Practical application of BPM to improve picking process in a logistics distribution center
Descripción del Articulo
Distribution centers are quite sensitive areas to produce failures due to human mistakes through the picking process. As a result, it impacts enormously the level of service and organization’s goals. The object of study is a drugstore whose number of orders is very high and the number of handled pro...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2012 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Industrial Data |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/6383 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6383 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | BPM BPMN Picking AS-IS TO-BE |
id |
1810-9993_84d9f1eb67d73f3ee5ccfaf850d5c10b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/6383 |
network_acronym_str |
1810-9993 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UNMSM - Industrial Data |
spelling |
Practical application of BPM to improve picking process in a logistics distribution centerAplicación práctica de bpm para la mejora del subproceso de picking en un centro de distribución logísticoSantos López, Félix MelchorSantos De La Cruz, EulogioBPMBPMNPickingAS-ISTO-BEBPMBPMNPickingAS-ISTO-BEDistribution centers are quite sensitive areas to produce failures due to human mistakes through the picking process. As a result, it impacts enormously the level of service and organization’s goals. The object of study is a drugstore whose number of orders is very high and the number of handled products too. Solution is given as a tool that applies Business Process Management (BPM) and provides characterization of organizational processes, the current picking process diagram (AS-IS) and the improved diagram (TO-BE) which enhances the process adding a new control point. Besides, in this paper BPMN notation was applied correctly in each diagram.Los centros de distribución son áreas muy sensibles a los errores cometidos por operarios en la preparación de pedidos, teniendo un fuerte impacto en el nivel de servicio y los objetivos de la organización. En el caso de una botica es relevante debido a la gran cantidad de productos con los que trabaja y a la alta demanda con que se presentan los pedidos. Como herramienta de solución a esta problemática se plantea la aplicación de la Gestión de Procesos de Negocio (BPM – Business Process Management), obteniendo como resultados la caracterización de procesos de la organización, el diagrama actual del subproceso de picking (ASIS) y el diagrama con la mejora de añadir un punto de control adicional (TO-BE) aplicando la notación BPMN (Business Process Management Notation).Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2012-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/638310.15381/idata.v15i2.6383Industrial Data; Vol. 15 Núm. 2 (2012); 120-127Industrial Data; Vol 15 No 2 (2012); 120-1271810-99931560-9146reponame:Revista UNMSM - Industrial Datainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6383/5593Derechos de autor 2012 Félix Melchor Santos López, Eulogio Santos De La Cruzhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:26:02Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Practical application of BPM to improve picking process in a logistics distribution center Aplicación práctica de bpm para la mejora del subproceso de picking en un centro de distribución logístico |
title |
Practical application of BPM to improve picking process in a logistics distribution center |
spellingShingle |
Practical application of BPM to improve picking process in a logistics distribution center Santos López, Félix Melchor BPM BPMN Picking AS-IS TO-BE BPM BPMN Picking AS-IS TO-BE |
title_short |
Practical application of BPM to improve picking process in a logistics distribution center |
title_full |
Practical application of BPM to improve picking process in a logistics distribution center |
title_fullStr |
Practical application of BPM to improve picking process in a logistics distribution center |
title_full_unstemmed |
Practical application of BPM to improve picking process in a logistics distribution center |
title_sort |
Practical application of BPM to improve picking process in a logistics distribution center |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Santos López, Félix Melchor Santos De La Cruz, Eulogio |
author |
Santos López, Félix Melchor |
author_facet |
Santos López, Félix Melchor Santos De La Cruz, Eulogio |
author_role |
author |
author2 |
Santos De La Cruz, Eulogio |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
BPM BPMN Picking AS-IS TO-BE BPM BPMN Picking AS-IS TO-BE |
topic |
BPM BPMN Picking AS-IS TO-BE BPM BPMN Picking AS-IS TO-BE |
dc.description.none.fl_txt_mv |
Distribution centers are quite sensitive areas to produce failures due to human mistakes through the picking process. As a result, it impacts enormously the level of service and organization’s goals. The object of study is a drugstore whose number of orders is very high and the number of handled products too. Solution is given as a tool that applies Business Process Management (BPM) and provides characterization of organizational processes, the current picking process diagram (AS-IS) and the improved diagram (TO-BE) which enhances the process adding a new control point. Besides, in this paper BPMN notation was applied correctly in each diagram. Los centros de distribución son áreas muy sensibles a los errores cometidos por operarios en la preparación de pedidos, teniendo un fuerte impacto en el nivel de servicio y los objetivos de la organización. En el caso de una botica es relevante debido a la gran cantidad de productos con los que trabaja y a la alta demanda con que se presentan los pedidos. Como herramienta de solución a esta problemática se plantea la aplicación de la Gestión de Procesos de Negocio (BPM – Business Process Management), obteniendo como resultados la caracterización de procesos de la organización, el diagrama actual del subproceso de picking (ASIS) y el diagrama con la mejora de añadir un punto de control adicional (TO-BE) aplicando la notación BPMN (Business Process Management Notation). |
description |
Distribution centers are quite sensitive areas to produce failures due to human mistakes through the picking process. As a result, it impacts enormously the level of service and organization’s goals. The object of study is a drugstore whose number of orders is very high and the number of handled products too. Solution is given as a tool that applies Business Process Management (BPM) and provides characterization of organizational processes, the current picking process diagram (AS-IS) and the improved diagram (TO-BE) which enhances the process adding a new control point. Besides, in this paper BPMN notation was applied correctly in each diagram. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-31 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6383 10.15381/idata.v15i2.6383 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6383 |
identifier_str_mv |
10.15381/idata.v15i2.6383 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6383/5593 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2012 Félix Melchor Santos López, Eulogio Santos De La Cruz http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2012 Félix Melchor Santos López, Eulogio Santos De La Cruz http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
dc.source.none.fl_str_mv |
Industrial Data; Vol. 15 Núm. 2 (2012); 120-127 Industrial Data; Vol 15 No 2 (2012); 120-127 1810-9993 1560-9146 reponame:Revista UNMSM - Industrial Data instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
reponame_str |
Revista UNMSM - Industrial Data |
collection |
Revista UNMSM - Industrial Data |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701386358019325952 |
score |
13.7211075 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).