Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana]
Descripción del Articulo
A la U. Nacional de San Agustín de Arequipa, por el financiamiento de la investigación: Los Juegos de Televisión (programas de concursos de conocimiento, game shows) y el Aprendizaje del Vocabulario inglés en los estudiantes del Cuarto Grado de Educación Secundaria de las Instituciones Educativas Pa...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Consejo Nacional de Ciencia Tecnología e Innovación |
| Repositorio: | CONCYTEC-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.concytec.gob.pe:20.500.12390/501 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12390/501 https://doi.org/10.4067/S0718-07642019000100225 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Teaching techniques Energy resources Geotechnical engineering English Learning English vocabulary Game and simulation Students https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#1.02.00 |
| id |
CONC_b2c5b208a7e21310806293dcb0ce9a38 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:repositorio.concytec.gob.pe:20.500.12390/501 |
| network_acronym_str |
CONC |
| network_name_str |
CONCYTEC-Institucional |
| repository_id_str |
4689 |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana] |
| title |
Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana] |
| spellingShingle |
Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana] Mogrovejo A.B. Teaching techniques Energy resources Geotechnical engineering English Learning English vocabulary Game and simulation Students https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#1.02.00 |
| title_short |
Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana] |
| title_full |
Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana] |
| title_fullStr |
Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana] |
| title_full_unstemmed |
Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana] |
| title_sort |
Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana] |
| author |
Mogrovejo A.B. |
| author_facet |
Mogrovejo A.B. Mamani G. Tipo M.L. |
| author_role |
author |
| author2 |
Mamani G. Tipo M.L. |
| author2_role |
author author |
| dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mogrovejo A.B. Mamani G. Tipo M.L. |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Teaching techniques |
| topic |
Teaching techniques Energy resources Geotechnical engineering English Learning English vocabulary Game and simulation Students https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#1.02.00 |
| dc.subject.es_PE.fl_str_mv |
Energy resources Geotechnical engineering English Learning English vocabulary Game and simulation Students |
| dc.subject.ocde.none.fl_str_mv |
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#1.02.00 |
| description |
A la U. Nacional de San Agustín de Arequipa, por el financiamiento de la investigación: Los Juegos de Televisión (programas de concursos de conocimiento, game shows) y el Aprendizaje del Vocabulario inglés en los estudiantes del Cuarto Grado de Educación Secundaria de las Instituciones Educativas Particulares Daniel Goleman de Juliaca y Jens Knudsen de Arequipa, ganadora de una subvención, contrato N° 97-2016-UNSA en la primera convocatoria, “Tesis para optar el título profesional”, que da origen al presente artículo, en el que participó el equipo de investigación, a la convocatoria del convenio de Cienciactiva-UNSA de CONCYTEC Perú, al haber monitoreado y evaluado la investigación inicial. |
| publishDate |
2019 |
| dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-05-30T23:13:38Z |
| dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-05-30T23:13:38Z |
| dc.date.issued.fl_str_mv |
2019 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
| format |
article |
| dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/20.500.12390/501 |
| dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
https://doi.org/10.4067/S0718-07642019000100225 |
| dc.identifier.scopus.none.fl_str_mv |
2-s2.0-85062360762 |
| url |
https://hdl.handle.net/20.500.12390/501 https://doi.org/10.4067/S0718-07642019000100225 |
| identifier_str_mv |
2-s2.0-85062360762 |
| dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.ispartof.none.fl_str_mv |
Informacion Tecnologica |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
| dc.rights.uri.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Informacion Tecnologica |
| publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Informacion Tecnologica |
| dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:CONCYTEC-Institucional instname:Consejo Nacional de Ciencia Tecnología e Innovación instacron:CONCYTEC |
| instname_str |
Consejo Nacional de Ciencia Tecnología e Innovación |
| instacron_str |
CONCYTEC |
| institution |
CONCYTEC |
| reponame_str |
CONCYTEC-Institucional |
| collection |
CONCYTEC-Institucional |
| repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional CONCYTEC |
| repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@concytec.gob.pe |
| _version_ |
1844883103368085504 |
| spelling |
