The Denominational University and the New University Models: ¿Is possible to keep the identity?

Descripción del Articulo

This study presents the dynamic relationship between the different mission statements and their impact on university’s models. The excessive promotion of the production of knowledge, as the central paradigm for higher education, has produced unbalances in universities. Religious affiliated instituti...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Gregorutti, Gustavo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad Peruana Unión
Repositorio:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/304
Enlace del recurso:https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/304
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:University, mission, model.
universidad
misión
modelo
id 2304-0335_8bb8dc96227b0a1f0eaa9e6ee27e21d4
oai_identifier_str oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/304
network_acronym_str 2304-0335
repository_id_str .
network_name_str Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
spelling The Denominational University and the New University Models: ¿Is possible to keep the identity?La Universidad Confesional y los Nuevos Modelos de Universidades: ¿Es Posible Mantener la Identidad? - The Confessional University and the New Models of Universities: Is It Possible to Keep Identity?Gregorutti, GustavoUniversity, mission, model.universidadmisiónmodeloThis study presents the dynamic relationship between the different mission statements and their impact on university’s models. The excessive promotion of the production of knowledge, as the central paradigm for higher education, has produced unbalances in universities. Religious affiliated institutions needs to reposition themself with their characteristics to offering an education that includes all three existing missions, but adds a fourth one as a way of enriching training. This new mission purpose that centers on the development of wisdom, it is not only useful for religious affiliated universities, but also for all kind of higher education models. Toward the end, the paper turns to some of the complications a more balanced model would face.Este estudio presenta la relación dinámica que se da entre las diversas concepciones misionales y su impacto sobre los modelos universitarios. El sobredimensionamiento del paradigma de producción de conocimiento para la universidad crea un desbalance educativo. La universidad confesional puede contribuir con sus características a una oferta educativa que incluya las tres misiones imperantes pero agregando, en esta interacción, el surgimiento de la cuarta misión como un aporte a una formación más completa. Este nuevo propósito misional, no solo sirve para la universidad confesional dado que incluye el fomento de la sabiduría, sino que también puede ser de utilidad a la institución laica. Hacia el final, la discusión se orienta a algunas posibles problemáticas para generar un modelo universitario más balanceado.Universidad Peruana Unión2012-04-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/30410.17162/au.v0i1.304Apuntes Universitarios; Vol. 2 Núm. 1 (2012): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 9-202304-03352225-713610.17162/au.v0i1reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitariosinstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/304/pdf10.17162/au.v0i1.304.g300Derechos de autor 2012 Gustavo Gregoruttiinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-30T16:15:17Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv The Denominational University and the New University Models: ¿Is possible to keep the identity?
La Universidad Confesional y los Nuevos Modelos de Universidades: ¿Es Posible Mantener la Identidad? - The Confessional University and the New Models of Universities: Is It Possible to Keep Identity?
title The Denominational University and the New University Models: ¿Is possible to keep the identity?
spellingShingle The Denominational University and the New University Models: ¿Is possible to keep the identity?
Gregorutti, Gustavo
University, mission, model.
universidad
misión
modelo
title_short The Denominational University and the New University Models: ¿Is possible to keep the identity?
title_full The Denominational University and the New University Models: ¿Is possible to keep the identity?
title_fullStr The Denominational University and the New University Models: ¿Is possible to keep the identity?
title_full_unstemmed The Denominational University and the New University Models: ¿Is possible to keep the identity?
title_sort The Denominational University and the New University Models: ¿Is possible to keep the identity?
dc.creator.none.fl_str_mv Gregorutti, Gustavo
author Gregorutti, Gustavo
author_facet Gregorutti, Gustavo
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv University, mission, model.
universidad
misión
modelo
topic University, mission, model.
universidad
misión
modelo
dc.description.none.fl_txt_mv This study presents the dynamic relationship between the different mission statements and their impact on university’s models. The excessive promotion of the production of knowledge, as the central paradigm for higher education, has produced unbalances in universities. Religious affiliated institutions needs to reposition themself with their characteristics to offering an education that includes all three existing missions, but adds a fourth one as a way of enriching training. This new mission purpose that centers on the development of wisdom, it is not only useful for religious affiliated universities, but also for all kind of higher education models. Toward the end, the paper turns to some of the complications a more balanced model would face.
Este estudio presenta la relación dinámica que se da entre las diversas concepciones misionales y su impacto sobre los modelos universitarios. El sobredimensionamiento del paradigma de producción de conocimiento para la universidad crea un desbalance educativo. La universidad confesional puede contribuir con sus características a una oferta educativa que incluya las tres misiones imperantes pero agregando, en esta interacción, el surgimiento de la cuarta misión como un aporte a una formación más completa. Este nuevo propósito misional, no solo sirve para la universidad confesional dado que incluye el fomento de la sabiduría, sino que también puede ser de utilidad a la institución laica. Hacia el final, la discusión se orienta a algunas posibles problemáticas para generar un modelo universitario más balanceado.
description This study presents the dynamic relationship between the different mission statements and their impact on university’s models. The excessive promotion of the production of knowledge, as the central paradigm for higher education, has produced unbalances in universities. Religious affiliated institutions needs to reposition themself with their characteristics to offering an education that includes all three existing missions, but adds a fourth one as a way of enriching training. This new mission purpose that centers on the development of wisdom, it is not only useful for religious affiliated universities, but also for all kind of higher education models. Toward the end, the paper turns to some of the complications a more balanced model would face.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-04-27
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/304
10.17162/au.v0i1.304
url https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/304
identifier_str_mv 10.17162/au.v0i1.304
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/304/pdf
10.17162/au.v0i1.304.g300
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2012 Gustavo Gregorutti
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2012 Gustavo Gregorutti
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
dc.source.none.fl_str_mv Apuntes Universitarios; Vol. 2 Núm. 1 (2012): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 9-20
2304-0335
2225-7136
10.17162/au.v0i1
reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
instname:Universidad Peruana Unión
instacron:UPEU
reponame_str Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
collection Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
instname_str Universidad Peruana Unión
instacron_str UPEU
institution UPEU
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701200633570263040
score 13.905282
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).