Matemáticas en el Perú: un caso de responsabilidad social
Descripción del Articulo
A renowned corporate group states that there is a very important relationship between the development and the educational level of a people, and so decides to improve the mathematics school program as a way to improve academic performance. It starts by developing school texts with a new methodology...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2005 |
Institución: | Universidad ESAN |
Repositorio: | ESAN-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.esan.edu.pe:20.500.12640/1940 |
Enlace del recurso: | https://revistas.esan.edu.pe/index.php/jefas/article/view/513 https://hdl.handle.net/20.500.12640/1940 https://doi.org/10.46631/jefas.2005.v10n18-19.12 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Education Mathematics Interactive method Educational software Social responsibility Civil association Peru Case study Educación Matemáticas Método interactivo Software educativo Responsabilidad social Asociación civil Perú Estudio de caso https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
Sumario: | A renowned corporate group states that there is a very important relationship between the development and the educational level of a people, and so decides to improve the mathematics school program as a way to improve academic performance. It starts by developing school texts with a new methodology and then, sponsored by other companies, it donates them to public educational institutions around the country. Shortly after, the program, Math for Everyone, seeks to increase its coverage and leaps to a virtual format, with an interactive proposal geared towards fun and games in order to catch the child and teenager’s attention. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).