Netflix: content catalog and television flow in times of big data
Descripción del Articulo
This article aims to identify the way in which the Netflix platform demonstrates the concept of television flow in its catalog, based on the analysis of the original content of fiction series released in 2019. It also recognizes some programming strategies and techniques that implements this video s...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista UDEP - Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/2149 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/2149 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
id |
2227-1465_20a59e141db043e3012dab13b25eafc2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/2149 |
network_acronym_str |
2227-1465 |
repository_id_str |
|
network_name_str |
Revista UDEP - Revista de Comunicación |
dc.title.none.fl_str_mv |
Netflix: content catalog and television flow in times of big data Netflix: catálogo de contenido y flujo televisivo en tiempos de big data |
title |
Netflix: content catalog and television flow in times of big data |
spellingShingle |
Netflix: content catalog and television flow in times of big data Heredia-Ruiz, Verónica |
title_short |
Netflix: content catalog and television flow in times of big data |
title_full |
Netflix: content catalog and television flow in times of big data |
title_fullStr |
Netflix: content catalog and television flow in times of big data |
title_full_unstemmed |
Netflix: content catalog and television flow in times of big data |
title_sort |
Netflix: content catalog and television flow in times of big data |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Heredia-Ruiz, Verónica Quirós-Ramírez, Ana Catalina Quiceno-Castañeda, Beatriz Eugenia |
author |
Heredia-Ruiz, Verónica |
author_facet |
Heredia-Ruiz, Verónica Quirós-Ramírez, Ana Catalina Quiceno-Castañeda, Beatriz Eugenia |
author_role |
author |
author2 |
Quirós-Ramírez, Ana Catalina Quiceno-Castañeda, Beatriz Eugenia |
author2_role |
author author |
dc.description.none.fl_txt_mv |
This article aims to identify the way in which the Netflix platform demonstrates the concept of television flow in its catalog, based on the analysis of the original content of fiction series released in 2019. It also recognizes some programming strategies and techniques that implements this video streaming platform, considering the implications of big data and recommendation systems. The methodology contemplates qualitative and quantitative techniques and applies an analysis matrix based on a manual coding of 157 original fiction series, with variables such as launch date, origin of production, season number, chapters and total minutes released per season. Among the main findings, it is evident that Netflix achieves a television flow with permanent premieres throughout the year, the launch of content by seasons with full chapters, as well as the election of Friday and the spring season for the launch of a greater number of fiction productions. It was also found that, although this streaming service seeks a diversification of the catalog with productions from different countries, the original serial fiction content continues to be mainly of American origin. It is concluded that the programming dynamics in the Netflix catalog creates a television flow to promote intensive consumption in the premieres of original fiction series. The catalog is optimized through data-based decisions and promotes viewing with content recommendation systems that allow the creation of an entire Netflix experience. Este artículo tiene como objetivo identificar la forma en que la plataforma Netflix evidencia el concepto de flujo televisivo en su catálogo, a partir del análisis de los contenidos originales de series de ficción estrenados en el año 2019. Reconoce también algunas estrategias y técnicas de programación que implementa esta plataforma de video streaming, considerando las implicaciones del big data y los sistemas de recomendación. La metodología contempla técnicas cualitativas y cuantitativas y aplica una matriz de análisis a partir de una codificación manual de 157 series originales de ficción, con variables como fecha de lanzamiento, origen de la producción, número de temporada, capítulos y minutos totales estrenados por