A holistic model of education quality in marketing management: an exploratory testing in Spanish universities

Descripción del Articulo

Over the last decades, education quality (EQ) assurance has emerged as an important public policy issue. Unfortunately, there is still no agreement on the following issues: EQ definitions, essential assessment indicators, and the fundamental suitability of the models proposed. To fill this vacuum, w...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Rivera-Camino, Jaime
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad ESAN
Repositorio:ESAN-Institucional
Lenguaje:inglés
OAI Identifier:oai:repositorio.esan.edu.pe:20.500.12640/3269
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12640/3269
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Calidad de la educación
Enseñanza superior
Universidades
Administración del mercadeo
Modelos
Descripción
Sumario:Over the last decades, education quality (EQ) assurance has emerged as an important public policy issue. Unfortunately, there is still no agreement on the following issues: EQ definitions, essential assessment indicators, and the fundamental suitability of the models proposed. To fill this vacuum, we propose an EQ model that empirically identifies the resource-capability variables linked to learning outcomes of students, and their association with the competitive positioning of universities.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).