FACULTY IMPROVEMENT IN VENEZUELAN UNIVERSITIES: A PROPOSAL FOR THE DESIGN AND IMPLEMENTATION OF A DEVELOPMENT PROGRAM
Descripción del Articulo
Venezuelan universities develop in a changing and globalized word. They must fulfill what has been established in governmental policies regarding faculty development. This paper proposes a model for faculty development based on individual and societal needs.Design and impl...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2007 |
| Institución: | Universidad Peruana de ciencias Aplicadas |
| Repositorio: | Revista UPC - La Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU) |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/16 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/16 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | human development faculty development in venezuelan universities development programs models desarrollo del talento humano desarrollo profesoral en las universidades venezolanas modelos de programas de formación |
| Sumario: | Venezuelan universities develop in a changing and globalized word. They must fulfill what has been established in governmental policies regarding faculty development. This paper proposes a model for faculty development based on individual and societal needs.Design and implementation stages of the program are described in detail and followed by discussion of the importance of enough government support, university leaders’ commitment to efficient administration of funds and the implementation of programs that produced the changes needed by society. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).