The Denominational University and the New University Models: ¿Is possible to keep the identity?
Descripción del Articulo
This study presents the dynamic relationship between the different mission statements and their impact on university’s models. The excessive promotion of the production of knowledge, as the central paradigm for higher education, has produced unbalances in universities. Religious affiliated instituti...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2012 |
| Institución: | Universidad Peruana Unión |
| Repositorio: | Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/304 |
| Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/304 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | University, mission, model. universidad misión modelo |
| id |
2304-0335_8bb8dc96227b0a1f0eaa9e6ee27e21d4 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/304 |
| network_acronym_str |
2304-0335 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
| spelling |
The Denominational University and the New University Models: ¿Is possible to keep the identity?La Universidad Confesional y los Nuevos Modelos de Universidades: ¿Es Posible Mantener la Identidad? - The Confessional University and the New Models of Universities: Is It Possible to Keep Identity?Gregorutti, GustavoUniversity, mission, model.universidadmisiónmodeloThis study presents the dynamic relationship between the different mission statements and their impact on university’s models. The excessive promotion of the production of knowledge, as the central paradigm for higher education, has produced unbalances in universities. Religious affiliated institutions needs to reposition themself with their characteristics to offering an education that includes all three existing missions, but adds a fourth one as a way of enriching training. This new mission purpose that centers on the development of wisdom, it is not only useful for religious affiliated universities, but also for all kind of higher education models. Toward the end, the paper turns to some of the complications a more balanced model would face.Este estudio presenta la relación dinámica que se da entre las diversas concepciones misionales y su impacto sobre los modelos universitarios. El sobredimensionamiento del paradigma de producción de conocimiento para la universidad crea un desbalance educativo. La universidad confesional puede contribuir con sus características a una oferta educativa que incluya las tres misiones imperantes pero agregando, en esta interacción, el surgimiento de la cuarta misión como un aporte a una formación más completa. Este nuevo propósito misional, no solo sirve para la universidad confesional dado que incluye el fomento de la sabiduría, sino que también puede ser de utilidad a la institución laica. Hacia el final, la discusión se orienta a algunas posibles problemáticas para generar un modelo universitario más balanceado.Universidad Peruana Unión2012-04-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/30410.17162/au.v0i1.304Apuntes Universitarios; Vol. 2 Núm. 1 (2012): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 9-202304-03352225-713610.17162/au.v0i1reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitariosinstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/304/pdf10.17162/au.v0i1.304.g300Derechos de autor 2012 Gustavo Gregoruttiinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-30T16:15:17Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
The Denominational University and the New University Models: ¿Is possible to keep the identity? La Universidad Confesional y los Nuevos Modelos de Universidades: ¿Es Posible Mantener la Identidad? - The Confessional University and the New Models of Universities: Is It Possible to Keep Identity? |
| title |
The Denominational University and the New University Models: ¿Is possible to keep the identity? |
| spellingShingle |
The Denominational University and the New University Models: ¿Is possible to keep the identity? Gregorutti, Gustavo University, mission, model. universidad misión modelo |
| title_short |
The Denominational University and the New University Models: ¿Is possible to keep the identity? |
| title_full |
The Denominational University and the New University Models: ¿Is possible to keep the identity? |
| title_fullStr |
The Denominational University and the New University Models: ¿Is possible to keep the identity? |
| title_full_unstemmed |
The Denominational University and the New University Models: ¿Is possible to keep the identity? |
| title_sort |
The Denominational University and the New University Models: ¿Is possible to keep the identity? |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Gregorutti, Gustavo |
| author |
Gregorutti, Gustavo |
| author_facet |
Gregorutti, Gustavo |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
University, mission, model. universidad misión modelo |
| topic |
University, mission, model. universidad misión modelo |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
This study presents the dynamic relationship between the different mission statements and their impact on university’s models. The excessive promotion of the production of knowledge, as the central paradigm for higher education, has produced unbalances in universities. Religious affiliated institutions needs to reposition themself with their characteristics to offering an education that includes all three existing missions, but adds a fourth one as a way of enriching training. This new mission purpose that centers on the development of wisdom, it is not only useful for religious affiliated universities, but also for all kind of higher education models. Toward the end, the paper turns to some of the complications a more balanced model would face. Este estudio presenta la relación dinámica que se da entre las diversas concepciones misionales y su impacto sobre los modelos universitarios. El sobredimensionamiento del paradigma de producción de conocimiento para la universidad crea un desbalance educativo. La universidad confesional puede contribuir con sus características a una oferta educativa que incluya las tres misiones imperantes pero agregando, en esta interacción, el surgimiento de la cuarta misión como un aporte a una formación más completa. Este nuevo propósito misional, no solo sirve para la universidad confesional dado que incluye el fomento de la sabiduría, sino que también puede ser de utilidad a la institución laica. Hacia el final, la discusión se orienta a algunas posibles problemáticas para generar un modelo universitario más balanceado. |
| description |
This study presents the dynamic relationship between the different mission statements and their impact on university’s models. The excessive promotion of the production of knowledge, as the central paradigm for higher education, has produced unbalances in universities. Religious affiliated institutions needs to reposition themself with their characteristics to offering an education that includes all three existing missions, but adds a fourth one as a way of enriching training. This new mission purpose that centers on the development of wisdom, it is not only useful for religious affiliated universities, but also for all kind of higher education models. Toward the end, the paper turns to some of the complications a more balanced model would face. |
| publishDate |
2012 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2012-04-27 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/304 10.17162/au.v0i1.304 |
| url |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/304 |
| identifier_str_mv |
10.17162/au.v0i1.304 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/304/pdf 10.17162/au.v0i1.304.g300 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2012 Gustavo Gregorutti info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2012 Gustavo Gregorutti |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Apuntes Universitarios; Vol. 2 Núm. 1 (2012): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 9-20 2304-0335 2225-7136 10.17162/au.v0i1 reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios instname:Universidad Peruana Unión instacron:UPEU |
| reponame_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
| collection |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
| instname_str |
Universidad Peruana Unión |
| instacron_str |
UPEU |
| institution |
UPEU |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701200633570263040 |
| score |
13.905282 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).