The "powtoon" technique in the skill of speaking speech
Descripción del Articulo
The research aimed to demonstrate how the use of the Powtoon technique improves the speaking ability of "speaking" in Foreign Language Students IV - Implemented. The specific method of the investigation was the experimental one, using a quasi-experimental design with a control group and an...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
Repositorio: | Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unheval.edu.pe:article/734 |
Enlace del recurso: | http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/734 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | comunicación idioma inglés educación |
id |
1995-445X_40cdab092bdbb4b457984d4c1f75329f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unheval.edu.pe:article/734 |
network_acronym_str |
1995-445X |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan |
spelling |
The "powtoon" technique in the skill of speaking speechLa técnica Powtoon en la habilidad del habla “speaking”Patiño-Ramírez, Ceciliacomunicaciónidioma ingléseducaciónThe research aimed to demonstrate how the use of the Powtoon technique improves the speaking ability of "speaking" in Foreign Language Students IV - Implemented. The specific method of the investigation was the experimental one, using a quasi-experimental design with a control group and an experimental group, with pre and post test. The sample consisted of 30 students, these students belonged to the Physical Education School Implemented, 15 students from the experimental group and 15 students from the control group. After applying the class sessions, it was concluded that the Powtoon technique significantly improves the speaking ability in students, as demonstrated by the inferential test "Spearman's Rho", Applied statistically and with α = 0.05.La investigación tuvo como objetivo demostrar cómo el uso de la técnica Powtoon mejora la habilidad del habla del “speaking” en Estudiantes del Idioma Extranjero IV – Implementado. El método específico de la investigación, fue el experimental, para lo cual se ha utilizado el diseño cuasiexperimental con un grupo control y un grupo experimental, con pre y post test. La muestra estuvo conformado por 30 alumnos, dichos estudiantes pertenecieron al Implementado de la Escuela de Educación Física, 15 estudiantes del grupo experimental y 15 estudiantes del grupo control. Luego de la aplicación de las sesiones de clases se concluyó que la técnica Powtoon mejora significativamente la habilidad del habla “speaking” en los estudiantes, como se demostró con la prueba inferencial “Rho de Spearman”, aplicada estadísticamente y con α=0,05.Universidad Nacional Hermilio Valdizán2020-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/73410.33554/riv.14.3.734Investigación Valdizana; Vol. 14 Núm. 3 (2020); 148-158Investigación Valdizana; Vol 14 No 3 (2020); 148-158Investigación Valdizana; v. 14 n. 3 (2020); 148-1581995-445X1994-1420reponame:Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizaninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/734/646http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/734/662Derechos de autor 2020 Cecilia Patiño Ramirezhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T15:25:20Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
The "powtoon" technique in the skill of speaking speech La técnica Powtoon en la habilidad del habla “speaking” |
title |
The "powtoon" technique in the skill of speaking speech |
spellingShingle |
The "powtoon" technique in the skill of speaking speech Patiño-Ramírez, Cecilia comunicación idioma inglés educación |
title_short |
The "powtoon" technique in the skill of speaking speech |
title_full |
The "powtoon" technique in the skill of speaking speech |
title_fullStr |
The "powtoon" technique in the skill of speaking speech |
title_full_unstemmed |
The "powtoon" technique in the skill of speaking speech |
title_sort |
The "powtoon" technique in the skill of speaking speech |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Patiño-Ramírez, Cecilia |
author |
Patiño-Ramírez, Cecilia |
author_facet |
Patiño-Ramírez, Cecilia |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
comunicación idioma inglés educación |
topic |
comunicación idioma inglés educación |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The research aimed to demonstrate how the use of the Powtoon technique improves the speaking ability of "speaking" in Foreign Language Students IV - Implemented. The specific method of the investigation was the experimental one, using a quasi-experimental design with a control group and an experimental group, with pre and post test. The sample consisted of 30 students, these students belonged to the Physical Education School Implemented, 15 students from the experimental group and 15 students from the control group. After applying the class sessions, it was concluded that the Powtoon technique significantly improves the speaking ability in students, as demonstrated by the inferential test "Spearman's Rho", Applied statistically and with α = 0.05. La investigación tuvo como objetivo demostrar cómo el uso de la técnica Powtoon mejora la habilidad del habla del “speaking” en Estudiantes del Idioma Extranjero IV – Implementado. El método específico de la investigación, fue el experimental, para lo cual se ha utilizado el diseño cuasiexperimental con un grupo control y un grupo experimental, con pre y post test. La muestra estuvo conformado por 30 alumnos, dichos estudiantes pertenecieron al Implementado de la Escuela de Educación Física, 15 estudiantes del grupo experimental y 15 estudiantes del grupo control. Luego de la aplicación de las sesiones de clases se concluyó que la técnica Powtoon mejora significativamente la habilidad del habla “speaking” en los estudiantes, como se demostró con la prueba inferencial “Rho de Spearman”, aplicada estadísticamente y con α=0,05. |
description |
The research aimed to demonstrate how the use of the Powtoon technique improves the speaking ability of "speaking" in Foreign Language Students IV - Implemented. The specific method of the investigation was the experimental one, using a quasi-experimental design with a control group and an experimental group, with pre and post test. The sample consisted of 30 students, these students belonged to the Physical Education School Implemented, 15 students from the experimental group and 15 students from the control group. After applying the class sessions, it was concluded that the Powtoon technique significantly improves the speaking ability in students, as demonstrated by the inferential test "Spearman's Rho", Applied statistically and with α = 0.05. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-07-31 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/734 10.33554/riv.14.3.734 |
url |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/734 |
identifier_str_mv |
10.33554/riv.14.3.734 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/734/646 http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/734/662 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Cecilia Patiño Ramirez http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Cecilia Patiño Ramirez http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Valdizana; Vol. 14 Núm. 3 (2020); 148-158 Investigación Valdizana; Vol 14 No 3 (2020); 148-158 Investigación Valdizana; v. 14 n. 3 (2020); 148-158 1995-445X 1994-1420 reponame:Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizán instacron:UNHEVAL |
reponame_str |
Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan |
collection |
Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan |
instname_str |
Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
instacron_str |
UNHEVAL |
institution |
UNHEVAL |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701378682771210240 |
score |
13.940932 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).