Validation of content of a rubric to evaluate the oral competence of a foreign language from the socioformative approach
Descripción del Articulo
This research arises from the lack of tools to qualify the oral competence of a foreign language. That is relevant to the bets of the knowledge society subject to the socioformative approach. The purpose was to validate the content of a tool to qualify the oral competence of a foreign language at le...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Peruana Unión |
Repositorio: | Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/378 |
Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/378 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | socioformative evaluation foreign language Languages socioformative rubric validity education evaluación socioformativa lengua extranjera idiomas rúbrica socio- formativa validez educación |
Sumario: | This research arises from the lack of tools to qualify the oral competence of a foreign language. That is relevant to the bets of the knowledge society subject to the socioformative approach. The purpose was to validate the content of a tool to qualify the oral competence of a foreign language at level B1. An instrumental study was used according to the following stages: 1) development of a tool through a socioformative type scheme; 2) review and improvement of the tool by three experts; 3) validation of content by a jury of 16 experts in the field. The results obtained indicate that the tool is suitable for qualifying the oral competence of a foreign language, with an Aiken V higher than V 0.75. The initial reliability was 0.842. Conclusions: the rubric is adequate; however, it must be implemented to a wider public in order to define the construct validity. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).