NEW TEACHERS’ ROLES IN THE THIRD SURROUNDINGS
Descripción del Articulo
As a consequence of the crisis of quality in the formal education, the third surroundings (virtual surroundings), open new avenues to the education, inviting teachers and students to be part of this new educational space, modifying their teaching – learning strategies or adapting the ones that they...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/6929 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6929 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | The Third Surrounding Teacher’ Role Teaching Quality Knowledge Society Educational Crisis. Tercer entorno Rol docente Calidad docente Sociedad del conocimiento Crisis educativa. |
| id |
1728-5852_eeac5916a19abd354c02d3a552e9995c |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/6929 |
| network_acronym_str |
1728-5852 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| spelling |
NEW TEACHERS’ ROLES IN THE THIRD SURROUNDINGSNUEVOS ROLES DEL DOCENTE DE CALIDAD EN EL TERCER ENTORNORomualdo Rosario, ManuelThe Third SurroundingTeacher’ RoleTeaching QualityKnowledge SocietyEducational Crisis.Tercer entornoRol docenteCalidad docenteSociedad del conocimientoCrisis educativa.As a consequence of the crisis of quality in the formal education, the third surroundings (virtual surroundings), open new avenues to the education, inviting teachers and students to be part of this new educational space, modifying their teaching – learning strategies or adapting the ones that they already possess. Thus, not only is it possible to share information, but also emotions and abilities could be developed in this new space. Therefore, the teacher of the third millenium must be prepared to face this challenge as an agent with greater responsibility in the prevalence to improve the educational quality because «an education that aims at quality must be as dynamic as the same society; an education of quality must be in accordance with the social necessities that are in movement».Frente a la crisis de calidad en la educación formal, el tercer entorno (entorno virtual), abre nuevas perspectivas a la educación, invitando al docente-discente a incorporarse a este nuevo espacio educativo, modificando sus estrategias de aprendizaje-enseñanza, o adaptándolos aquellos que ya posee, por que a través de este nuevo espacio, no solo se puede compartir información, sino incluso emociones y desarrollar habilidades. Por tanto, el maestro del tercer milenio debe estar preparado para enfrentar este reto, como uno de los agentes con mayor responsabilidad en la incidencia para la mejora de la calidad educativa, por que «una educación que pretende ser de calidad tiene que ser tan dinámica como la sociedad misma; una educación de calidad debe estar acorde con las necesidades sociales que están en movimiento»1.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6929Investigación Educativa; Vol 10 No 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 159 - 166Investigación Educativa; Vol. 10 Núm. 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 159 - 1661728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6929/6139Derechos de autor 2014 Manuel Romualdo Rosariohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:42Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
NEW TEACHERS’ ROLES IN THE THIRD SURROUNDINGS NUEVOS ROLES DEL DOCENTE DE CALIDAD EN EL TERCER ENTORNO |
| title |
NEW TEACHERS’ ROLES IN THE THIRD SURROUNDINGS |
| spellingShingle |
NEW TEACHERS’ ROLES IN THE THIRD SURROUNDINGS Romualdo Rosario, Manuel The Third Surrounding Teacher’ Role Teaching Quality Knowledge Society Educational Crisis. Tercer entorno Rol docente Calidad docente Sociedad del conocimiento Crisis educativa. |
| title_short |
NEW TEACHERS’ ROLES IN THE THIRD SURROUNDINGS |
| title_full |
NEW TEACHERS’ ROLES IN THE THIRD SURROUNDINGS |
| title_fullStr |
NEW TEACHERS’ ROLES IN THE THIRD SURROUNDINGS |
| title_full_unstemmed |
NEW TEACHERS’ ROLES IN THE THIRD SURROUNDINGS |
| title_sort |
NEW TEACHERS’ ROLES IN THE THIRD SURROUNDINGS |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Romualdo Rosario, Manuel |
| author |
Romualdo Rosario, Manuel |
| author_facet |
Romualdo Rosario, Manuel |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
The Third Surrounding Teacher’ Role Teaching Quality Knowledge Society Educational Crisis. Tercer entorno Rol docente Calidad docente Sociedad del conocimiento Crisis educativa. |
| topic |
The Third Surrounding Teacher’ Role Teaching Quality Knowledge Society Educational Crisis. Tercer entorno Rol docente Calidad docente Sociedad del conocimiento Crisis educativa. |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
As a consequence of the crisis of quality in the formal education, the third surroundings (virtual surroundings), open new avenues to the education, inviting teachers and students to be part of this new educational space, modifying their teaching – learning strategies or adapting the ones that they already possess. Thus, not only is it possible to share information, but also emotions and abilities could be developed in this new space. Therefore, the teacher of the third millenium must be prepared to face this challenge as an agent with greater responsibility in the prevalence to improve the educational quality because «an education that aims at quality must be as dynamic as the same society; an education of quality must be in accordance with the social necessities that are in movement». Frente a la crisis de calidad en la educación formal, el tercer entorno (entorno virtual), abre nuevas perspectivas a la educación, invitando al docente-discente a incorporarse a este nuevo espacio educativo, modificando sus estrategias de aprendizaje-enseñanza, o adaptándolos aquellos que ya posee, por que a través de este nuevo espacio, no solo se puede compartir información, sino incluso emociones y desarrollar habilidades. Por tanto, el maestro del tercer milenio debe estar preparado para enfrentar este reto, como uno de los agentes con mayor responsabilidad en la incidencia para la mejora de la calidad educativa, por que «una educación que pretende ser de calidad tiene que ser tan dinámica como la sociedad misma; una educación de calidad debe estar acorde con las necesidades sociales que están en movimiento»1. |
| description |
As a consequence of the crisis of quality in the formal education, the third surroundings (virtual surroundings), open new avenues to the education, inviting teachers and students to be part of this new educational space, modifying their teaching – learning strategies or adapting the ones that they already possess. Thus, not only is it possible to share information, but also emotions and abilities could be developed in this new space. Therefore, the teacher of the third millenium must be prepared to face this challenge as an agent with greater responsibility in the prevalence to improve the educational quality because «an education that aims at quality must be as dynamic as the same society; an education of quality must be in accordance with the social necessities that are in movement». |
| publishDate |
2014 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6929 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6929 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6929/6139 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Manuel Romualdo Rosario http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Manuel Romualdo Rosario http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 10 No 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 159 - 166 Investigación Educativa; Vol. 10 Núm. 17 (2006): La Investigación en la Formación Docente; 159 - 166 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701386913523433472 |
| score |
13.924177 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).