Tourist destinations and their call for management from local planning. An approach to the tourist product of the province of Gutierrez

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This article compiled the elements that gave way to both the construction of the Tourist Product of the Gutiérrez Province in the department of Boyacá (Colombia) and its management, from the strategic planning of tourism development in the territory. This scenario was generated after the events that...

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Detalles Bibliográficos
Autores: Sanchez Castellanos, Sandra Milena, Suarez Salazar, José Fabián
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Revista USMP - Turismo y Patrimonio
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.ojs.revistaturismoypatrimonio.com:article/237
Enlace del recurso:http://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/237
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Comunidad local
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spelling Tourist destinations and their call for management from local planning. An approach to the tourist product of the province of GutierrezLos destinos turísticos y su llamado a la gestión desde la planificación local. Un acercamiento al producto turístico de la provincia de GutiérrezSanchez Castellanos, Sandra MilenaSuarez Salazar, José FabiánComunidad localDestino turísticoGestión turísticaMercadeo TurísticoPlanificación Turística localPrestadores de servicios turísticosProducto TurísticoProfesionales del TurismoThis article compiled the elements that gave way to both the construction of the Tourist Product of the Gutiérrez Province in the department of Boyacá (Colombia) and its management, from the strategic planning of tourism development in the territory. This scenario was generated after the events that prompted this destination to rethink the different sectors that converge in the characteristic tourist activity; from the organization of the key actors in the territory, to the consolidation of the municipality's flagship product A vision of the tourism product was proposed, from the local tourism planning and its interaction between the sectors that, especially driven by the private sector, redesigned the activity. This process was carried out through the development of four coordinated projects between different actors, starting with a diagnosis of the components of the destination for the development of the product and ending with its promotion at the regional and national levels.El presente artículo recopiló los elementos que dieron paso tanto a la construcción del Producto Turístico de la Provincia de Gutiérrez en el departamento de Boyacá (Colombia) como a su gestión, desde la planeación estratégica del desarrollo turístico en el territorio. Este escenario se generó luego de los acontecimientos que impulsaron a este destino a replantear los diferentes sectores que convergen en la actividad turística característica; desde la organización de los actores clave del territorio, hasta la consolidación del producto insignia del municipio Se planteó una visión del producto turístico, desde la planificación turística local y su interacción entre los sectores que, impulsados especialmente por el sector privado, rediseñaron la actividad. Este proceso se llevó a cabo a través del desarrollo de cuatro proyectos coordinados entre diferentes actores, iniciando con diagnóstico de los componentes del destino para el desarrollo del producto y finalizando con su promoción a nivel regional y nacional.Universidad San Martín de Porres2021-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/23710.24265/turpatrim.2021.n16.03Turismo y patrimonio; No 16 (2021): Turismo y Patrimonio; 41-58Turismo y Patrimonio; Núm. 16 (2021): Turismo y Patrimonio; 41-582313-853X1680-9556reponame:Revista USMP - Turismo y Patrimonioinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/237/188Derechos de autor 2021 Sandra Milena Sanchez Castellanos, José Fabián Suarez Salazarhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-04T16:55:16Zmail@mail.com -
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El presente artículo recopiló los elementos que dieron paso tanto a la construcción del Producto Turístico de la Provincia de Gutiérrez en el departamento de Boyacá (Colombia) como a su gestión, desde la planeación estratégica del desarrollo turístico en el territorio. Este escenario se generó luego de los acontecimientos que impulsaron a este destino a replantear los diferentes sectores que convergen en la actividad turística característica; desde la organización de los actores clave del territorio, hasta la consolidación del producto insignia del municipio Se planteó una visión del producto turístico, desde la planificación turística local y su interacción entre los sectores que, impulsados especialmente por el sector privado, rediseñaron la actividad. Este proceso se llevó a cabo a través del desarrollo de cuatro proyectos coordinados entre diferentes actores, iniciando con diagnóstico de los componentes del destino para el desarrollo del producto y finalizando con su promoción a nivel regional y nacional.
description This article compiled the elements that gave way to both the construction of the Tourist Product of the Gutiérrez Province in the department of Boyacá (Colombia) and its management, from the strategic planning of tourism development in the territory. This scenario was generated after the events that prompted this destination to rethink the different sectors that converge in the characteristic tourist activity; from the organization of the key actors in the territory, to the consolidation of the municipality's flagship product A vision of the tourism product was proposed, from the local tourism planning and its interaction between the sectors that, especially driven by the private sector, redesigned the activity. This process was carried out through the development of four coordinated projects between different actors, starting with a diagnosis of the components of the destination for the development of the product and ending with its promotion at the regional and national levels.
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