Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana]

Descripción del Articulo

A la U. Nacional de San Agustín de Arequipa, por el financiamiento de la investigación: Los Juegos de Televisión (programas de concursos de conocimiento, game shows) y el Aprendizaje del Vocabulario inglés en los estudiantes del Cuarto Grado de Educación Secundaria de las Instituciones Educativas Pa...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Mogrovejo A.B., Mamani G., Tipo M.L.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Consejo Nacional de Ciencia Tecnología e Innovación
Repositorio:CONCYTEC-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.concytec.gob.pe:20.500.12390/501
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12390/501
https://doi.org/10.4067/S0718-07642019000100225
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Teaching techniques
Energy resources
Geotechnical engineering
English Learning
English vocabulary
Game and simulation
Students
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#1.02.00
id CONC_b2c5b208a7e21310806293dcb0ce9a38
oai_identifier_str oai:repositorio.concytec.gob.pe:20.500.12390/501
network_acronym_str CONC
network_name_str CONCYTEC-Institucional
repository_id_str 4689
dc.title.none.fl_str_mv Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana]
title Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana]
spellingShingle Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana]
Mogrovejo A.B.
Teaching techniques
Energy resources
Geotechnical engineering
English Learning
English vocabulary
Game and simulation
Students
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#1.02.00
title_short Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana]
title_full Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana]
title_fullStr Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana]
title_full_unstemmed Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana]
title_sort Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana]
author Mogrovejo A.B.
author_facet Mogrovejo A.B.
Mamani G.
Tipo M.L.
author_role author
author2 Mamani G.
Tipo M.L.
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mogrovejo A.B.
Mamani G.
Tipo M.L.
dc.subject.none.fl_str_mv Teaching techniques
topic Teaching techniques
Energy resources
Geotechnical engineering
English Learning
English vocabulary
Game and simulation
Students
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#1.02.00
dc.subject.es_PE.fl_str_mv Energy resources
Geotechnical engineering
English Learning
English vocabulary
Game and simulation
Students
dc.subject.ocde.none.fl_str_mv https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#1.02.00
description A la U. Nacional de San Agustín de Arequipa, por el financiamiento de la investigación: Los Juegos de Televisión (programas de concursos de conocimiento, game shows) y el Aprendizaje del Vocabulario inglés en los estudiantes del Cuarto Grado de Educación Secundaria de las Instituciones Educativas Particulares Daniel Goleman de Juliaca y Jens Knudsen de Arequipa, ganadora de una subvención, contrato N° 97-2016-UNSA en la primera convocatoria, “Tesis para optar el título profesional”, que da origen al presente artículo, en el que participó el equipo de investigación, a la convocatoria del convenio de Cienciactiva-UNSA de CONCYTEC Perú, al haber monitoreado y evaluado la investigación inicial.
publishDate 2019
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-05-30T23:13:38Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-05-30T23:13:38Z
dc.date.issued.fl_str_mv 2019
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/20.500.12390/501
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv https://doi.org/10.4067/S0718-07642019000100225
dc.identifier.scopus.none.fl_str_mv 2-s2.0-85062360762
url https://hdl.handle.net/20.500.12390/501
https://doi.org/10.4067/S0718-07642019000100225
identifier_str_mv 2-s2.0-85062360762
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.ispartof.none.fl_str_mv Informacion Tecnologica
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri.none.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro de Informacion Tecnologica
publisher.none.fl_str_mv Centro de Informacion Tecnologica
dc.source.none.fl_str_mv reponame:CONCYTEC-Institucional
instname:Consejo Nacional de Ciencia Tecnología e Innovación
instacron:CONCYTEC
instname_str Consejo Nacional de Ciencia Tecnología e Innovación
instacron_str CONCYTEC
institution CONCYTEC
reponame_str CONCYTEC-Institucional
collection CONCYTEC-Institucional
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional CONCYTEC
repository.mail.fl_str_mv repositorio@concytec.gob.pe
_version_ 1844883103368085504
