Working Sessions as Public Relations Technique. A Case Study
Descripción del Articulo
The main objective of this research was to determine the influence of the organization of work sessions as a technique of PR on the clients’ image of a company. This technique enables organizations to approach their target public in order to communicate about theirs products, services, activities an...
Autor: | |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
Repositorio: | Correspondencias & Análisis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.ojs.correspondenciasyanalisis.com:article/215 |
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Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Sesiones de trabajo Organización Técnica Relaciones Públicas Eventos Comunicación Imagen Clientes Satisfacción Relación |
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Working Sessions as Public Relations Technique. A Case Study Las sesiones de trabajo como técnica de Relaciones Públicas. Un estudio de caso |
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The main objective of this research was to determine the influence of the organization of work sessions as a technique of PR on the clients’ image of a company. This technique enables organizations to approach their target public in order to communicate about theirs products, services, activities and behavior. It is expected to obtain placement, identification and also, to strengthen relation and communication with the public.Precisely, this explanatory research carried out in two groups (control and experimental) demonstrated that the organization of the work sessions in deed has influence on the image of the clients of a company. According to the results, it is stated that there is a 96.7% level of correlation between both variables. |
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Working Sessions as Public Relations Technique. A Case StudyLas sesiones de trabajo como técnica de Relaciones Públicas. Un estudio de casoHuaripata Yizuka, CindySesiones de trabajoOrganizaciónTécnicaRelaciones PúblicasEventosComunicaciónImagenClientesSatisfacciónRelaciónThe main objective of this research was to determine the influence of the organization of work sessions as a technique of PR on the clients’ image of a company. This technique enables organizations to approach their target public in order to communicate about theirs products, services, activities and behavior. It is expected to obtain placement, identification and also, to strengthen relation and communication with the public.Precisely, this explanatory research carried out in two groups (control and experimental) demonstrated that the organization of the work sessions in deed has influence on the image of the clients of a company. According to the results, it is stated that there is a 96.7% level of correlation between both variables.El objetivo general de la presente investigación fue determinar la influencia de la organización de las sesiones de trabajo como técnica de Relaciones Públicas en la imagen que tienen los clientes de una empresa. Esta técnica permite a las organizaciones acercarse a sus públicos a fin de comunicar sobre sus productos, servicios, actividades y conducta. En este sentido, se espera generar posicionamiento, identificación y fortalecer los vínculos de relación y comunicación con el público. Precisamente, este estudio de enfoque cuantitativo y explicativo realizado en dos grupos (experimental y control), demostró que la organización de las sesiones de trabajo influye en la imagen que tienen los clientes de una empresa. Sobre la base de los resultados hallados, se afirma que existe un nivel de correlación del 96.7% entre ambas variables.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2014-11-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/21510.24265/cian.2014.n4.04Correspondences & Analysis; No 4 (2014): Correspondences & analysis N°4 2014 (january - december); 79-108Correspondencias & análisis; Núm. 4 (2014): Correspondencias & análisis N°4 2014 (enero - diciembre); 79-1082304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/215/191http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/215/345/*ref*/Capriotti, P. (1992). La imagen de la empresa. Estrategia para una comunicación integrada. Barcelona: Edita por Concejo Superior de Relaciones Públicas de España./*ref*/Carlson, R. (1989). “Relaciones Públicas”. En AA. VV. International Encyclopedia of Communication, vol. 3. Nueva York: Oxford University Press./*ref*/Chias, J. y Xifra, J. (2008). Las Relaciones Públicas y el Márqueting. Barcelona: UOC./*ref*/Chiavenato, I. y Villamizar, G. (1999). Introducción a la teoría general de la administración. Bogotá: McGraw-Hill./*ref*/Colegio de Relacionista Públicos del Perú (2014). “Estatuto del Colegio Profesional de Relacionistas Públicos del Perú (Decreto Supremo N° 021-2004-ED)”. Extraída el 6/ VIII/2014 desde http://www.colegioprpperu.org/leyes.htm/*ref*/Cuadrado, C. (2011). Protocolo y comunicación en la empresa y los negocios. Barcelona: FC Editorial./*ref*/Del Carril, A. y Gill, E. (2008). Cómo organizar eventos exitosos y fiestas inolvidables. Buenos Aires: Aguilar./*ref*/Goldhaber, G. (1994). Comunicación organizacional. México D. F.: Diana./*ref*/Grunig, J. y Hunt. T. (2000). Dirección de Relaciones Públicas. Barcelona: Gestión./*ref*/Harlow, R (1976). “Building a Public Relations Definitions”. Public Relations Review. Vol. 2, núm. 4./*ref*/Hernández, R.; Fernández, C. y Baptista, P. (2010). Metodología de la investigación. México D. F.: McGraw-Hill.Derechos de autor 2014 Cindy Huaripata Yizukahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.ojs.correspondenciasyanalisis.com:article/2152023-02-14T17:31:55Z |
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