temporada. Entre los principales hallazgos se evidencia que Netflix logra un flujo televisivo con los estrenos permanentes a lo largo del año, el lanzamiento de contenidos por temporadas con capítulos completos, así como la elección del viernes y la estación de primavera para el lanzamiento de un mayor número de producciones de ficción. Se encontró también, que, aunque este servicio streaming busca una diversificación del catálogo con producciones de diversos países, el contenido original serial de ficción sigue siendo principalmente de origen estadounidense. Se concluye que la dinámica de programación en el catálogo de Netflix crea un flujo televisivo para propiciar un consumo intensivo en los estrenos de las series de ficción original. El catálogo se optimiza a través de decisiones basadas en datos y promociona el visionado con sistemas de recomendación de contenidos que permiten crear toda una experiencia Netflix. |
description |
This article aims to identify the way in which the Netflix platform demonstrates the concept of television flow in its catalog, based on the analysis of the original content of fiction series released in 2019. It also recognizes some programming strategies and techniques that implements this video streaming platform, considering the implications of big data and recommendation systems. The methodology contemplates qualitative and quantitative techniques and applies an analysis matrix based on a manual coding of 157 original fiction series, with variables such as launch date, origin of production, season number, chapters and total minutes released per season. Among the main findings, it is evident that Netflix achieves a television flow with permanent premieres throughout the year, the launch of content by seasons with full chapters, as well as the election of Friday and the spring season for the launch of a greater number of fiction productions. It was also found that, although this streaming service seeks a diversification of the catalog with productions from different countries, the original serial fiction content continues to be mainly of American origin. It is concluded that the programming dynamics in the Netflix catalog creates a television flow to promote intensive consumption in the premieres of original fiction series. The catalog is optimized through data-based decisions and promotes viewing with content recommendation systems that allow the creation of an entire Netflix experience. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-03-08 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs text Artículo evaluado por pares texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2149 10.26441/RC20.1-2021-A7 |
url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2149 |
identifier_str_mv |
10.26441/RC20.1-2021-A7 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2149/1992 https://revistadecomunicacion.com/article/view/2149/2017 https://revistadecomunicacion.com/article/view/2149/2016 /*ref*/Amatriain, X. (2013). Big & personal: Data and models behind Netflix recommendations. Proc. of 2nd Int. Workshop on Big Data, Streams and Heterogeneous Source Mining: Algorithms, Systems, Programming Models and Applications, BigMine 2013 - Held in Conj. with SIGKDD 2013 Conf., 1–6. https://doi.org/10.1145/2501221.2501222 Arana, E. (2011). Estategias de programación televisiva. Editorial Síntesis. Arrojo, M. J., & Martín, E. (2019). El seguimiento activo de las series de ficción en internet. La atención y la emoción como desencadenantes del binge-watching. Revista de Comunicación, 18(2), 3–23. https://doi.org/10.26441/rc18.2-2019-a1-1 Bennett, J., & Lanning, S. (2007). The Netflix Prize. Confencia llevada a cabo en Proceedings of KDD Cup and Workshop, ACM SIGKDD -Netflix, en California, Estados Unidos. https://www. cs.uic.edu/~liub/KDD-cup-2007/NetflixPrize-description.pdf Buchi, C. (2020). Netflix Review 2021: Is It Still the Best? Reviews.Org. https://www.reviews.org/tv-service/netflix- review/#How_long_would_it_take_to_watch_everything_on_Netflix_ Centro de Prensa Netflix. (2020a). Acerca de Netflix. https://media.netflix.com/es/about-netflix Centro de Prensa Netflix. (2020b). Cómo funciona el sistema de recomendaciones de Netflix. https://help.netflix.com/es/node/100639 Chalaby, J. K. (2002). Transnational