Educational Innovation from Distributed Leadership: Case Study Spanish Public School

Descripción del Articulo

The purpose of the communication is to present a case study of distributed leadership practices and the performances of the Principal of a public school in Madrid. Educational leadership can be considered one of the most important elements of the education system to be effective, achieve quality res...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: García, Ingrid
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revista USIL - Propósitos y Representaciones
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/152
Enlace del recurso:http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/152
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Dimensions of distributed leadership; Case study; Distributed leadership; Educational Leadership
Dimensiones del liderazgo distribuido; Estudio de caso; Liderazgo distribuido; Liderazgo educativo
id 2310-4635_c91956fa0c96566d0149bffbd588e1ec
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/152
network_acronym_str 2310-4635
network_name_str Revista USIL - Propósitos y Representaciones
spelling Educational Innovation from Distributed Leadership: Case Study Spanish Public SchoolInnovación educativa desde el liderazgo distribuido: Estudio de caso escuela pública EspañolaGarcía, IngridDimensions of distributed leadership; Case study; Distributed leadership; Educational LeadershipDimensiones del liderazgo distribuido; Estudio de caso; Liderazgo distribuido; Liderazgo educativoThe purpose of the communication is to present a case study of distributed leadership practices and the performances of the Principal of a public school in Madrid. Educational leadership can be considered one of the most important elements of the education system to be effective, achieve quality results, develop processes of change and improvement. As a case study, in which the Principal of the public and bilingual school of the Community of Madrid, Spain, cooperated. The qualitative cut methodology was used with a descriptive and interpretative approach, the structured interview in depth was an instrument of data collection. The main objective is to describe, through a case study: How are the practices of DL and actions of the Principal of a public school exercised? The results found are very broad. The dimensions of the DL are four: DL Practices, Shared Decisions, Mission and Vision, Professional Development.El propósito de la comunicación es presentar un estudio de caso de las prácticas de liderazgo distribuido y la actuación de la directora de una escuela pública de Madrid. El liderazgo educativo se puede considerar uno de los elementos más importantes del sistema educativo para ser eficaces, alcanzar resultados de calidad, desarrollar los procesos de cambio y mejora. Como estudio de caso, en el que colaboro la directora de la escuela pública y bilingüe  de la Comunidad de Madrid, España, se utilizó la metodología de corte cualitativa, con enfoque descriptivo e interpretativo, teniendo como instrumento de recolección de datos la entrevista estructurada a profundidad. El objetivo principal es describir a través de un estudio de casos: ¿Cómo se ejercen las prácticas de (LD) y actuaciones de la directora de una escuela pública?, Los resultados hallados son muy amplios. Las dimensiones que integran el (LD) son cuatro: (Prácticas de LD, Decisiones compartidas, Misión, visión y Desarrollo profesional).Universidad San Ignacio de Loyola S.A.2017-04-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/15210.20511/pyr2017.v5n1.152Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 5, Núm. 1 (2017): Enero - Junio; 205-273Propósitos y Representaciones; Vol. 5, Núm. 1 (2017): Enero - Junio; 205-273Propósitos y Representaciones; Vol. 5, Núm. 1 (2017): Enero - Junio; 205-2732310-46352307-799910.20511/pyr2017.v5n1reponame:Revista USIL - Propósitos y Representacionesinstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILspaenghttp://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/152/247http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/152/248http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/152/379Copyright (c) 2017 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-08T18:35:25Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Educational Innovation from Distributed Leadership: Case Study Spanish Public School
Innovación educativa desde el liderazgo distribuido: Estudio de caso escuela pública Española
title Educational Innovation from Distributed Leadership: Case Study Spanish Public School
spellingShingle Educational Innovation from Distributed Leadership: Case Study Spanish Public School
García, Ingrid
Dimensions of distributed leadership; Case study; Distributed leadership; Educational Leadership
Dimensiones del liderazgo distribuido; Estudio de caso; Liderazgo distribuido; Liderazgo educativo
title_short Educational Innovation from Distributed Leadership: Case Study Spanish Public School
title_full Educational Innovation from Distributed Leadership: Case Study Spanish Public School
title_fullStr Educational Innovation from Distributed Leadership: Case Study Spanish Public School
