The evaluation of a training program for teachers inadult education in Peru
Descripción del Articulo
We present the evaluation of a training program with teachers of adult education. The Seminario en Gestión Pedagógica para Directores, Subdirectores y Docentes nombrados de los Centros de Educación Básica Alternativa Públicosis conducted in Spain from the University ofValencia. The program is design...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2018 |
| Institución: | Universidad Peruana Unión |
| Repositorio: | Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/181 |
| Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/181 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | program evaluation adult education teachers peruvian teachers spanish teachers evaluación de programas educación de personas adultas profesorado Perú España. |
| id |
2304-0335_deb3e3c9ebce4f71b773f9fbe15074b1 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/181 |
| network_acronym_str |
2304-0335 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
| dc.title.none.fl_str_mv |
The evaluation of a training program for teachers inadult education in Peru La evaluación de un programa de formación con profesorado de escuelas de personas adultas del Perú |
| title |
The evaluation of a training program for teachers inadult education in Peru |
| spellingShingle |
The evaluation of a training program for teachers inadult education in Peru Perales Montolío, María Jesús program evaluation adult education teachers peruvian teachers spanish teachers evaluación de programas educación de personas adultas profesorado Perú España. |
| title_short |
The evaluation of a training program for teachers inadult education in Peru |
| title_full |
The evaluation of a training program for teachers inadult education in Peru |
| title_fullStr |
The evaluation of a training program for teachers inadult education in Peru |
| title_full_unstemmed |
The evaluation of a training program for teachers inadult education in Peru |
| title_sort |
The evaluation of a training program for teachers inadult education in Peru |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Perales Montolío, María Jesús Sancho-Álvarez, Carlos Bakieva, Margarita |
| author |
Perales Montolío, María Jesús |
| author_facet |
Perales Montolío, María Jesús Sancho-Álvarez, Carlos Bakieva, Margarita |
| author_role |
author |
| author2 |
Sancho-Álvarez, Carlos Bakieva, Margarita |
| author2_role |
author author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
program evaluation adult education teachers peruvian teachers spanish teachers evaluación de programas educación de personas adultas profesorado Perú España. |
| topic |
program evaluation adult education teachers peruvian teachers spanish teachers evaluación de programas educación de personas adultas profesorado Perú España. |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
We present the evaluation of a training program with teachers of adult education. The Seminario en Gestión Pedagógica para Directores, Subdirectores y Docentes nombrados de los Centros de Educación Básica Alternativa Públicosis conducted in Spain from the University ofValencia. The program is designed based on a consensus process between the institutions and authorities involved, linking an adequate analysis of previous needs. Likewise, the seminar is designed combining three training approaches: lectures on specific topics, visits to places and different educational resources and training courses. Designinga training program on adult education for a specific group, from its implementation, should be analyzed and evaluated to highlight elements and aspects to improve, as well as analyzing the characteristics that have worked properly or have appearedas unexpectedlyin the developmentprocess. To do this, this study worked with the 99 teachers of EBA active, participants in the seminar, so they could perform an analysis from different approaches to approximate results and data. A mixed methodology wasdeveloped with statistical analysis on quantitative data and content analysis on qualitative results, based on a survey study, murals and photography exhibition. The results, in general, are adequate in both waysin all the cases studied. The evaluation of the product has been very enriching to be able to make decisions after its realization and to continue advancing in the improvement of this type of teacher training programs. Se presenta la evaluación de un programa de formación con profesorado de Escuelas de Personas Adultas. El Seminario en Gestión Pedagógica para Directores, Subdirectores y Docentes nombrados de los Centros de Educación Básica Alternativa Públicos se desarrolla en España desde la Universitat de València. El programa se diseña a partir de un proceso consensuado entre las instituciones y autoridades implicadas, vinculando un adecuado análisis de necesidades previo. Asimismo, el seminario se diseña combinando tres aproximaciones de formación: conferencias sobre temáticas específicas, visitas a lugares y diferentes recursos educativos y cursos formativos. Diseñar un programa de formación sobre educación de adultos para un colectivo específico, a partir de su implantación, debe ser analizado y evaluado para poder destacar elementos y aspectos a mejorar. Así como analizar las características que han funcionado adecuadamente o han aparecido como imprevisto en el desarrollo. Para ello, se trabaja con los y las 99 docentes de EBA en activo, participantes en el seminario, para que puedan realizar un análisis desde diferentes enfoques para poder aproximar resultados y datos. Se desarrolla una metodología mixta con análisis estadísticos sobre datos cuantitativos y análisis de contenido sobre resultados cualitativos, a partir de un estudio de encuesta, murales y exposición de fotografías. Los resultados, en general, son adecuados en ambos sentidos en todos los casos estudiados. La evaluación de producto realizada ha sido muy enriquecedora para poder tomar decisiones posteriores a su realización y seguir avanzando en la mejora de este tipo de programas de formación de profesorado. |
| description |