Publicationrp00644600rp00643600rp00645600Mogrovejo A.B.Mamani G.Tipo M.L.2024-05-30T23:13:38Z2024-05-30T23:13:38Z2019https://hdl.handle.net/20.500.12390/501https://doi.org/10.4067/S0718-076420190001002252-s2.0-85062360762A la U. Nacional de San Agustín de Arequipa, por el financiamiento de la investigación: Los Juegos de Televisión (programas de concursos de conocimiento, game shows) y el Aprendizaje del Vocabulario inglés en los estudiantes del Cuarto Grado de Educación Secundaria de las Instituciones Educativas Particulares Daniel Goleman de Juliaca y Jens Knudsen de Arequipa, ganadora de una subvención, contrato N° 97-2016-UNSA en la primera convocatoria, “Tesis para optar el título profesional”, que da origen al presente artículo, en el que participó el equipo de investigación, a la convocatoria del convenio de Cienciactiva-UNSA de CONCYTEC Perú, al haber monitoreado y evaluado la investigación inicial.This paper presents and discusses the application of a Didactic Technique Using Games and Simulations of Television competitions to facilitate the teaching and learning of English, simulating the quiz show and gamifying the learning. The objective to achieve significant learnings in Spanish-speaking high school students to increase their English vocabulary. The research methodology was based on testing students before and after using games and simulations of television competitions in the class, in ten continuous learning sessions. Students had a high level of motivation to learn with information, communication, constant entertainment in class, with a great deal of activities, teamwork learning, constant interaction, which is different to traditional methods. The final result showed that the student’s ability to learn English vocabulary improved significantly. Students scored 11.1% on average during the pre-test and achieved 99.1% in the average after learning through games and simulations of television contests.Consejo Nacional de Ciencia, Tecnología e Innovación Tecnológica - ConcytecspaCentro de Informacion TecnologicaInformacion Tecnologicainfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.esTeaching techniquesEnergy resources-1Geotechnical engineering-1English Learning-1English vocabulary-1Game and simulation-1Students-1https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#1.02.00-1Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana]info:eu-repo/semantics/articlereponame:CONCYTEC-Institucionalinstname:Consejo Nacional de Ciencia Tecnología e Innovacióninstacron:CONCYTEC#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE##PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#20.500.12390/501oai:repositorio.concytec.gob.pe:20.500.12390/5012024-05-30 15:35:36.288https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.esinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_14cbinfo:eu-repo/semantics/closedAccessmetadata only accesshttps://repositorio.concytec.gob.peRepositorio Institucional CONCYTECrepositorio@concytec.gob.pe#PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE##PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE##PLACEHOLDER_PARENT_METADATA_VALUE#<Publication xmlns="https://www.openaire.eu/cerif-profile/1.1/" id="56f6de7c-8cc7-44c3-b018-b893896f1b67"> <Type xmlns="https://www.openaire.eu/cerif-profile/vocab/COAR_Publication_Types">http://purl.org/coar/resource_type/c_1843</Type> <Language>spa</Language> <Title>Game and simulation of television contest programs as a didactic technique to improve the learning of English vocabulary in Spanish-speaking students [Juego y simulación de programas concurso de televisión como técnica didáctica para mejorar el aprendizaje del vocabulario inglés en estudiantes de habla hispana]</Title> <PublishedIn> <Publication> <Title>Informacion Tecnologica</Title> </Publication> </PublishedIn> <PublicationDate>2019</PublicationDate> <DOI>https://doi.org/10.4067/S0718-07642019000100225</DOI> <SCP-Number>2-s2.0-85062360762</SCP-Number> <Authors> <Author> <DisplayName>Mogrovejo A.B.</DisplayName> <Person id="rp00644" /> <Affiliation> <OrgUnit> </OrgUnit> </Affiliation> </Author> <Author> <DisplayName>Mamani G.</DisplayName> <Person id="rp00643" /> <Affiliation> <OrgUnit> </OrgUnit> </Affiliation> </Author> <Author> <DisplayName>Tipo M.L.</DisplayName> <Person id="rp00645" /> <Affiliation> <OrgUnit> </OrgUnit> </Affiliation> </Author> </Authors> <Editors> </Editors> <Publishers> <Publisher> <DisplayName>Centro de Informacion Tecnologica</DisplayName> <OrgUnit /> </Publisher> </Publishers> <License>https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es</License> <Keyword>Teaching techniques</Keyword> <Keyword>Energy resources</Keyword> <Keyword>Geotechnical engineering</Keyword> <Keyword>English Learning</Keyword> <Keyword>English vocabulary</Keyword> <Keyword>Game and simulation</Keyword> <Keyword>Students</Keyword> <Abstract>This paper presents and discusses the application of a Didactic Technique Using Games and Simulations of Television competitions to facilitate the teaching and learning of English, simulating the quiz show and gamifying the learning. The objective to achieve significant learnings in Spanish-speaking high school students to increase their English vocabulary. The research methodology was based on testing students before and after using games and simulations of television competitions in the class, in ten continuous learning sessions. Students had a high level of motivation to learn with information, communication, constant entertainment in class, with a great deal of activities, teamwork learning, constant interaction, which is different to traditional methods. The final result showed that the student’s ability to learn English vocabulary improved significantly. Students scored 11.1% on average during the pre-test and achieved 99.1% in the average after learning through games and simulations of television contests.</Abstract> <Access xmlns="http://purl.org/coar/access_right" > </Access> </Publication> -1 |
| score |
13.444865 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).