Learning in Primary-First-to-Sixth Grade Students about Reading and Mathematics and the Need to Correct the National Curriculum of Studies

Descripción del Articulo

In his recent review of the national research on the education field, Rodriguez (2013) identified six general subjects that, in order of volume and productive wealth, seem to differentiate the first category-factors associated with school performance and attendance from the following categories: tea...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: León, Federico R.
Formato: artículo revisión
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revista USIL - Propósitos y Representaciones
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/93
Enlace del recurso:http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/93
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Teaching methods; Reading instruction
Método de enseñanza; Enseñanza de la lectura
Descripción
Sumario:In his recent review of the national research on the education field, Rodriguez (2013) identified six general subjects that, in order of volume and productive wealth, seem to differentiate the first category-factors associated with school performance and attendance from the following categories: teacher training, teaching practices and classroom performance, learning resources, decentralization of education management and participation, funding and returns to education.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).