Artificial Intelligence and its Implications in Higher Education
Descripción del Articulo
The new challenges of the information society demand from the university a severe change in its rigid canons of education. The artificial intelligence-based formats promise a very substantial improvement in education for all the different levels, with an unprecedented qualitative improvement: to pro...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/274 |
Enlace del recurso: | http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/274 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Artificial Intelligence; Virtual Tutoring; Intelligent Environments; Digital Language; Information and Communications Technologies Educación y tecnología; Influencia del profesor; Motivación; TIC, Recursos tecnológicos |
id |
2310-4635_72dbc9157d965ad1da4a269a018ef71b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/274 |
network_acronym_str |
2310-4635 |
network_name_str |
Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
spelling |
Artificial Intelligence and its Implications in Higher EducationInteligencia artificial y sus implicaciones en la educación superiorOcaña-Fernández, YolviValenzuela-Fernández, Luis AlexGarro-Aburto, Luzmila LourdesArtificial Intelligence; Virtual Tutoring; Intelligent Environments; Digital Language; Information and Communications TechnologiesEducación y tecnología; Influencia del profesor; Motivación; TIC, Recursos tecnológicosThe new challenges of the information society demand from the university a severe change in its rigid canons of education. The artificial intelligence-based formats promise a very substantial improvement in education for all the different levels, with an unprecedented qualitative improvement: to provide the students with an accurate personalization of their learning according to their requirements, managing to integrate the different forms of human interaction and information and communications technologies. The great challenge of the university of the new millennium lies in the urgent need to plan, design, develop and implement digital skills in order to train better professionals capable of understanding and developing the technological environment according to their needs, as well as implementing the universalization of a digital language supported by programs developed under artificial intelligence formats. Los nuevos retos de la sociedad de la información demandan de la universidad un severo cambio en sus rígidos cánones de formación. Los formatos basados en inteligencia artificial prometen una muy sustancial mejorar en la educación para todos los diversos niveles, con una mejora cualitativa sin precedentes: proporcionar al estudiante una certera personalización de su aprendizaje a la medida de sus requerimientos, logrando integrar las diversas formas de interacción humana y las tecnologías de la información y comunicación. El gran desafío de la universidad del nuevo milenio estriba en la urgente necesidad de planificar, diseñar, desarrollar e implementar competencias digitales a fin de formar mejores profesionales capaces de entender y desarrollar el entorno tecnológico en función a sus necesidades, así como implementar la universalización de un lenguaje digital sustentado en programas desarrollados bajo formatos de inteligencia artificial.Universidad San Ignacio de Loyola S.A.2019-01-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlhttp://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/27410.20511/pyr2019.v7n2.274Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 536-568Propósitos y Representaciones; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 536-568Propósitos y Representaciones; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 536-5682310-46352307-799910.20511/pyr2019.v7n2reponame:Revista USIL - Propósitos y Representacionesinstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILspaenghttp://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/274/552http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/274/685http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/274/854http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/274/855Copyright (c) 2019 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-08T18:35:31Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Artificial Intelligence and its Implications in Higher Education Inteligencia artificial y sus implicaciones en la educación superior |
title |
Artificial Intelligence and its Implications in Higher Education |
spellingShingle |
Artificial Intelligence and its Implications in Higher Education Ocaña-Fernández, Yolvi Artificial Intelligence; Virtual Tutoring; Intelligent Environments; Digital Language; Information and Communications Technologies Educación y tecnología; Influencia del profesor; Motivación; TIC, Recursos tecnológicos |
title_short |
Artificial Intelligence and its Implications in Higher Education |
title_full |
Artificial Intelligence and its Implications in Higher Education |
title_fullStr |
Artificial Intelligence and its Implications in Higher Education |
title_full_unstemmed |
Artificial Intelligence and its Implications in Higher Education |
title_sort |
Artificial Intelligence and its Implications in Higher Education |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Ocaña-Fernández, Yolvi Valenzuela-Fernández, Luis Alex Garro-Aburto, Luzmila Lourdes |
author |
Ocaña-Fernández, Yolvi |
author_facet |
Ocaña-Fernández, Yolvi Valenzuela-Fernández, Luis Alex Garro-Aburto, Luzmila Lourdes |
author_role |
author |
author2 |
Valenzuela-Fernández, Luis Alex Garro-Aburto, Luzmila Lourdes |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.none.fl_str_mv |
Artificial Intelligence; Virtual Tutoring; Intelligent Environments; Digital Language; Information and Communications Technologies Educación y tecnología; Influencia del profesor; Motivación; TIC, Recursos tecnológicos |
topic |
Artificial Intelligence; Virtual Tutoring; Intelligent Environments; Digital Language; Information and Communications Technologies Educación y tecnología; Influencia del profesor; Motivación; TIC, Recursos tecnológicos |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The new challenges of the information society demand from the university a severe change in its rigid canons of education. The artificial intelligence-based formats promise a very substantial improvement in education for all the different levels, with an unprecedented qualitative improvement: to provide the students with an accurate personalization of their learning according to their requirements, managing to integrate the different forms of human interaction and information and communications technologies. The great challenge of the university of the new millennium lies in the urgent need to plan, design, develop and implement digital skills in order to train better professionals capable of understanding and developing the technological environment according to their needs, as well as implementing the universalization of a digital language supported by programs developed under artificial intelligence formats. Los nuevos retos de la sociedad de la información demandan de la universidad un severo cambio en sus rígidos cánones de formación. Los formatos basados en inteligencia artificial prometen una muy sustancial mejorar en la educación para todos los diversos niveles, con una mejora cualitativa sin precedentes: proporcionar al estudiante una certera personalización de su aprendizaje a la medida de sus requerimientos, logrando integrar las diversas formas de interacción humana y las tecnologías de la información y comunicación. El gran desafío de la universidad del nuevo milenio estriba en la urgente necesidad de planificar, diseñar, desarrollar e implementar competencias digitales a fin de formar mejores profesionales capaces de entender y desarrollar el entorno tecnológico en función a sus necesidades, así como implementar la universalización de un lenguaje digital sustentado en programas desarrollados bajo formatos de inteligencia artificial. |
description |
The new challenges of the information society demand from the university a severe change in its rigid canons of education. The artificial intelligence-based formats promise a very substantial improvement in education for all the different levels, with an unprecedented qualitative improvement: to provide the students with an accurate personalization of their learning according to their requirements, managing to integrate the different forms of human interaction and information and communications technologies. The great challenge of the university of the new millennium lies in the urgent need to plan, design, develop and implement digital skills in order to train better professionals capable of understanding and developing the technological environment according to their needs, as well as implementing the universalization of a digital language supported by programs developed under artificial intelligence formats. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-01-04 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/274 10.20511/pyr2019.v7n2.274 |
url |
http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/274 |
identifier_str_mv |
10.20511/pyr2019.v7n2.274 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa eng |
language |
spa eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/274/552 http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/274/685 http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/274/854 http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/274/855 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf text/html text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Ignacio de Loyola S.A. |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Ignacio de Loyola S.A. |
dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 536-568 Propósitos y Representaciones; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 536-568 Propósitos y Representaciones; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 536-568 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2019.v7n2 reponame:Revista USIL - Propósitos y Representaciones instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
reponame_str |
Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
collection |
Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
instacron_str |
USIL |
institution |
USIL |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1684465319508180992 |
score |
13.909954 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).