INFLUENCIA DEL MÉTODO DE ENSEÑANZA LA GLOBALIDAD EDUCATIVA EN EL RENDIMIENTO ACADÉMICO DE LOS ALUMNOS, PARA LA ASIGNATURA DE BIOLOGÍA, EN EL COLEGIO NACIONAL MIXTO FELIPE SANTIAGO ESTENÓS
Descripción del Articulo
The Method of Education Globalidad Educativa (M.E.G.E), - characterized by the establishment of nexuses between the different disciplines on the part of the pupils in a certain subject, pertaining to a didactic unit of the subjet of Biology it is an alternative to improve the academic yield. Using t...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Centro de Preparación para la Ciencia y Tecnología |
| Repositorio: | ECIPERÚ |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.eciperu.net:article/308 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.eciperu.net/index.php/ECIPERU/article/view/308 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Educación, M.E.G.E, rendimiento académico, prueba de hipótesis, potencia de capacidades y conclusiones. Education, M.E.G.E, test of hypothesis, academic yield, power of capacities and conclusions. |
| Sumario: | The Method of Education Globalidad Educativa (M.E.G.E), - characterized by the establishment of nexuses between the different disciplines on the part of the pupils in a certain subject, pertaining to a didactic unit of the subjet of Biology it is an alternative to improve the academic yield. Using t distribution, for samples of variance population not known obtained that the theoretical value of t, for a margin of error of 5% and 79 degrees of freedom, is t0 = 1,6641 the one that to the being resisted with the calculated value of t = 4,0481, this one is greater than the value of theoretical t, therefore we accepted the alternating hypothesis. When culminating the work of investigation was obtained that the students of 4to° C of the subjet of Biology, besides to obtain a greater academic yield, have promoted their intellectual capacities, motor, artistic and ethical. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).