The Problem of Developing Schoolchildren’s Cognitive Activities in the Educational Process
Descripción del Articulo
        This article aims to a research problem that emphasizes the necessity to guide and organize schoolchildren’s cognitive activities. In a situation when cognition becomes the leading activity, new opportunities are opened up for the organization of the whole educational process, including its other as...
              
            
    
                        | Autores: | , , | 
|---|---|
| Formato: | artículo | 
| Fecha de Publicación: | 2020 | 
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola | 
| Repositorio: | Revista USIL - Propósitos y Representaciones | 
| Lenguaje: | inglés | 
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/639 | 
| Enlace del recurso: | http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/639 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| Materia: | Human Activity; Cognitive Activity; Cognitive Mechanisms; Schoolchildren’s Cognitive Resources. | 
| Sumario: | This article aims to a research problem that emphasizes the necessity to guide and organize schoolchildren’s cognitive activities. In a situation when cognition becomes the leading activity, new opportunities are opened up for the organization of the whole educational process, including its other aspects such as – development, and learning. The experiment conducted revealed problem points of organizing the process of cognition as well as the necessity for collecting additional data for a future experiment. The paper also puts forward the idea of a correlation between the hierarchical system of principles of education and types of adequacy. | 
|---|
 Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
    La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
 
   
   
             
            