Factores que influyen en la utilización de los servicios de banca móvil en el Perú

Descripción del Articulo

Mobile banking services are applications that can overcome the limitations of space and time of the banking activities. This study identifies the factors that influence consumer decisions of these services in Metropolitan Lima. To do this, we used an adaptation of the Technology Acceptance Model (TA...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Yamakawa, Peter, Guerrero, Carlos, Rees, Gareth
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Universidad ESAN
Repositorio:ESAN-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.esan.edu.pe:20.500.12640/2952
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12640/2952
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Mobile banking
Bank technology
Factors of adoption
Technology Adoption Model
Banca móvil
Tecnología bancaria
Factores de adopción
Modelo de adopción tecnológica
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
Descripción
Sumario:Mobile banking services are applications that can overcome the limitations of space and time of the banking activities. This study identifies the factors that influence consumer decisions of these services in Metropolitan Lima. To do this, we used an adaptation of the Technology Acceptance Model (TAM), which included external variables selected from previous studies. The results demonstrate that the compatibility with the lifestyle, the perceived usefulness, the perceived ease of use and the personal innovation in IT contribute to increase the intention to use these services.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).