We present the evaluation of a training program with teachers of adult education. The Seminario en Gestión Pedagógica para Directores, Subdirectores y Docentes nombrados de los Centros de Educación Básica Alternativa Públicosis conducted in Spain from the University ofValencia. The program is designed based on a consensus process between the institutions and authorities involved, linking an adequate analysis of previous needs. Likewise, the seminar is designed combining three training approaches: lectures on specific topics, visits to places and different educational resources and training courses. Designinga training program on adult education for a specific group, from its implementation, should be analyzed and evaluated to highlight elements and aspects to improve, as well as analyzing the characteristics that have worked properly or have appearedas unexpectedlyin the developmentprocess. To do this, this study worked with the 99 teachers of EBA active, participants in the seminar, so they could perform an analysis from different approaches to approximate results and data. A mixed methodology wasdeveloped with statistical analysis on quantitative data and content analysis on qualitative results, based on a survey study, murals and photography exhibition. The results, in general, are adequate in both waysin all the cases studied. The evaluation of the product has been very enriching to be able to make decisions after its realization and to continue advancing in the improvement of this type of teacher training programs. |
| publishDate |
2018 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2018-03-20 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/181 10.17162/au.v8i1.181 |
| url |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/181 |
| identifier_str_mv |
10.17162/au.v8i1.181 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/181/pdf 10.17162/au.v8i1.181.g337 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 Revista de Investigación Apuntes Universitarios info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2018 Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Apuntes Universitarios; Vol. 8 Núm. 1 (2018): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 110-130 2304-0335 2225-7136 10.17162/au.v8i1 reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios instname:Universidad Peruana Unión instacron:UPEU |
| reponame_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
| collection |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
| instname_str |
Universidad Peruana Unión |
| instacron_str |
UPEU |
| institution |
UPEU |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701200632958943232 |
| spelling |
The evaluation of a training program for teachers inadult education in PeruLa evaluación de un programa de formación con profesorado de escuelas de personas adultas del PerúPerales Montolío, María JesúsSancho-Álvarez, CarlosBakieva, Margaritaprogram evaluationadult educationteachersperuvian teachersspanish teachersevaluación de programaseducación de personas adultasprofesoradoPerúEspaña.We present the evaluation of a training program with teachers of adult education. The Seminario en Gestión Pedagógica para Directores, Subdirectores y Docentes nombrados de los Centros de Educación Básica Alternativa Públicosis conducted in Spain from the University ofValencia. The program is designed based on a consensus process between the institutions and authorities involved, linking an adequate analysis of previous needs. Likewise, the seminar is designed combining three training approaches: lectures on specific topics, visits to places and different educational resources and training courses. Designinga training program on adult education for a specific group, from its implementation, should be analyzed and evaluated to highlight elements and aspects to improve, as well as analyzing the characteristics that have worked properly or have appearedas unexpectedlyin the developmentprocess. To do this, this study worked with the 99 teachers of EBA active, participants in the seminar, so they could perform an analysis from different approaches to approximate results and data. A mixed methodology wasdeveloped with statistical analysis on quantitative data and content analysis on qualitative results, based on a survey study, murals and photography exhibition. The results, in general, are adequate in both waysin all the cases studied. The evaluation of the product has been very enriching to be able to make decisions after its realization and to continue advancing in the improvement of this type of teacher training programs.Se presenta la evaluación de un programa de formación con profesorado de Escuelas de Personas Adultas. El Seminario en Gestión Pedagógica para Directores, Subdirectores y Docentes nombrados de los Centros de Educación Básica Alternativa Públicos se desarrolla en España desde la Universitat de València. El programa se diseña a partir de un proceso consensuado entre las instituciones y autoridades implicadas, vinculando un adecuado análisis de necesidades previo. Asimismo, el seminario se diseña combinando tres aproximaciones de formación: conferencias sobre temáticas específicas, visitas a lugares y diferentes recursos educativos y cursos formativos. Diseñar un programa de formación sobre educación de adultos para un colectivo específico, a partir de su implantación, debe ser analizado y evaluado para poder destacar elementos y aspectos a mejorar. Así como analizar las características que han funcionado adecuadamente o han aparecido como imprevisto en el desarrollo. Para ello, se trabaja con los y las 99 docentes de EBA en activo, participantes en el seminario, para que puedan realizar un análisis desde diferentes enfoques para poder aproximar resultados y datos. Se desarrolla una metodología mixta con análisis estadísticos sobre datos cuantitativos y análisis de contenido sobre resultados cualitativos, a partir de un estudio de encuesta, murales y exposición de fotografías. Los resultados, en general, son adecuados en ambos sentidos en todos los casos estudiados. La evaluación de producto realizada ha sido muy enriquecedora para poder tomar decisiones posteriores a su realización y seguir avanzando en la mejora de este tipo de programas de formación de profesorado.Universidad Peruana Unión2018-03-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/18110.17162/au.v8i1.181Apuntes Universitarios; Vol. 8 Núm. 1 (2018): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 110-1302304-03352225-713610.17162/au.v8i1reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitariosinstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/181/pdf10.17162/au.v8i1.181.g337Derechos de autor 2018 Revista de Investigación Apuntes Universitariosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-30T16:15:12Zmail@mail.com - |
| score |
13.924177 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).