Iconophilia and eschatology

Descripción del Articulo

Starting from the promulgation of the law of God at Sinai, with the prohibition of do not “making pictures,” this article will review historically the main stages of how the images were acquired greater prominence from the hypermodern times, dominated by the “screens” (TV, GPS, PC, mobile, etc.) and...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Pereyra, Mario
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad Peruana Unión
Repositorio:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/214
Enlace del recurso:https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/214
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Iconophilia
eschatology
hipervisual globalized culture
image
Iconofilia
escatología
cultura hipervisual
imagen.
id 2304-0335_8186e2527ecf38b01475c6f348bf5889
oai_identifier_str oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/214
network_acronym_str 2304-0335
repository_id_str .
network_name_str Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
spelling Iconophilia and eschatologyIconofilia y escatologíaPereyra, MarioIconophiliaeschatologyhipervisual globalized cultureimageIconofiliaescatologíacultura hipervisualimagen.Starting from the promulgation of the law of God at Sinai, with the prohibition of do not “making pictures,” this article will review historically the main stages of how the images were acquired greater prominence from the hypermodern times, dominated by the “screens” (TV, GPS, PC, mobile, etc.) and a hipervisual globalized culture, which could be called iconophilia, very close to the iconolatry, which places us at the antipodes of Sinai. From this context, the concept of “image” is analyzed in the book of Revelation and, especially, the interpretation of the theologian Jon Paulien, who interprets the third beast of Rev 13 —which emerges from the earth— as a counterfeit of the Holy Spirit. Traditionally, Adventist theology has identified this beast as the United States. The purpose of this power is to make “great signs, even causing fire to come down from heaven to the earth in full view of the people,” fooling to the “inhabitants of the earth.” We know that this will be possible through Washington’s policy, but is also likely to intervene Hollywood (with its film productions) and Silicon Valley, the center most important in the world of cyber technology and virtual reality; the largest exhibitors the culture of the current image potentially capable of performing these miracles shockingPartiendo de la promulgación de la ley de Dios en el Sinaí, con la prohibición de no “hacer imágenes”, se reseña históricamente las etapas principales de cómo las imágenes fueron adquiriendo mayor protagonismo hasta los tiempos hipermodernos, dominado por las “pantallas” (TV, GPS, PC, celulares, etc.) y una cultura hipervisual globalizada, que podría llamarse iconofílica, muy próxima a la iconolatría, lo que nos ubica en las antípodas del Sinaí. A partir de este contexto, se analiza el concepto de “imagen” en el Apocalipsis y, especialmente, la interpretación del teólogo Jon Paulien, quien interpreta la tercera bestia de Apocalipsis 13 —que emerge de la tierra— como una falsificación del Espíritu Santo. Tradicionalmente, la teología adventista ha identificado a esa bestia como los Estados Unidos de Norteamérica. El propósito de ese poder es hacer “grandes señales milagrosas, incluso la de hacer caer fuego del cielo a la tierra, a la vista de todos” engañando “a los habitantes de la tierra”. Sabemos que eso será posible a través de la política de Washington, pero es muy probable que también intervengan Hollywood (con sus producciones cinematográficas) y el Valle de Silicon, el centro más importante del mundo de tecnología cibernética y realidad virtual; los mayores expositores de la cultura de la imagen actual, potencialmente capaces de realizar esos prodigios impactantes a la vista.Universidad Peruana Unión2016-09-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/21410.17162/au.v6i2.214Apuntes Universitarios; Vol. 6 Núm. 2 (2016): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 93-1092304-03352225-713610.17162/au.v6i2reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitariosinstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/214/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/214/45210.17162/au.v6i2.214.g21010.17162/au.v6i2.214.s70Derechos de autor 2016 Apuntes Universitariosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-30T16:15:12Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Iconophilia and eschatology
Iconofilia y escatología
title Iconophilia and eschatology
spellingShingle Iconophilia and eschatology
Pereyra, Mario
Iconophilia
eschatology
hipervisual globalized culture
image
Iconofilia
escatología
cultura hipervisual
imagen.
title_short Iconophilia and eschatology
title_full Iconophilia and eschatology
title_fullStr Iconophilia and eschatology
title_full_unstemmed Iconophilia and eschatology
title_sort Iconophilia and eschatology
dc.creator.none.fl_str_mv Pereyra, Mario
author Pereyra, Mario
author_facet Pereyra, Mario
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Iconophilia
eschatology
hipervisual globalized culture
image
Iconofilia
escatología
cultura hipervisual
imagen.
