Advertising communication in the fashion industry: branded content, the case of fashion films
Descripción del Articulo
This article addresses one of the new advertising trends, branded content, a formula that goes beyond product placement and proposes relevant content to the consumer. Specifically, is analyzed the case of fashion films, an advertising format that has broken out in the sector of fas...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista UDEP - Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/27 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/27 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
id |
2227-1465_7e15e36cc358bd28703df73ed1cf55a1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/27 |
network_acronym_str |
2227-1465 |
repository_id_str |
|
network_name_str |
Revista UDEP - Revista de Comunicación |
spelling |
Advertising communication in the fashion industry: branded content, the case of fashion filmsComunicación publicitaria en la industria de la moda: branded content, el caso de los fashion filmsArbaiza Rodriguez, FranciscoHuertas García, ShirleyThis article addresses one of the new advertising trends, branded content, a formula that goes beyond product placement and proposes relevant content to the consumer. Specifically, is analyzed the case of fashion films, an advertising format that has broken out in the sector of fashion and luxury products with great success, and whose objective is to generate content specifically for a particular fashion brand, in which beauty and aesthetic predominates, but above all, allows to communicate the values and personality of the brand and thus connect with the consumer.El presente artículo aborda una de las nuevas tendencias de publicidad, el branded content, una fórmula que da un paso más allá del product placement y procura al consumidor un contenido relevante. En concreto, se analiza el caso de los fashion films, un formato publicitario que ha irrumpido en el sector de la moda y los productos de lujo con mucho éxito, y cuyo fundamento consiste en formular un contenido creado específicamente para determinada marca de moda, con una composición en el que predomina la belleza y la estética, pero que, sobre todo, permite comunicar los valores y personalidad de marca y así conectar con el consumidor.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2018-03-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairsArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2710.26441/RC17.1-2018-A1Revista de Comunicación; Vol 17 No 1 (2018); 9-33Revista de Comunicación; Vol. 17 Núm. 1 (2018); 9-332227-14651684-0933reponame:Revista UDEP - Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/27/19Derechos de autor 2018 Revista de Comunicaciónhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-31T17:20:13Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Advertising communication in the fashion industry: branded content, the case of fashion films Comunicación publicitaria en la industria de la moda: branded content, el caso de los fashion films |
title |
Advertising communication in the fashion industry: branded content, the case of fashion films |
spellingShingle |
Advertising communication in the fashion industry: branded content, the case of fashion films Arbaiza Rodriguez, Francisco |
title_short |
Advertising communication in the fashion industry: branded content, the case of fashion films |
title_full |
Advertising communication in the fashion industry: branded content, the case of fashion films |
title_fullStr |
Advertising communication in the fashion industry: branded content, the case of fashion films |
title_full_unstemmed |
Advertising communication in the fashion industry: branded content, the case of fashion films |
title_sort |
Advertising communication in the fashion industry: branded content, the case of fashion films |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Arbaiza Rodriguez, Francisco Huertas García, Shirley |
author |
Arbaiza Rodriguez, Francisco |
author_facet |
Arbaiza Rodriguez, Francisco Huertas García, Shirley |
author_role |
author |
author2 |
Huertas García, Shirley |
author2_role |
author |
dc.description.none.fl_txt_mv |
This article addresses one of the new advertising trends, branded content, a formula that goes beyond product placement and proposes relevant content to the consumer. Specifically, is analyzed the case of fashion films, an advertising format that has broken out in the sector of fashion and luxury products with great success, and whose objective is to generate content specifically for a particular fashion brand, in which beauty and aesthetic predominates, but above all, allows to communicate the values and personality of the brand and thus connect with the consumer. El presente artículo aborda una de las nuevas tendencias de publicidad, el branded content, una fórmula que da un paso más allá del product placement y procura al consumidor un contenido relevante. En concreto, se analiza el caso de los fashion films, un formato publicitario que ha irrumpido en el sector de la moda y los productos de lujo con mucho éxito, y cuyo fundamento consiste en formular un contenido creado específicamente para determinada marca de moda, con una composición en el que predomina la belleza y la estética, pero que, sobre todo, permite comunicar los valores y personalidad de marca y así conectar con el consumidor. |
description |
This article addresses one of the new advertising trends, branded content, a formula that goes beyond product placement and proposes relevant content to the consumer. Specifically, is analyzed the case of fashion films, an advertising format that has broken out in the sector of fashion and luxury products with great success, and whose objective is to generate content specifically for a particular fashion brand, in which beauty and aesthetic predominates, but above all, allows to communicate the values and personality of the brand and thus connect with the consumer. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-03-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs Artículo evaluado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/27 10.26441/RC17.1-2018-A1 |
url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/27 |
identifier_str_mv |
10.26441/RC17.1-2018-A1 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/27/19 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 Revista de Comunicación https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2018 Revista de Comunicación https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol 17 No 1 (2018); 9-33 Revista de Comunicación; Vol. 17 Núm. 1 (2018); 9-33 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista UDEP - Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
reponame_str |
Revista UDEP - Revista de Comunicación |
collection |
Revista UDEP - Revista de Comunicación |
instname_str |
Universidad de Piura |
instacron_str |
UDEP |
institution |
UDEP |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701295319457726464 |
score |
13.95948 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).