Impact on corporate image in the face of inclusion of LGBT communities in retail stores in Peru

Descripción del Articulo

This article analyzes the impact on corporate image as a product of the inclusion of members of the lesbian, gay, bisexual and transgender (LGBT) community in a group of retail stores in Peru. Through a mixed methodology, it was sought to determine what are the perceptions of customers when seeing o...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Santa Cruz Jaime, Tania Karen, Antezana Corrieri, Miguel Eduardo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Correspondencias & Análisis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/369
Enlace del recurso:http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Sexual minorities
LGBT
Discrimination
Labor inclusion
Cultural discrimination
Corporate image
Minorías sexuales
Discriminación
Inclusión laboral
Discriminación cultural
Imagen corporativa
id REVCOA_71e853854c015f632c4eb83a8054ebe9
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/369
network_acronym_str REVCOA
network_name_str Correspondencias & Análisis
repository_id_str
spelling Impact on corporate image in the face of inclusion of LGBT communities in retail stores in PeruImpacto en la imagen corporativa ante la inclusión de comunidades LGBT en tiendas retail en el PerúSanta Cruz Jaime, Tania KarenAntezana Corrieri, Miguel EduardoSexual minoritiesLGBTDiscriminationLabor inclusionCultural discriminationCorporate imageMinorías sexualesLGBTDiscriminaciónInclusión laboralDiscriminación culturalImagen corporativaThis article analyzes the impact on corporate image as a product of the inclusion of members of the lesbian, gay, bisexual and transgender (LGBT) community in a group of retail stores in Peru. Through a mixed methodology, it was sought to determine what are the perceptions of customers when seeing or interacting with people from these communities when visiting specialized clothing stores; and what is the influence of this interaction in the formation of the corporate image of these commercial establishments. Faced with discrimination in work spaces due to the sexual orientation of their workers and the absence of public policies in favor of LGBT communities, this study shows that non-inclusion is based on prejudices or stereotypes that lead to negative direct consequences and that, communicationally, not there is damage to the corporate image of companies in the public with which it interacts.Este artículo analiza el impacto en la imagen corporativa como producto de la inclusión de miembros de la comunidad de lesbianas, gays, bisexuales y transgénero (LGBT) en un grupo de comercios retail en el Perú. Mediante una metodología mixta, se buscó determinar cuáles son las percepciones de los clientes al ver o interactuar con personas de dichas comunidades al momento de visitar tiendas especializadas en ropa; y cuál es la influencia de esa interacción en la formación de la imagen corporativa de esos establecimientos comerciales. Ante la discriminación en espacios laborales por la orientación sexual de sus trabajadores y la ausencia de políticas públicas en favor de las comunidades LGBT, este estudio muestra que la no inclusión se basa en prejuicios o estereotipos que en consecuencias directas negativas y que, comunicacionalmente, no hay un perjuicio en la imagen corporativa de las empresas en los públicos con los que interactúa.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2021-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlapplication/xmlapplication/zipaudio/mpegaudio/mpeghttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/36910.24265/cian.2021.n13.04Correspondences & analysis; No. 13 (2021): Correspondences & analysis N°13 2021 (january - june); 101-126Correspondencias & análisis; Núm. 13 (2021): Correspondencias & análisis N°13 2021 (enero - junio); 101-1262304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/586http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/595http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/603http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/610http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/835http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/836Derechos de autor 2021 Miguel Eduardo Antezana Corrieri, Tania Karen Santa Cruz Jaimehttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3692025-01-20T21:32:42Z
dc.title.none.fl_str_mv Impact on corporate image in the face of inclusion of LGBT communities in retail stores in Peru
Impacto en la imagen corporativa ante la inclusión de comunidades LGBT en tiendas retail en el Perú
title Impact on corporate image in the face of inclusion of LGBT communities in retail stores in Peru
spellingShingle Impact on corporate image in the face of inclusion of LGBT communities in retail stores in Peru
Santa Cruz Jaime, Tania Karen
Sexual minorities
LGBT
Discrimination
Labor inclusion
Cultural discrimination
Corporate image
Minorías sexuales
LGBT
Discriminación
Inclusión laboral
Discriminación cultural
Imagen corporativa
title_short Impact on corporate image in the face of inclusion of LGBT communities in retail stores in Peru
title_full Impact on corporate image in the face of inclusion of LGBT communities in retail stores in Peru
title_fullStr Impact on corporate image in the face of inclusion of LGBT communities in retail stores in Peru
title_full_unstemmed Impact on corporate image in the face of inclusion of LGBT communities in retail stores in Peru
title_sort Impact on corporate image in the face of inclusion of LGBT communities in retail stores in Peru
dc.creator.none.fl_str_mv Santa Cruz Jaime, Tania Karen
Antezana Corrieri, Miguel Eduardo
author Santa Cruz Jaime, Tania Karen
author_facet Santa Cruz Jaime, Tania Karen
Antezana Corrieri, Miguel Eduardo
author_role author
author2 Antezana Corrieri, Miguel Eduardo
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Sexual minorities
LGBT
Discrimination
Labor inclusion
Cultural discrimination
Corporate image
Minorías sexuales
LGBT
Discriminación
Inclusión laboral
Discriminación cultural
Imagen corporativa
topic Sexual minorities
LGBT
Discrimination
Labor inclusion
Cultural discrimination
Corporate image
Minorías sexuales
LGBT
Discriminación
Inclusión laboral
Discriminación cultural
Imagen corporativa
description This article analyzes the impact on corporate image as a product of the inclusion of members of the lesbian, gay, bisexual and transgender (LGBT) community in a group of retail stores in Peru. Through a mixed methodology, it was sought to determine what are the perceptions of customers when seeing or interacting with people from these communities when visiting specialized clothing stores; and what is the influence of this interaction in the formation of the corporate image of these commercial establishments. Faced with discrimination in work spaces due to the sexual orientation of their workers and the absence of public policies in favor of LGBT communities, this study shows that non-inclusion is based on prejudices or stereotypes that lead to negative direct consequences and that, communicationally, not there is damage to the corporate image of companies in the public with which it interacts.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369
10.24265/cian.2021.n13.04
url http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369
identifier_str_mv 10.24265/cian.2021.n13.04
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/586
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/595
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/603
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/610
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/835
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/836
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2021 Miguel Eduardo Antezana Corrieri, Tania Karen Santa Cruz Jaime
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2021 Miguel Eduardo Antezana Corrieri, Tania Karen Santa Cruz Jaime
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
application/xml
application/zip
audio/mpeg
audio/mpeg
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación
publisher.none.fl_str_mv Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación
dc.source.none.fl_str_mv Correspondences & analysis; No. 13 (2021): Correspondences & analysis N°13 2021 (january - june); 101-126
Correspondencias & análisis; Núm. 13 (2021): Correspondencias & análisis N°13 2021 (enero - junio); 101-126
2304-2265
2224-235X
reponame:Correspondencias & Análisis
instname:Universidad de San Martín de Porres
instacron:USMP
instname_str Universidad de San Martín de Porres
instacron_str USMP
institution USMP
reponame_str Correspondencias & Análisis
collection Correspondencias & Análisis
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1843633214525014016
score 12.622496
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).