topic Iconophilia
eschatology
hipervisual globalized culture
image
Iconofilia
escatología
cultura hipervisual
imagen.
dc.description.none.fl_txt_mv Starting from the promulgation of the law of God at Sinai, with the prohibition of do not “making pictures,” this article will review historically the main stages of how the images were acquired greater prominence from the hypermodern times, dominated by the “screens” (TV, GPS, PC, mobile, etc.) and a hipervisual globalized culture, which could be called iconophilia, very close to the iconolatry, which places us at the antipodes of Sinai. From this context, the concept of “image” is analyzed in the book of Revelation and, especially, the interpretation of the theologian Jon Paulien, who interprets the third beast of Rev 13 —which emerges from the earth— as a counterfeit of the Holy Spirit. Traditionally, Adventist theology has identified this beast as the United States. The purpose of this power is to make “great signs, even causing fire to come down from heaven to the earth in full view of the people,” fooling to the “inhabitants of the earth.” We know that this will be possible through Washington’s policy, but is also likely to intervene Hollywood (with its film productions) and Silicon Valley, the center most important in the world of cyber technology and virtual reality; the largest exhibitors the culture of the current image potentially capable of performing these miracles shocking
Partiendo de la promulgación de la ley de Dios en el Sinaí, con la prohibición de no “hacer imágenes”, se reseña históricamente las etapas principales de cómo las imágenes fueron adquiriendo mayor protagonismo hasta los tiempos hipermodernos, dominado por las “pantallas” (TV, GPS, PC, celulares, etc.) y una cultura hipervisual globalizada, que podría llamarse iconofílica, muy próxima a la iconolatría, lo que nos ubica en las antípodas del Sinaí. A partir de este contexto, se analiza el concepto de “imagen” en el Apocalipsis y, especialmente, la interpretación del teólogo Jon Paulien, quien interpreta la tercera bestia de Apocalipsis 13 —que emerge de la tierra— como una falsificación del Espíritu Santo. Tradicionalmente, la teología adventista ha identificado a esa bestia como los Estados Unidos de Norteamérica. El propósito de ese poder es hacer “grandes señales milagrosas, incluso la de hacer caer fuego del cielo a la tierra, a la vista de todos” engañando “a los habitantes de la tierra”. Sabemos que eso será posible a través de la política de Washington, pero es muy probable que también intervengan Hollywood (con sus producciones cinematográficas) y el Valle de Silicon, el centro más importante del mundo de tecnología cibernética y realidad virtual; los mayores expositores de la cultura de la imagen actual, potencialmente capaces de realizar esos prodigios impactantes a la vista.
description Starting from the promulgation of the law of God at Sinai, with the prohibition of do not “making pictures,” this article will review historically the main stages of how the images were acquired greater prominence from the hypermodern times, dominated by the “screens” (TV, GPS, PC, mobile, etc.) and a hipervisual globalized culture, which could be called iconophilia, very close to the iconolatry, which places us at the antipodes of Sinai. From this context, the concept of “image” is analyzed in the book of Revelation and, especially, the interpretation of the theologian Jon Paulien, who interprets the third beast of Rev 13 —which emerges from the earth— as a counterfeit of the Holy Spirit. Traditionally, Adventist theology has identified this beast as the United States. The purpose of this power is to make “great signs, even causing fire to come down from heaven to the earth in full view of the people,” fooling to the “inhabitants of the earth.” We know that this will be possible through Washington’s policy, but is also likely to intervene Hollywood (with its film productions) and Silicon Valley, the center most important in the world of cyber technology and virtual reality; the largest exhibitors the culture of the current image potentially capable of performing these miracles shocking
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-09-13
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/214
10.17162/au.v6i2.214
url https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/214
identifier_str_mv 10.17162/au.v6i2.214
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/214/pdf
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/214/452
10.17162/au.v6i2.214.g210
10.17162/au.v6i2.214.s70
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2016 Apuntes Universitarios
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2016 Apuntes Universitarios
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
dc.source.none.fl_str_mv Apuntes Universitarios; Vol. 6 Núm. 2 (2016): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 93-109
2304-0335
2225-7136
10.17162/au.v6i2
reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
instname:Universidad Peruana Unión
instacron:UPEU
reponame_str Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
collection Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
instname_str Universidad Peruana Unión
instacron_str UPEU
institution UPEU
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701200633045975040
score 13.924177
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).