Impact on corporate image in the face of inclusion of LGBT communities in retail stores in Peru
Descripción del Articulo
This article analyzes the impact on corporate image as a product of the inclusion of members of the lesbian, gay, bisexual and transgender (LGBT) community in a group of retail stores in Peru. Through a mixed methodology, it was sought to determine what are the perceptions of customers when seeing o...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
Repositorio: | Correspondencias & Análisis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/369 |
Enlace del recurso: | http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Sexual minorities LGBT Discrimination Labor inclusion Cultural discrimination Corporate image Minorías sexuales Discriminación Inclusión laboral Discriminación cultural Imagen corporativa |
id |
REVCOA_71e853854c015f632c4eb83a8054ebe9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/369 |
network_acronym_str |
REVCOA |
network_name_str |
Correspondencias & Análisis |
repository_id_str |
|
spelling |
Impact on corporate image in the face of inclusion of LGBT communities in retail stores in PeruImpacto en la imagen corporativa ante la inclusión de comunidades LGBT en tiendas retail en el PerúSanta Cruz Jaime, Tania KarenAntezana Corrieri, Miguel EduardoSexual minoritiesLGBTDiscriminationLabor inclusionCultural discriminationCorporate imageMinorías sexualesLGBTDiscriminaciónInclusión laboralDiscriminación culturalImagen corporativaThis article analyzes the impact on corporate image as a product of the inclusion of members of the lesbian, gay, bisexual and transgender (LGBT) community in a group of retail stores in Peru. Through a mixed methodology, it was sought to determine what are the perceptions of customers when seeing or interacting with people from these communities when visiting specialized clothing stores; and what is the influence of this interaction in the formation of the corporate image of these commercial establishments. Faced with discrimination in work spaces due to the sexual orientation of their workers and the absence of public policies in favor of LGBT communities, this study shows that non-inclusion is based on prejudices or stereotypes that lead to negative direct consequences and that, communicationally, not there is damage to the corporate image of companies in the public with which it interacts.Este artículo analiza el impacto en la imagen corporativa como producto de la inclusión de miembros de la comunidad de lesbianas, gays, bisexuales y transgénero (LGBT) en un grupo de comercios retail en el Perú. Mediante una metodología mixta, se buscó determinar cuáles son las percepciones de los clientes al ver o interactuar con personas de dichas comunidades al momento de visitar tiendas especializadas en ropa; y cuál es la influencia de esa interacción en la formación de la imagen corporativa de esos establecimientos comerciales. Ante la discriminación en espacios laborales por la orientación sexual de sus trabajadores y la ausencia de políticas públicas en favor de las comunidades LGBT, este estudio muestra que la no inclusión se basa en prejuicios o estereotipos que en consecuencias directas negativas y que, comunicacionalmente, no hay un perjuicio en la imagen corporativa de las empresas en los públicos con los que interactúa.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2021-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlapplication/xmlapplication/zipaudio/mpegaudio/mpeghttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/36910.24265/cian.2021.n13.04Correspondences & analysis; No. 13 (2021): Correspondences & analysis N°13 2021 (january - june); 101-126Correspondencias & análisis; Núm. 13 (2021): Correspondencias & análisis N°13 2021 (enero - junio); 101-1262304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/586http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/595http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/603http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/610http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/835http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/836Derechos de autor 2021 Miguel Eduardo Antezana Corrieri, Tania Karen Santa Cruz Jaimehttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3692025-01-20T21:32:42Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Impact on corporate image in the face of inclusion of LGBT communities in retail stores in Peru Impacto en la imagen corporativa ante la inclusión de comunidades LGBT en tiendas retail en el Perú |
title |
Impact on corporate image in the face of inclusion of LGBT communities in retail stores in Peru |
spellingShingle |
Impact on corporate image in the face of inclusion of LGBT communities in retail stores in Peru Santa Cruz Jaime, Tania Karen Sexual minorities LGBT Discrimination Labor inclusion Cultural discrimination Corporate image Minorías sexuales LGBT Discriminación Inclusión laboral Discriminación cultural Imagen corporativa |
title_short |
Impact on corporate image in the face of inclusion of LGBT communities in retail stores in Peru |
title_full |
Impact on corporate image in the face of inclusion of LGBT communities in retail stores in Peru |
title_fullStr |
Impact on corporate image in the face of inclusion of LGBT communities in retail stores in Peru |
title_full_unstemmed |
Impact on corporate image in the face of inclusion of LGBT communities in retail stores in Peru |
title_sort |
Impact on corporate image in the face of inclusion of LGBT communities in retail stores in Peru |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Santa Cruz Jaime, Tania Karen Antezana Corrieri, Miguel Eduardo |
author |
Santa Cruz Jaime, Tania Karen |
author_facet |
Santa Cruz Jaime, Tania Karen Antezana Corrieri, Miguel Eduardo |
author_role |
author |
author2 |
Antezana Corrieri, Miguel Eduardo |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Sexual minorities LGBT Discrimination Labor inclusion Cultural discrimination Corporate image Minorías sexuales LGBT Discriminación Inclusión laboral Discriminación cultural Imagen corporativa |
topic |
Sexual minorities LGBT Discrimination Labor inclusion Cultural discrimination Corporate image Minorías sexuales LGBT Discriminación Inclusión laboral Discriminación cultural Imagen corporativa |
description |
This article analyzes the impact on corporate image as a product of the inclusion of members of the lesbian, gay, bisexual and transgender (LGBT) community in a group of retail stores in Peru. Through a mixed methodology, it was sought to determine what are the perceptions of customers when seeing or interacting with people from these communities when visiting specialized clothing stores; and what is the influence of this interaction in the formation of the corporate image of these commercial establishments. Faced with discrimination in work spaces due to the sexual orientation of their workers and the absence of public policies in favor of LGBT communities, this study shows that non-inclusion is based on prejudices or stereotypes that lead to negative direct consequences and that, communicationally, not there is damage to the corporate image of companies in the public with which it interacts. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369 10.24265/cian.2021.n13.04 |
url |
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369 |
identifier_str_mv |
10.24265/cian.2021.n13.04 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/586 http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/595 http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/603 http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/610 http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/835 http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/369/836 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2021 Miguel Eduardo Antezana Corrieri, Tania Karen Santa Cruz Jaime http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2021 Miguel Eduardo Antezana Corrieri, Tania Karen Santa Cruz Jaime http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html application/xml application/zip audio/mpeg audio/mpeg |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación |
dc.source.none.fl_str_mv |
Correspondences & analysis; No. 13 (2021): Correspondences & analysis N°13 2021 (january - june); 101-126 Correspondencias & análisis; Núm. 13 (2021): Correspondencias & análisis N°13 2021 (enero - junio); 101-126 2304-2265 2224-235X reponame:Correspondencias & Análisis instname:Universidad de San Martín de Porres instacron:USMP |
instname_str |
Universidad de San Martín de Porres |
instacron_str |
USMP |
institution |
USMP |
reponame_str |
Correspondencias & Análisis |
collection |
Correspondencias & Análisis |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1843633214525014016 |
score |
12.622496 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).