television in Europe: The role of pan-European channels. European Journal of Communication, 17(2), 183–203. https://doi. org/10.1177/0267323102017002692 Cornejo, J. (2016). El caso Netflix (2012-2015) Nuevas formas de pensar la producción, distribución y consumo de series dramáticas. Universidad Ramon Lull. Cornelio-Marí, E. M. (2020). Melodrama mexicano en la era de Netflix: algoritmos para la proximidad cultural. Comunicación y Sociedad, 1–27. https://doi.org/10.32870/cys.v2020.7481 Cunningham, S., & Scarlata, A. (2020). New forms of internationalisation? The impact of Netflix in Australia. Media International Australia. https://doi.org/10.1177/1329878X20941173 Di Guglielmo, H. (2003). Vivir del aire. Editorial Norma. Eastman, S. T., & Ferguson, D. A. (2013). Media Programming: Strategies and Practices (9th ed.). Wadsworth. https://bit.ly/3c1X3Me Fernández-Manzano, E.-P., Neira, E., Clares-Gavilán, J., Rey, U., & Carlos, J. (2016). Gestión de datos en el negocio audiovisual: Netflix como caso de estudio. Profesional de La Información, 25(4), 1699–2407. https://doi.org/10.3145/epi.2016.jul.06 García-leyva & Albornoz (2017) Industrias culturales y diversidad: viejos debates y nuevos desafíos. quaderns del cac 43 (xx) https://www.cac.cat/sites/default/files/2018-07/Q43%20final%20ES.pdf Gomez-Uribe, C. A., & Hunt, N. (2015). The netflix recommender system: Algorithms, business value, and innovation. ACM Transactions on Management Information Systems. https://doi. org/10.1145/2843948 Havens, T. (2014). Media Programming in an Era of Big Data. Media Industries Journal, 1(2). https://doi.org/10.3998/mij.15031809.0001.202 Heredia-Ruiz, V. (2017). Revolución Netflix: desafíos para la industria audiovisual Netflix. Revista Latinoamericana de Comunicación N.o, 135, 275–295. https://revistachasqui.org/index. php/chasqui/article/view/2776 Heredia-Ruiz, V. (2018). Las plataformas OTT y el futuro de la televisión. In Actas del VI Congreso Internacional AE-CI Comunicación y Conocimiento, Libro de comunicaciones (pp. 1313–1334). Asociación Española de Investigación de la Comunicación. http://ae-ic.org/final/Libro de Comunicaciones del VI congreso AE-IC.pdf Izquierdo-Castillo, J. (2015). The new media business concept led by Netflix: A study of the model and its projection into the Spanish market. In Profesional de la Informacion (Vol. 24, Issue 6, pp. 819–826). El Profesional de la Informacion. https://doi.org/10.3145/epi.2015.nov.14 Jenner, M. (2018). Netflix and the Re-invention of Television. In Netflix and the Re-invention of Television. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-94316-9 Kokas, A. (2020). Chilling Netflix: financialization, and the influence of the Chinese market on the American entertainment industry. Information Communication and Society, 23(3), 407–419. https://doi.org/10.1080/1369118X.2018.1510534 Lane, J. (2021, Enero 19). Netflix gana 2.761 millones en 2020 y alcanza 200 millones de suscriptores. Agencia EFE. https://www.efe.com/efe/america/economia/netflix-gana-2-761-millones-en-2020-y-alcanza-200-de-suscriptores/20000011-4444284 Lobato, R. (2016). Streaming services and the changing global geography of television. In Barney Warf (Ed.), Handbook on Geographies of Technology (p. 512). Edward Elgar Publishing. https://doi.org/10.4337/9781785361166.00020 Lobato, R. (2017). Rethinking International TV Flows Research in the Age of Netflix. Television & New Media, 19(3), 241–256. doi:10.1177/1527476417708245 Lotz, A. D. (2007). The Television will be Revolutionized (New York University Press (ed.). https://doi.org/10.1177/0196859908316635 Lotz, A. D. (2017). Portals: A Treatise on Internet-Distributed Television. In Portals: A Treatise on Internet-Distributed Television. Michigan Publishing, University of Michigan Library. https://doi. org/10.3998/mpub.9699689 Lotz, A. D., Lobato, R., & Thomas, J. (2018). Internet-Distributed Television Research: A Provocation. In Media Industries (Vol. 5). https://doi.org/10.3998/mij.15031809.0005.203 Mayorga Escalada, S. (2019). Netflix, estrategia y gestión de marca en torno a la relevancia de los contenidos. AdComunica. Revista Científica de Estrategias, Tendencias e Innovación En Comunicación, 18, 219–244. https://doi.org/10.6035/2174-0992.2019.18.11 Netflix Inc [@NetflixEmpresa] (2019, Octubre 