Analysis of visual content in SARS-CoV-2 and Covid-19 news coverage of scientific divulgation in Spanish magazines in the digital environment

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The visual content in the coverage of COVID-19 in the digital editions of the most consumed Spanish scientific journals during this epidemiologicalcrisis is analyzed. The objectives are to analyze the presence, number, typology, hyperlink and authorship of the image in the informative pieces. The im...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: De Vicente Domínguez, Aida María, Carballeda, Mireya Rocío
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Correspondencias & Análisis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.ojs.correspondenciasyanalisis.com:article/375
Enlace del recurso:http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/375
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Contenido visual
Divulgación científica
COVID-19
Crisis sanitaria
Imagen
Comunicación
Revistas
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Análisis del contenido visual en la cobertura informativa del virus SARS-CoV-2 y la Covid-19 en las revistas de divulgación científica españolas en el entorno digital
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description The visual content in the coverage of COVID-19 in the digital editions of the most consumed Spanish scientific journals during this epidemiologicalcrisis is analyzed. The objectives are to analyze the presence, number, typology, hyperlink and authorship of the image in the informative pieces. The image (n= 549) is analyzed in the informative pieces published in muyinnteresante. es (n= 204) and nationalgeographic.com.es (N=85) from February 7 to May 14, 2020. A content analysis was chosen by previously established codes to identify the variables under study. It is established that the potential of the image is not used in the digital environment and proposals for improvement are made to optimize the potential of the image due to its importance as a source of knowledge in times of health crisis.
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spelling Analysis of visual content in SARS-CoV-2 and Covid-19 news coverage of scientific divulgation in Spanish magazines in the digital environmentAnálisis del contenido visual en la cobertura informativa del virus SARS-CoV-2 y la Covid-19 en las revistas de divulgación científica españolas en el entorno digitalDe Vicente Domínguez, Aida MaríaCarballeda, Mireya RocíoContenido visualDivulgación científicaCOVID-19Crisis sanitariaImagenComunicaciónRevistasThe visual content in the coverage of COVID-19 in the digital editions of the most consumed Spanish scientific journals during this epidemiologicalcrisis is analyzed. The objectives are to analyze the presence, number, typology, hyperlink and authorship of the image in the informative pieces. The image (n= 549) is analyzed in the informative pieces published in muyinnteresante. es (n= 204) and nationalgeographic.com.es (N=85) from February 7 to May 14, 2020. A content analysis was chosen by previously established codes to identify the variables under study. It is established that the potential of the image is not used in the digital environment and proposals for improvement are made to optimize the potential of the image due to its importance as a source of knowledge in times of health crisis.Se analiza el contenido visual en la cobertura del COVID-19 enlas ediciones digitales de las revistas de divulgación científicas españolas más consumidas durante esta crisis epidemiológica. Los objetivos son analizar la presencia, tipología, hipervínculos y autoría de la imagen en las piezas informativas. Se analiza la imagen (n= 549) en las piezas publicadas en muyinteresante. es (n= 204) y nationalgeographic.com.es (N=85) desde el 7 de febrero al 14 de mayo de 2020. Se opta por un análisis de contenido estableciendo previamente unos códigos de identificación de las variables objeto de estudio. Se concluye que no se usa la potencialidad del contenido visual en el entorno digital y se aportan propuestas de mejora para optimizarlo por su importancia como fuente de conocimiento durante una crisis sanitaria.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2020-11-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlapplication/xmlapplication/zipaudio/mpegaudio/mpeghttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/37510.24265/cian.2020.n12.01Correspondences & Analysis; No 12 (2020): Correspondences & analysis N°12 2020 (july - december); 11-30Correspondencias & análisis; Núm. 12 (2020): Correspondencias & análisis N°12 2020 (julio - diciembre); 11-302304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/375/520http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/375/534http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/375/547http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/375/560http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/375/841http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/375/842/*ref*/Alcibar, M. 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