The red flashes of Folkmarketing Coca Cola's strategy with the Bolivian salteña

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This article analyzes a case study that is part of the current of Folkcommunication and marketing. The romantic story created between a typical Bolivian food, the salteña, and the American drink, Coca Cola. This relationship arises from a communication strategy of the transnational, which responds t...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Calvimontes Diaz, Vanessa
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Correspondencias & Análisis
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:ojs2.ojs.correspondenciasyanalisis.com:article/425
Enlace del recurso:http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/425
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Bolivia
Comida tradicional
Apropiación cultural
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description This article analyzes a case study that is part of the current of Folkcommunication and marketing. The romantic story created between a typical Bolivian food, the salteña, and the American drink, Coca Cola. This relationship arises from a communication strategy of the transnational, which responds to an appropriation of cultural aspects, which is not only developed in Bolivia, but also in other countries of the world. The article initially details some aspects related to the two main actors in this story, then describes the case, emphasizing the most outstanding communication aspects, to finally analyze all the elements in light of the concepts of folk communication and marketing.
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The article initially details some aspects related to the two main actors in this story, then describes the case, emphasizing the most outstanding communication aspects, to finally analyze all the elements in light of the concepts of folk communication and marketing.El presente artículo analiza un caso de estudio que se enmarca en la corriente de la Folkcomunicación y el marketing. La historia romántica creada entre una comida típicamente boliviana y callejera, la salteña, y la bebida americana, Coca Cola. Esta relación surge de una estrategia comunicacional de la transnacional, que responde a una apropiación de aspectos culturales, que no solamente se desarrolla en Bolivia, sino también en otros países del mundo. El artículo detalla inicialmente algunos aspectos relativos a los dos actores principales de esta historia, posteriormente describe el caso, desde sus inicios hasta la fecha, haciendo énfasis en los aspectos comunicacionales más destacados, para finalmente analizar todos estos elementos a la luz de los conceptos de la folkcomunicación y marketing.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2022-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlapplication/xmlapplication/zipaudio/mpegaudio/mpeghttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/42510.24265/cian.2022.n16.04Correspondences & Analysis; No 16 (2022): Correspondences & analysis N°16 2022 (july - december); 83-110Correspondencias & análisis; Núm. 16 (2022): Correspondencias & análisis N°16 2022 (julio - diciembre); 83-1102304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspaenghttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/425/695http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/425/703http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/425/736http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/425/737http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/425/763http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/425/764/*ref*/Arauz, M. 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