technology, excessive time to obtain medical appointments and other factors that generate a decrease in this degree of dissatisfaction; In this work we can see how the correct implementation of quality policies in the various health institutions of the Callao Region that are public (3 hospitals), as well as raising awareness by health professionals, administrative and care technicians can generate that the user feels with a better level of satisfaction with regard to the care and its derived processes, these policies must be in accordance with the national standards of accreditation of health establishments and what is indicated in the respective technical standard on the management of the quality.El presente trabajo de investigación tuvo como objetivo de analizar el impacto de la implementación de políticas de calidad en los hospitales públicas de la región Callao, hospitales que están bajo la dirección del Gobierno Regional del Callao y de su Dirección Regional de Salud. Como es de conocimiento público a través de los diversos medios de comunicación escritos, radiales, televisivos y medios digitales, la problemática del sistema de salud en lo que respecta a la satisfacción del usuario es muy alta, esto evidenciado en los altos porcentajes de insatisfacción que tiene el usuario frecuente a los servicios de salud, relacionado con la falta de medicamentos, mal trato de los proveedores de servicio a los usuarios, tecnología obsoleta, tiempo excesivo para la obtención de citas médicas y otros factores que generan una disminución en ese grado de insatisfacción; en presente trabajo podemos evidenciar como la implementación correcta de políticas de calidad en las diversas instituciones de salud de la Región Callao que son de carácter público (3 nosocomios), así como la sensibilización por parte de los profesionales de salud, administrativos y técnicos asistenciales pueden generar que el usuario se sienta con un mejor nivel de satisfacción respecto a la atención y sus procesos derivados, estas políticas tienen que estar acorde a los estándares nacionales de acreditación de los establecimientos de salud y lo que indique la norma técnica respectiva sobre la gestión de la calidad.Instituto de Gobierno y de Gestión Pública2020-12-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmltext/xmlhttps://revistagobiernoygestionpublica.usmp.edu.pe/index.php/RGGP/article/view/18110.24265/iggp.2020.v7n2.08REVISTA GOBIERNO Y GESTIÓN PÚBLICA; Vol. 7 Núm. 2 (2020): Julio - Diciembre; 81 - 902414-4991reponame:Revista Gobierno y Gestión Públicainstname:Universidad San Martin de Porresinstacron:USMPspahttps://revistagobiernoygestionpublica.usmp.edu.pe/index.php/RGGP/article/view/181/221https://revistagobiernoygestionpublica.usmp.edu.pe/index.php/RGGP/article/view/181/236https://revistagobiernoygestionpublica.usmp.edu.pe/index.php/RGGP/article/view/181/237Derechos de autor 2020 Ricardo Delgado Leonhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistagobiernoydegestionpublica.com:article/1812021-04-12T13:07:16Z |
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This research work was carried out with the aim of analyzing the impact of the implementation of quality policies in public hospitals in the Callao region, hospitals that are under the direction of the Callao Regional Government and its Regional Health Directorate. As it is public knowledge through the various written, radio, television and digital media, the health system's problem with regard to user satisfaction is very high, this evidenced by the high percentages of dissatisfaction that The frequent user has health services, related to the lack of medications, poor treatment of service providers to users, obsolete technology, excessive time to obtain medical appointments and other factors that generate a decrease in this degree of dissatisfaction; In this work we can see how the correct implementation of quality policies in the various health institutions of the Callao Region that are public (3 hospitals), as well as raising awareness by health professionals, administrative and care technicians can generate that the user feels with a better level of satisfaction with regard to the care and its derived processes, these policies must be in accordance with the national standards of accreditation of health establishments and what is indicated in the respective technical standard on the management of the quality. |
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