Main Newspapers in Spanish Press Market. Property, Media Groups and Structural Connections

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This research analyzes the managerial structure of the principal general diaries of Spain from a critical perspective. We come into the structural connections between the Spanish groups of communication, seeing the links with other media, industrial, financial and political sectors. In the same way,...

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Detalles Bibliográficos
Autores: Nogales Bocio, Antonia, Mancinas Chávez, Rosalba
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Correspondencias & Análisis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.ojs.correspondenciasyanalisis.com:article/227
Enlace del recurso:http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/227
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Estructura de la información
España
Diarios de referencia
Conexiones empresariales
Medios de comunicación
Pluralismo
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Los diarios de referencia en el mercado de la prensa española. Propiedad, grupos mediáticos y conexiones estructurales
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description This research analyzes the managerial structure of the principal general diaries of Spain from a critical perspective. We come into the structural connections between the Spanish groups of communication, seeing the links with other media, industrial, financial and political sectors. In the same way, we contemplate the international projections of these groups, especially to the rest of Europe and South America. We approach to the real issuers of the journalistic discourse and to the determinants that impede nowadays the real informative pluralism in the Spanish media system.
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We approach to the real issuers of the journalistic discourse and to the determinants that impede nowadays the real informative pluralism in the Spanish media system.Este artículo analiza, desde una perspectiva crítica, la estructura empresarial de los principales diarios generalistas de España. Profundizamos en las conexiones estructurales entre los grupos de comunicación a los que pertenecen estos medios, así como con respecto a otros sectores mediáticos, industriales, financieros y políticos. De igual modo, contemplamos las proyecciones internacionales de estos grupos, especialmente hacia el resto de Europa y América Latina. Nos aproximamos así a los verdaderos emisores del discurso periodístico y a los condicionantes que dificultan actualmente el pluralismo informativo real en el sistema de medios español.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2014-11-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/22710.24265/cian.2014.n4.15Correspondences & Analysis; No 4 (2014): Correspondences & analysis N°4 2014 (january - december); 307-333Correspondencias & análisis; Núm. 4 (2014): Correspondencias & análisis N°4 2014 (enero - diciembre); 307-3332304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/227/202http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/227/356/*ref*/Almirón, N. y Segovia, A. (2012). “Financialization, Economic Crisis, and Corporate Strategies in Top Media Companies: The Case of Grupo Prisa”. International Journal of Communication, núm. 6, pp. 2894-2917./*ref*/Armañanzas, E. y Díaz Noci, J. (1996). 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