Evaluation of a Gamified 3D Virtual Reality System to Enhance the Understanding of Movement in Physics
Descripción del Articulo
The creation of new technological tools in education provides different learning opportunities to students. The present research evaluates an application that we have developed for the use of virtual reality to enhance the understanding of movement in physics, using gamification techniques on the ap...
Autores: | , , , , , , , , |
---|---|
Formato: | objeto de conferencia |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Consejo Nacional de Ciencia Tecnología e Innovación |
Repositorio: | CONCYTEC-Institucional |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:repositorio.concytec.gob.pe:20.500.12390/971 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12390/971 https://doi.org/10.5220/0006328003950401 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Virtual Reality Gamification Mixed Reality Interactive Physics Learning https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#1.02.00 |
Sumario: | The creation of new technological tools in education provides different learning opportunities to students. The present research evaluates an application that we have developed for the use of virtual reality to enhance the understanding of movement in physics, using gamification techniques on the application allowed us to improve the motivation of the students to learn, the validation of this research was made using a methodology to evaluate the didactic value of educational software, and this evaluation was carried out on a group of teachers. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).