2). The Hook Up Plan Season 2 Trailer oficial [Video]. Facebook. https://www.facebook.com/NetflixEmpresa/posts/130091585041088 Neira Borrajo, E., Clares-Gavilán J. y Sánchez-Navarro, J. (2020). Impacto de los servicios over the top en la generación de nichos y gustos. Comunicació: revista de recerca i d’anàlisi, 37(2), 93–111. https://doi.org/10.2436/20.3008.01.198 Neira, E. (2020). Streaming Wars, La nueva televisión (Libros Cúpula). https://play.google.com/books/reader?id=Ef7RDwAAQBAJ&hl=es&pg=GBS.PP4 Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura UNESCO,( 2021) Convención sobre la protección y la promoción de la diversidad de las expresiones culturales 2005. http://www.unesco.org/new/es/culture/themes/cultural-diversity/cultural-expressions/the-convention/convention-text Perry, Y. (2020, January 19). Netflix no quiere que lo abandones e invertiría una millonada para que te quedes. FayerWayer. https://www.fayerwayer.com/2020/01/netflix-inversion-contenido-2020/ Pilipets, E. (2019). From Netflix Streaming to Netflix and Chill: The (Dis)Connected Body of Serial Binge-Viewer. Social Media and Society, 5(4). https://doi.org/10.1177/2056305119883426 Pittman, M., & Sheehan, K. (2015, 5 de octubre). Sprinting a media marathon: Uses and gratifications of binge-watching television through Netflix. First Monday, 20(10). http://dx.doi. org/10.5210/fm.v20i10.6138 Saló, G. (2018). Los formatos de televisión en el mundo. De la globalización a la adaptación local. Análisis de formatos nórdicos [Universidad Complutense de Madrid]. In Los formatos de televisión en el mundo. De la globalización a la adaptación local. Análisis de formatos nórdicos. https://dialnet.unirioja.es/servlet/tesis?codigo=223195 Silverstone, R. (1996). Televisión y vida cotidiana. In Amorrortu Editores. Amorrortu. https://www.amorrortueditores.com/Papel/9789505186457/Televisión+y+vida+cotidiana Siri, L. (2016). El rol de Netflix en el ecosistema de medios y telecomunicaciones: ¿El fin de la televisión y del cine? Hipertextos, 4(5), 64. http://revistahipertextos.org/wp-content/uploads/2016/11/El-rol-de-Netflix-en-el-ecosistema-de-medios-y-telecomunicaciones.-Siri.pdf Stirling Andy (2007, 27 de febrero) A general framework for analysing diversity in science, technology and societyJ. R. Soc. Interface. 4 (707–719) http://doi.org/10.1098/rsif.2007.0213 Sucasas, A. (21 de mayo de 2018). Reed Hastings: “Netflix no busca hacer imperialismo cultural, pero tampoco es antimperialista”. Revista Retina #5. https://retina.elpais.com/retina/2018/05/18/tendencias/1526636094_158836.html Val Cubero, A. (2017). La diversidad cultural: ¿es posible su aplicación al sector audiovisual? Comunicación y Sociedad, (28) https://doi.org/10.32870/cys.v0i28.6398 Varela, M. (2012). Del flujo interminable a la televisión de autor. In G. A. (orgs. . Borges, Gabriela; Pucci Jr., Renato Luiz; Sobrinho (Ed.), Televisão: Formas Audiovisuais de Ficção e de Documentário (pp. 13–28). https://issuu.com/rehime/docs/mirta_varela_-_del_flujo_ interminable_a_la_televis Vilches, L. (2011). Análisis de la producción de ficción en televisión. In L. Vilches, O. Del Rio, N. Simelio, P. Soler, T. Velásquez, A. M. Castillo, & A. Vilches (Eds.), La investigación en comunicación. Métodos y técnicas en la era digital (pp. 106–116). Gedisa. Williams, R. (2011). Televisión Tecnología y forma cultural. Paidós. |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2021 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2021 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html application/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol 20 No 1 (2021); 117-136 Revista de Comunicación; Vol. 20 Núm. 1 (2021); 117-136 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista UDEP - Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
reponame_str |
Revista UDEP - Revista de Comunicación |
collection |
Revista UDEP - Revista de Comunicación |
instname_str |
Universidad de Piura |
instacron_str |
UDEP |
institution |
UDEP |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701295320103649280 |
spelling |
