Una misión educativa
Descripción del Articulo
This case study describes an initiative by a computer engineer to develop an innovative teaching method. The company providing financial support has as their sole motivation the altruistic purpose of improving education in Peru. After enacting the program, the people involved decided to forma non-pr...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2005 |
Institución: | Universidad ESAN |
Repositorio: | ESAN-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.esan.edu.pe:20.500.12640/2700 |
Enlace del recurso: | https://revistas.esan.edu.pe/index.php/jefas/article/view/516 https://hdl.handle.net/20.500.12640/2700 https://doi.org/10.46631/jefas.2005.v10n18-19.14 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Education Literacy Mathematics Educational methods Educational software Social responsibility Civil association Peru Lima Case study Educación Lecto-escritura Matemáticas Métodos educativos Software educativo Responsabilidad social Asociación civil Perú Estudio de caso https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
Sumario: | This case study describes an initiative by a computer engineer to develop an innovative teaching method. The company providing financial support has as their sole motivation the altruistic purpose of improving education in Peru. After enacting the program, the people involved decided to forma non-profit association in order to collect donations and assure the resources that will allow the project’s expansion. The story unfolds in the city of Lima, Peru, in May of 2005. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).