NEW TEACHERS’ ROLES IN THE THIRD SURROUNDINGS

Descripción del Articulo

As a consequence of the crisis of quality in the formal education, the third surroundings (virtual surroundings), open new avenues to the education, inviting teachers and students to be part of this new educational space, modifying their teaching – learning strategies or adapting the ones that they...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Romualdo Rosario, Manuel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/6929
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6929
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:The Third Surrounding
Teacher’ Role
Teaching Quality
Knowledge Society
Educational Crisis.
Tercer entorno
Rol docente
Calidad docente
Sociedad del conocimiento
Crisis educativa.
id 1728-5852_eeac5916a19abd354c02d3a552e9995c
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/6929
network_acronym_str 1728-5852
repository_id_str .
network_name_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
spelling NEW TEACHERS’ ROLES IN THE THIRD SURROUNDINGSNUEVOS ROLES DEL DOCENTE DE CALIDAD EN EL TERCER ENTORNORomualdo Rosario, ManuelThe Third SurroundingTeacher’ RoleTeaching QualityKnowledge SocietyEducational Crisis.Tercer entornoRol docenteCalidad docenteSociedad del conocimientoCrisis educativa.As a consequence of the crisis of quality in the formal education, the third surroundings (virtual surroundings), open new avenues to the education, inviting teachers and students to be part of this new educational space, modifying their teaching – learning strategies or adapting the ones that they already possess. Thus, not only is it possible to share information, but also emotions and abilities could be developed in this new space. Therefore, the teacher of the third millenium must be prepared to face this challenge as an agent with greater responsibility in the prevalence to improve the educational quality because «an education that aims at quality must be as dynamic as the same society; an education of quality must be in accordance with the social necessities that are in movement».Frente a la crisis de calidad en la educación formal, el tercer entorno (entorno virtual), abre nuevas perspectivas a la educación, invitando al docente-discente a incorporarse a este nuevo espacio educativo, modificando sus estrategias de aprendizaje-enseñanza, o adaptándolos aquellos que ya posee, por que a través de este nuevo espacio, no solo se puede compartir información, sino incluso emociones y desarrollar habilidades. Por tanto, el maestro del tercer milenio debe estar preparado para enfrentar este reto, como uno de los agentes con mayor responsabilidad en la incidencia para la mejora de la calidad educativa, por que «una educación que pretende ser de calidad tiene que ser tan dinámica como la sociedad misma; una educación de calidad debe estar acorde con las necesidades sociales que están en movimiento»1.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6929Investigación Educativa; Vol 10 No 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 159 - 166Investigación Educativa; Vol. 10 Núm. 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 159 - 1661728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6929/6139Derechos de autor 2014 Manuel Romualdo Rosariohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:42Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv NEW TEACHERS’ ROLES IN THE THIRD SURROUNDINGS
NUEVOS ROLES DEL DOCENTE DE CALIDAD EN EL TERCER ENTORNO
title NEW TEACHERS’ ROLES IN THE THIRD SURROUNDINGS
spellingShingle NEW TEACHERS’ ROLES IN THE THIRD SURROUNDINGS
Romualdo Rosario, Manuel
The Third Surrounding
Teacher’ Role
Teaching Quality
Knowledge Society
Educational Crisis.
Tercer entorno
Rol docente
Calidad docente
Sociedad del conocimiento
Crisis educativa.
title_short NEW TEACHERS’ ROLES IN THE THIRD SURROUNDINGS
title_full NEW TEACHERS’ ROLES IN THE THIRD SURROUNDINGS
title_fullStr NEW TEACHERS’ ROLES IN THE THIRD SURROUNDINGS
title_full_unstemmed NEW TEACHERS’ ROLES IN THE THIRD SURROUNDINGS
title_sort NEW TEACHERS’ ROLES IN THE THIRD SURROUNDINGS
dc.creator.none.fl_str_mv Romualdo Rosario, Manuel
author Romualdo Rosario, Manuel
author_facet Romualdo Rosario, Manuel
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv The Third Surrounding
Teacher’ Role
Teaching Quality
Knowledge Society
Educational Crisis.
Tercer entorno
Rol docente
Calidad docente
Sociedad del conocimiento
Crisis educativa.
topic The Third Surrounding
Teacher’ Role
Teaching Quality
Knowledge Society
Educational Crisis.
Tercer entorno
Rol docente
Calidad docente
Sociedad del conocimiento
Crisis educativa.
dc.description.none.fl_txt_mv As a consequence of the crisis of quality in the formal education, the third surroundings (virtual surroundings), open new avenues to the education, inviting teachers and students to be part of this new educational space, modifying their teaching – learning strategies or adapting the ones that they already possess. Thus, not only is it possible to share information, but also emotions and abilities could be developed in this new space. Therefore, the teacher of the third millenium must be prepared to face this challenge as an agent with greater responsibility in the prevalence to improve the educational quality because «an education that aims at quality must be as dynamic as the same society; an education of quality must be in accordance with the social necessities that are in movement».
Frente a la crisis de calidad en la educación formal, el tercer entorno (entorno virtual), abre nuevas perspectivas a la educación, invitando al docente-discente a incorporarse a este nuevo espacio educativo, modificando sus estrategias de aprendizaje-enseñanza, o adaptándolos aquellos que ya posee, por que a través de este nuevo espacio, no solo se puede compartir información, sino incluso emociones y desarrollar habilidades. Por tanto, el maestro del tercer milenio debe estar preparado para enfrentar este reto, como uno de los agentes con mayor responsabilidad en la incidencia para la mejora de la calidad educativa, por que «una educación que pretende ser de calidad tiene que ser tan dinámica como la sociedad misma; una educación de calidad debe estar acorde con las necesidades sociales que están en movimiento»1.
description As a consequence of the crisis of quality in the formal education, the third surroundings (virtual surroundings), open new avenues to the education, inviting teachers and students to be part of this new educational space, modifying their teaching – learning strategies or adapting the ones that they already possess. Thus, not only is it possible to share information, but also emotions and abilities could be developed in this new space. Therefore, the teacher of the third millenium must be prepared to face this challenge as an agent with greater responsibility in the prevalence to improve the educational quality because «an education that aims at quality must be as dynamic as the same society; an education of quality must be in accordance with the social necessities that are in movement».
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6929
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6929
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6929/6139
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2014 Manuel Romualdo Rosario
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2014 Manuel Romualdo Rosario
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
dc.source.none.fl_str_mv Investigación Educativa; Vol 10 No 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 159 - 166
Investigación Educativa; Vol. 10 Núm. 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 159 - 166
1728-5852
reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
reponame_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
collection Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701386913523433472
score 13.924177
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).