Netflix: content catalog and television flow in times of big dataNetflix: catálogo de contenido y flujo televisivo en tiempos de big dataHeredia-Ruiz, VerónicaQuirós-Ramírez, Ana CatalinaQuiceno-Castañeda, Beatriz EugeniaThis article aims to identify the way in which the Netflix platform demonstrates the concept of television flow in its catalog, based on the analysis of the original content of fiction series released in 2019. It also recognizes some programming strategies and techniques that implements this video streaming platform, considering the implications of big data and recommendation systems. The methodology contemplates qualitative and quantitative techniques and applies an analysis matrix based on a manual coding of 157 original fiction series, with variables such as launch date, origin of production, season number, chapters and total minutes released per season. Among the main findings, it is evident that Netflix achieves a television flow with permanent premieres throughout the year, the launch of content by seasons with full chapters, as well as the election of Friday and the spring season for the launch of a greater number of fiction productions. It was also found that, although this streaming service seeks a diversification of the catalog with productions from different countries, the original serial fiction content continues to be mainly of American origin. It is concluded that the programming dynamics in the Netflix catalog creates a television flow to promote intensive consumption in the premieres of original fiction series. The catalog is optimized through data-based decisions and promotes viewing with content recommendation systems that allow the creation of an entire Netflix experience.Este artículo tiene como objetivo identificar la forma en que la plataforma Netflix evidencia el concepto de flujo televisivo en su catálogo, a partir del análisis de los contenidos originales de series de ficción estrenados en el año 2019. Reconoce también algunas estrategias y técnicas de programación que implementa esta plataforma de video streaming, considerando las implicaciones del big data y los sistemas de recomendación. La metodología contempla técnicas cualitativas y cuantitativas y aplica una matriz de análisis a partir de una codificación manual de 157 series originales de ficción, con variables como fecha de lanzamiento, origen de la producción, número de temporada, capítulos y minutos totales estrenados por temporada. Entre los principales hallazgos se evidencia que Netflix logra un flujo televisivo con los estrenos permanentes a lo largo del año, el lanzamiento de contenidos por temporadas con capítulos completos, así como la elección del viernes y la estación de primavera para el lanzamiento de un mayor número de producciones de ficción. Se encontró también, que, aunque este servicio streaming busca una diversificación del catálogo con producciones de diversos países, el contenido original serial de ficción sigue siendo principalmente de origen estadounidense. Se concluye que la dinámica de programación en el catálogo de Netflix crea un flujo televisivo para propiciar un consumo intensivo en los estrenos de las series de ficción original. El catálogo se optimiza a través de decisiones basadas en datos y promociona el visionado con sistemas de recomendación de contenidos que permiten crear toda una experiencia Netflix.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2021-03-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdftext/htmlapplication/xmlhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/214910.26441/RC20.1-2021-A7Revista de Comunicación; Vol 20 No 1 (2021); 117-136Revista de Comunicación; Vol. 20 Núm. 1 (2021); 117-1362227-14651684-0933reponame:Revista UDEP - Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2149/1992https://revistadecomunicacion.com/article/view/2149/2017https://revistadecomunicacion.com/article/view/2149/2016/*ref*/Amatriain, X. (2013). Big & personal: Data and models behind Netflix recommendations. Proc. of 2nd Int. Workshop on Big Data, Streams and Heterogeneous Source Mining: Algorithms, Systems, Programming Models and Applications, BigMine 2013 - Held in Conj. with SIGKDD 2013 Conf., 1–6. https://doi.org/10.1145/2501221.2501222 Arana, E. (2011). Estategias de programación televisiva. Editorial Síntesis. Arrojo, M. J., & Martín, E. (2019). El seguimiento activo de las series de ficción en internet. La atención y la emoción como desencadenantes del binge-watching. Revista de Comunicación, 