title_full_unstemmed Educational Innovation from Distributed Leadership: Case Study Spanish Public School
title_sort Educational Innovation from Distributed Leadership: Case Study Spanish Public School
dc.creator.none.fl_str_mv García, Ingrid
author García, Ingrid
author_facet García, Ingrid
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.subject.none.fl_str_mv Dimensions of distributed leadership; Case study; Distributed leadership; Educational Leadership
Dimensiones del liderazgo distribuido; Estudio de caso; Liderazgo distribuido; Liderazgo educativo
topic Dimensions of distributed leadership; Case study; Distributed leadership; Educational Leadership
Dimensiones del liderazgo distribuido; Estudio de caso; Liderazgo distribuido; Liderazgo educativo
dc.description.none.fl_txt_mv The purpose of the communication is to present a case study of distributed leadership practices and the performances of the Principal of a public school in Madrid. Educational leadership can be considered one of the most important elements of the education system to be effective, achieve quality results, develop processes of change and improvement. As a case study, in which the Principal of the public and bilingual school of the Community of Madrid, Spain, cooperated. The qualitative cut methodology was used with a descriptive and interpretative approach, the structured interview in depth was an instrument of data collection. The main objective is to describe, through a case study: How are the practices of DL and actions of the Principal of a public school exercised? The results found are very broad. The dimensions of the DL are four: DL Practices, Shared Decisions, Mission and Vision, Professional Development.
El propósito de la comunicación es presentar un estudio de caso de las prácticas de liderazgo distribuido y la actuación de la directora de una escuela pública de Madrid. El liderazgo educativo se puede considerar uno de los elementos más importantes del sistema educativo para ser eficaces, alcanzar resultados de calidad, desarrollar los procesos de cambio y mejora. Como estudio de caso, en el que colaboro la directora de la escuela pública y bilingüe  de la Comunidad de Madrid, España, se utilizó la metodología de corte cualitativa, con enfoque descriptivo e interpretativo, teniendo como instrumento de recolección de datos la entrevista estructurada a profundidad. El objetivo principal es describir a través de un estudio de casos: ¿Cómo se ejercen las prácticas de (LD) y actuaciones de la directora de una escuela pública?, Los resultados hallados son muy amplios. Las dimensiones que integran el (LD) son cuatro: (Prácticas de LD, Decisiones compartidas, Misión, visión y Desarrollo profesional).
description The purpose of the communication is to present a case study of distributed leadership practices and the performances of the Principal of a public school in Madrid. Educational leadership can be considered one of the most important elements of the education system to be effective, achieve quality results, develop processes of change and improvement. As a case study, in which the Principal of the public and bilingual school of the Community of Madrid, Spain, cooperated. The qualitative cut methodology was used with a descriptive and interpretative approach, the structured interview in depth was an instrument of data collection. The main objective is to describe, through a case study: How are the practices of DL and actions of the Principal of a public school exercised? The results found are very broad. The dimensions of the DL are four: DL Practices, Shared Decisions, Mission and Vision, Professional Development.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-04-10
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion





format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/152
10.20511/pyr2017.v5n1.152
url http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/152
identifier_str_mv 10.20511/pyr2017.v5n1.152
dc.language.none.fl_str_mv spa
eng
language spa
eng
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/152/247
http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/152/248
http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/152/379
dc.rights.none.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad San Ignacio de Loyola S.A.
publisher.none.fl_str_mv Universidad San Ignacio de Loyola S.A.
dc.source.none.fl_str_mv Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 5, Núm. 1 (2017): Enero - Junio; 205-273
Propósitos y Representaciones; Vol. 5, Núm. 1 (2017): Enero - Junio; 205-273
Propósitos y Representaciones; Vol. 5, Núm. 1 (2017): Enero - Junio; 205-273
2310-4635
2307-7999
10.20511/pyr2017.v5n1
reponame:Revista USIL - Propósitos y Representaciones
instname:Universidad San Ignacio de Loyola
instacron:USIL
reponame_str Revista USIL - Propósitos y Representaciones
collection Revista USIL - Propósitos y Representaciones
instname_str Universidad San Ignacio de Loyola
instacron_str USIL
institution USIL
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1684465318476382208
score 13.914502
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).