Facebook addiction and social skills in students of a private university in Lima
Descripción del Articulo
Objective: determine whether there is significant relationship between dependence on facebook social skillsin students of a private university in Lima, Peru. Material and Methods: This was applied to a sample of 300students test Young Internet Addiction adapted and validated by Mariani (2005), to me...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Peruana Unión |
Repositorio: | Revista UPEU - Revista Científica de Ciencias de la Salud |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.revistas.upeu.edu.pe:article/134 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upeu.edu.pe/index.php/RCCS/article/view/134 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Addiction, facebook, social skills, young, college, internet. Adicción, facebook, habilidades sociales, jóvenes, universidad, internet. |
Sumario: | Objective: determine whether there is significant relationship between dependence on facebook social skillsin students of a private university in Lima, Peru. Material and Methods: This was applied to a sample of 300students test Young Internet Addiction adapted and validated by Mariani (2005), to measure the level of addictionto the social networking and social skills scale ( Gismero , 2000 ), with to assess skill levels in this area. Theresearch was conducted from a non- experimental methodology, cross-sectional and descriptive correlational.Results: Among the significant findings of the study, it was found that 10.3 % had a level of addiction to facebook,regarding social skills, 56.3 % reported a low level. Moreover it was found that there was a highly significantinverse correlation (p evalue = 0.001). Conclusions: This confirms that the dependence facebook inverselyrelated to social skills of young people. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).