18(2), 3–23. https://doi.org/10.26441/rc18.2-2019-a1-1 Bennett, J., & Lanning, S. (2007). The Netflix Prize. Confencia llevada a cabo en Proceedings of KDD Cup and Workshop, ACM SIGKDD -Netflix, en California, Estados Unidos. https://www. cs.uic.edu/~liub/KDD-cup-2007/NetflixPrize-description.pdf Buchi, C. (2020). Netflix Review 2021: Is It Still the Best? Reviews.Org. https://www.reviews.org/tv-service/netflix- review/#How_long_would_it_take_to_watch_everything_on_Netflix_ Centro de Prensa Netflix. (2020a). Acerca de Netflix. https://media.netflix.com/es/about-netflix Centro de Prensa Netflix. (2020b). Cómo funciona el sistema de recomendaciones de Netflix. https://help.netflix.com/es/node/100639 Chalaby, J. K. (2002). Transnational television in Europe: The role of pan-European channels. European Journal of Communication, 17(2), 183–203. https://doi. org/10.1177/0267323102017002692 Cornejo, J. (2016). El caso Netflix (2012-2015) Nuevas formas de pensar la producción, distribución y consumo de series dramáticas. Universidad Ramon Lull. Cornelio-Marí, E. M. (2020). Melodrama mexicano en la era de Netflix: algoritmos para la proximidad cultural. Comunicación y Sociedad, 1–27. https://doi.org/10.32870/cys.v2020.7481 Cunningham, S., & Scarlata, A. (2020). New forms of internationalisation? The impact of Netflix in Australia. Media International Australia. https://doi.org/10.1177/1329878X20941173 Di Guglielmo, H. (2003). Vivir del aire. Editorial Norma. Eastman, S. T., & Ferguson, D. A. (2013). Media Programming: Strategies and Practices (9th ed.). Wadsworth. https://bit.ly/3c1X3Me Fernández-Manzano, E.-P., Neira, E., Clares-Gavilán, J., Rey, U., & Carlos, J. (2016). Gestión de datos en el negocio audiovisual: Netflix como caso de estudio. Profesional de La Información, 25(4), 1699–2407. https://doi.org/10.3145/epi.2016.jul.06 García-leyva & Albornoz (2017) Industrias culturales y diversidad: viejos debates y nuevos desafíos. quaderns del cac 43 (xx) https://www.cac.cat/sites/default/files/2018-07/Q43%20final%20ES.pdf Gomez-Uribe, C. A., & Hunt, N. (2015). The netflix recommender system: Algorithms, business value, and innovation. ACM Transactions on Management Information Systems. https://doi. org/10.1145/2843948 Havens, T. (2014). Media Programming in an Era of Big Data. Media Industries Journal, 1(2). https://doi.org/10.3998/mij.15031809.0001.202 Heredia-Ruiz, V. (2017). Revolución Netflix: desafíos para la industria audiovisual Netflix. Revista Latinoamericana de Comunicación N.o, 135, 275–295. https://revistachasqui.org/index. php/chasqui/article/view/2776 Heredia-Ruiz, V. (2018). Las plataformas OTT y el futuro de la televisión. In Actas del VI Congreso Internacional AE-CI Comunicación y Conocimiento, Libro de comunicaciones (pp. 1313–1334). Asociación Española de Investigación de la Comunicación. http://ae-ic.org/final/Libro de Comunicaciones del VI congreso AE-IC.pdf Izquierdo-Castillo, J. (2015). The new media business concept led by Netflix: A study of the model and its projection into the Spanish market. In Profesional de la Informacion (Vol. 24, Issue 6, pp. 819–826). El Profesional de la Informacion. https://doi.org/10.3145/epi.2015.nov.14 Jenner, M. (2018). Netflix and the Re-invention of Television. In Netflix and the Re-invention of Television. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-94316-9 Kokas, A. (2020). Chilling Netflix: financialization, and the influence of the Chinese market on the American entertainment industry. Information Communication and Society, 23(3), 407–419. https://doi.org/10.1080/1369118X.2018.1510534 Lane, J. (2021, Enero 19). Netflix gana 2.761 millones en 2020 y alcanza 200 millones de suscriptores. Agencia EFE. https://www.efe.com/efe/america/economia/netflix-gana-2-761-millones-en-2020-y-alcanza-200-de-suscriptores/20000011-4444284 Lobato, R. (2016). Streaming services and the changing global geography of television. In Barney Warf (Ed.), Handbook on Geographies of Technology (p. 512). Edward Elgar Publishing. https://doi.org/10.4337/9781785361166.00020 Lobato, R. (2017). Rethinking International TV Flows Research in the Age of Netflix. Television & New Media, 19(3), 241–256. doi:10.1177/1527476417708245 Lotz, A. D. (2007). The Television will be Revolutionized (New York University Press (ed.). https://doi.org/10.1177/0196859908316635 Lotz, A. D. (2017). Portals: A Treatise on Internet-Distributed Television. In Portals: A Treatise on Internet-Distributed Television. Michigan Publishing, University of Michigan Library. https://doi. org/10.3998/mpub.9699689 Lotz, A. D., Lobato, R., & Thomas, J. (2018). Internet-Distributed Television Research: A Provocation. In Media Industries (Vol. 5). https://doi.org/10.3998/mij.15031809.0005.203 Mayorga Escalada, S. (2019). Netflix, estrategia y gestión de marca en torno a la relevancia de los contenidos. AdComunica. Revista Científica de Estrategias, Tendencias e Innovación En Comunicación, 18, 219–244. https://doi.org/10.6035/2174-0992.2019.18.11 Netflix Inc [@NetflixEmpresa] (2019, Octubre 2). The Hook Up Plan Season 2 Trailer oficial [Video]. Facebook. https://www.facebook.com/NetflixEmpresa/posts/130091585041088 Neira Borrajo, E., Clares-Gavilán J. y Sánchez-Navarro, J. (2020). Impacto de los servicios over the top en la generación de nichos y gustos. Comunicació: revista de recerca i d’anàlisi, 37(2), 93–111. https://doi.org/10.2436/20.3008.01.198 Neira, E. (2020). Streaming Wars, La nueva televisión (Libros Cúpula). https://play.google.com/books/reader?id=Ef7RDwAAQBAJ&hl=es&pg=GBS.PP4 Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura UNESCO,( 2021) Convención sobre la protección y la promoción de la diversidad de las expresiones culturales 2005. http://www.unesco.org/new/es/culture/themes/cultural-diversity/cultural-expressions/the-convention/convention-text Perry, Y. (2020, January 19). Netflix no quiere que lo abandones e invertiría una millonada para que te quedes. FayerWayer. https://www.fayerwayer.com/2020/01/netflix-inversion-contenido-2020/ Pilipets, E. (2019). From Netflix Streaming to Netflix and Chill: The (Dis)Connected Body of Serial Binge-Viewer. Social Media and Society, 5(4). https://doi.org/10.1177/2056305119883426 Pittman, M., & Sheehan, K. (2015, 5 de octubre). Sprinting a media marathon: Uses and gratifications of binge-watching television through Netflix. First Monday, 20(10). http://dx.doi. org/10.5210/fm.v20i10.6138 Saló, G. (2018). Los formatos de televisión en el mundo. De la globalización a la adaptación local. Análisis de formatos nórdicos [Universidad Complutense de Madrid]. In Los formatos de televisión en el mundo. De la globalización a la adaptación local. Análisis de formatos nórdicos. https://dialnet.unirioja.es/servlet/tesis?codigo=223195 Silverstone, R. (1996). Televisión y vida cotidiana. In Amorrortu Editores. Amorrortu. https://www.amorrortueditores.com/Papel/9789505186457/Televisión+y+vida+cotidiana Siri, L. (2016). El rol de Netflix en el ecosistema de medios y telecomunicaciones: ¿El fin de la televisión y del cine? Hipertextos, 4(5), 64. http://revistahipertextos.org/wp-content/uploads/2016/11/El-rol-de-Netflix-en-el-ecosistema-de-medios-y-telecomunicaciones.-Siri.pdf Stirling Andy (2007, 27 de febrero) A general framework for analysing diversity in science, technology and societyJ. R. Soc. Interface. 4 (707–719) http://doi.org/10.1098/rsif.2007.0213 Sucasas, A. (21 de mayo de 2018). Reed Hastings: “Netflix no busca hacer imperialismo cultural, pero tampoco es antimperialista”. Revista Retina #5. https://retina.elpais.com/retina/2018/05/18/tendencias/1526636094_158836.html Val Cubero, A. (2017). La diversidad cultural: ¿es posible su aplicación al sector audiovisual? Comunicación y Sociedad, (28) https://doi.org/10.32870/cys.v0i28.6398 Varela, M. (2012). Del flujo interminable a la televisión de autor. In G. A. (orgs. . Borges, Gabriela; Pucci Jr., Renato Luiz; Sobrinho (Ed.), Televisão: Formas Audiovisuais de Ficção e de Documentário (pp. 13–28). https://issuu.com/rehime/docs/mirta_varela_-_del_flujo_ interminable_a_la_televis Vilches, L. (2011). Análisis de la producción de ficción en televisión. In L. Vilches, O. Del Rio, N. Simelio, P. Soler, T. Velásquez, A. M. Castillo, & A. Vilches (Eds.), La investigación en comunicación. Métodos y técnicas en la era digital (pp. 106–116). Gedisa. Williams, R. (2011). Televisión Tecnología y forma cultural. Paidós.Derechos de autor 2021 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-31T17:20:14Zmail@mail.com - |
score |
13.959364 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).