spelling Publicationrp00644600rp00643600rp00645600Mogrovejo A.B.Mamani G.Tipo M.L.2024-05-30T23:13:38Z2024-05-30T23:13:38Z2019https://hdl.handle.net/20.500.12390/501https://doi.org/10.4067/S0718-076420190001002252-s2.0-85062360762A la U. Nacional de San Agustín de Arequipa, por el financiamiento de la investigación: Los Juegos de Televisión (programas de concursos de conocimiento, game shows) y el Aprendizaje del Vocabulario inglés en los estudiantes del Cuarto Grado de Educación Secundaria de las Instituciones Educativas Particulares Daniel Goleman de Juliaca y Jens Knudsen de Arequipa, ganadora de una subvención, contrato N° 97-2016-UNSA en la primera convocatoria, “Tesis para optar el título profesional”, que da origen al presente artículo, en el que participó el equipo de investigación, a la convocatoria del convenio de Cienciactiva-UNSA de CONCYTEC Perú, al haber monitoreado y evaluado la investigación inicial.This paper presents and discusses the application of a Didactic Technique Using Games and Simulations of Television competitions to facilitate the teaching and learning of English, simulating the quiz show and gamifying the learning. The objective to achieve significant learnings in Spanish-speaking high school students to increase their English vocabulary. The research methodology was based on testing students before and after using games and simulations of television competitions in the class, in ten continuous learning sessions. Students had a high level of motivation to learn with information, communication, constant entertainment in class, with a great deal of activities, teamwork learning, constant interaction, which is different to traditional methods. The final result showed that the student’s ability to learn English vocabulary improved significantly. Students scored 11.1% on average during the pre-test and achieved 99.1% in the average after learning through games and simulations of television contests.Consejo Nacional de Ciencia, Tecnología e Innovación Tecnológica - ConcytecspaCentro de Informacion TecnologicaInformacion Tecnologicainfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.esTeaching techniquesEnergy resources-1Geotechnical engineering-1English Learning-1English vocabulary-1Game and simulation-1Students-1https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#1.02.00-1Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana]info:eu-repo/semantics/articlereponame:CONCYTEC-Institucionalinstname:Consejo Nacional de Ciencia Tecnología e Innovacióninstacron:CONCYTEC#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE##PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#20.500.12390/501oai:repositorio.concytec.gob.pe:20.500.12390/5012024-05-30 15:35:36.288https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.esinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_14cbinfo:eu-repo/semantics/closedAccessmetadata only accesshttps://repositorio.concytec.gob.peRepositorio Institucional CONCYTECrepositorio@concytec.gob.pe#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE##PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE##PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#<Publication xmlns="https://www.openaire.eu/cerif-profile/1.1/" id="56f6de7c-8cc7-44c3-b018-b893896f1b67"> <Type xmlns="https://www.openaire.eu/cerif-profile/vocab/COAR_Publication_Types">http://purl.org/coar/resource_type/c_1843</Type> <Language>spa</Language> <Title>Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana]</Title> <PublishedIn> <Publication> <Title>Informacion Tecnologica</Title> </Publication> </PublishedIn> <PublicationDate>2019</PublicationDate> <DOI>https://doi.org/10.4067/S0718-07642019000100225</DOI> <SCP-Number>2-s2.0-85062360762</SCP-Number> <Authors> <Author> <DisplayName>Mogrovejo A.B.</DisplayName> <Person id="rp00644" /> <Affiliation> <OrgUnit> </OrgUnit> </Affiliation> </Author> <Author> <DisplayName>Mamani G.</DisplayName> <Person id="rp00643" /> <Affiliation> <OrgUnit> </OrgUnit> </Affiliation> </Author> <Author> <DisplayName>Tipo M.L.</DisplayName> <Person id="rp00645" /> <Affiliation> <OrgUnit> </OrgUnit> </Affiliation> </Author> </Authors> <Editors> </Editors> <Publishers> <Publisher> <DisplayName>Centro de Informacion Tecnologica</DisplayName> <OrgUnit /> </Publisher> </Publishers> <License>https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es</License> <Keyword>Teaching techniques</Keyword> <Keyword>Energy resources</Keyword> <Keyword>Geotechnical engineering</Keyword> <Keyword>English Learning</Keyword> <Keyword>English vocabulary</Keyword> <Keyword>Game and simulation</Keyword> <Keyword>Students</Keyword> <Abstract>This paper presents and discusses the application of a Didactic Technique Using Games and Simulations of Television competitions to facilitate the teaching and learning of English, simulating the quiz show and gamifying the learning. The objective to achieve significant learnings in Spanish-speaking high school students to increase their English vocabulary. The research methodology was based on testing students before and after using games and simulations of television competitions in the class, in ten continuous learning sessions. Students had a high level of motivation to learn with information, communication, constant entertainment in class, with a great deal of activities, teamwork learning, constant interaction, which is different to traditional methods. The final result showed that the student’s ability to learn English vocabulary improved significantly. Students scored 11.1% on average during the pre-test and achieved 99.1% in the average after learning through games and simulations of television contests.</Abstract> <Access xmlns="http://purl.org/coar/access_right" > </Access> </Publication> -1
score 13.444865
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).