A systematic literature review on affective polarisation, media and digital platforms (2019-2024)

Descripción del Articulo

The purpose of this article is to present an exploratory study of research trends on the phenomenon of affective polarization, political polarization, media, and digital platforms for a period of 6 years (2019-2024). A review of the literature, including a non-representative sample of 41 academic ar...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: León Ganatios, Luis Eduardo, Iturralde Chaparro, Enrique, García González, Lidia Angeles
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2025
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Correspondencias & Análisis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/538
Enlace del recurso:http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/538
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:polarización afectiva
medios de comunicación
plataformas digitales
estado del arte
affective polarisation
media
digital platforms
literature review
Descripción
Sumario:The purpose of this article is to present an exploratory study of research trends on the phenomenon of affective polarization, political polarization, media, and digital platforms for a period of 6 years (2019-2024). A review of the literature, including a non-representative sample of 41 academic articles systematically searched on Google Scholar, is conducted to understand current research from the perspective of digital political communication. This review provides an overview of existing cases and future challenges in research on affective polarisation, political polarisation, media, and digital platforms.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).