Me and the economy. Evaluation of the performance in a teacher economic education program for schoolchildren in 6th grade
Descripción del Articulo
The present research studied the change in teaching practices of Basic Education (Primary School) teachers, from their participation in a training program in Economic Education. The sample consisted in 14 teachers of Understanding of the Environment, Language and Communication, and Mathematics cours...
Autores: | , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2011 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/2076 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/2076 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | economic education economic literacy training program teachers educación económica alfabetización económica programa de formación profesores |
Sumario: | The present research studied the change in teaching practices of Basic Education (Primary School) teachers, from their participation in a training program in Economic Education. The sample consisted in 14 teachers of Understanding of the Environment, Language and Communication, and Mathematics courses, to who were applied the Economic Literacy Test for Adults (TAE-A) (Gempp, Denegri, Catalan, Caripán, Hermosilla & Caprile, 2007) and the Pattern of Observation of Teaching Practices (Denegri, 2005). The results reveals an increase in literacy economic levels and significant differences in teaching practices of the teachers participants, results are discussed considering the bibliographic review. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).