DIAGNOSTIC OF THE POST GRADUATE UNIT OF UNMSM EDUCATION FACULTY

Descripción del Articulo

This research consists of a diagnosis of the post graduate unit of UNMSM Faculty Education; it counts with the participation of 358 students of Second Specialty, Master and Doctorate programs. To carry out this diagnosis the instrument of the Iberoamerican University Association was taken into accou...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Barrientos Jiménez, Elsa Julia, Vildoso Villegas, Jesahel, Sánchez García, Tula Carola
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/4754
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4754
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Diagnostic
evaluation.
Diagnóstico
evaluación.
id 1728-5852_ed1ba83e1add6ce292433729acd8b0d9
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/4754
network_acronym_str 1728-5852
repository_id_str .
network_name_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
spelling DIAGNOSTIC OF THE POST GRADUATE UNIT OF UNMSM EDUCATION FACULTYDIAGNÓSTICO DE LA UNIDAD DE POST GRADO DE LA FACULTAD DE EDUCACIÓN DE LA UNMSMBarrientos Jiménez, Elsa JuliaVildoso Villegas, JesahelSánchez García, Tula CarolaDiagnosticevaluation.Diagnósticoevaluación.This research consists of a diagnosis of the post graduate unit of UNMSM Faculty Education; it counts with the participation of 358 students of Second Specialty, Master and Doctorate programs. To carry out this diagnosis the instrument of the Iberoamerican University Association was taken into account. The following variables were used: students, teachers, study plans, research, management, surroundings, graduates and impact and evaluation. According to the established measurement the post graduate unit has obtained 69,27 points, which places it on a good level. This level considers a range point from 60 through 74.La investigación realiza un diagnóstico de la Unidad de Post Grado de la Facultad de Educación de la UNMSM, con la participación de 358 estudiantes de Segunda Especialidad, Maestrías y Doctorado. Para la realización del diagnóstico se consideró el instrumento de la Asociación Universitaria Iberoamericana de Post Grado, que toma en cuenta las siguientes variables: estudiantes, profesores, plan de estudios, investigación, gestión, entorno, egresados e impacto y evaluación. Realizado el diagnóstico de acuerdo a la medición establecida la UPG de Educación de acuerdo al puntaje obtenido de 69, 27 se ubica en el nivel bueno, ya que dicho nivel considera las puntuaciones comprendidas entre 60 y 74.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4754Investigación Educativa; Vol 14 No 25 (2010); 29 - 46Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 25 (2010); 29 - 461728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4754/3827Derechos de autor 2014 Elsa Julia Barrientos Jiménez, Jesahel Vildoso Villegas, Tula Carola Sánchez Garcíahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:27Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv DIAGNOSTIC OF THE POST GRADUATE UNIT OF UNMSM EDUCATION FACULTY
DIAGNÓSTICO DE LA UNIDAD DE POST GRADO DE LA FACULTAD DE EDUCACIÓN DE LA UNMSM
title DIAGNOSTIC OF THE POST GRADUATE UNIT OF UNMSM EDUCATION FACULTY
spellingShingle DIAGNOSTIC OF THE POST GRADUATE UNIT OF UNMSM EDUCATION FACULTY
Barrientos Jiménez, Elsa Julia
Diagnostic
evaluation.
Diagnóstico
evaluación.
title_short DIAGNOSTIC OF THE POST GRADUATE UNIT OF UNMSM EDUCATION FACULTY
title_full DIAGNOSTIC OF THE POST GRADUATE UNIT OF UNMSM EDUCATION FACULTY
title_fullStr DIAGNOSTIC OF THE POST GRADUATE UNIT OF UNMSM EDUCATION FACULTY
title_full_unstemmed DIAGNOSTIC OF THE POST GRADUATE UNIT OF UNMSM EDUCATION FACULTY
title_sort DIAGNOSTIC OF THE POST GRADUATE UNIT OF UNMSM EDUCATION FACULTY
dc.creator.none.fl_str_mv Barrientos Jiménez, Elsa Julia
Vildoso Villegas, Jesahel
Sánchez García, Tula Carola
author Barrientos Jiménez, Elsa Julia
author_facet Barrientos Jiménez, Elsa Julia
Vildoso Villegas, Jesahel
Sánchez García, Tula Carola
author_role author
author2 Vildoso Villegas, Jesahel
Sánchez García, Tula Carola
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Diagnostic
evaluation.
Diagnóstico
evaluación.
topic Diagnostic
evaluation.
Diagnóstico
evaluación.
dc.description.none.fl_txt_mv This research consists of a diagnosis of the post graduate unit of UNMSM Faculty Education; it counts with the participation of 358 students of Second Specialty, Master and Doctorate programs. To carry out this diagnosis the instrument of the Iberoamerican University Association was taken into account. The following variables were used: students, teachers, study plans, research, management, surroundings, graduates and impact and evaluation. According to the established measurement the post graduate unit has obtained 69,27 points, which places it on a good level. This level considers a range point from 60 through 74.
La investigación realiza un diagnóstico de la Unidad de Post Grado de la Facultad de Educación de la UNMSM, con la participación de 358 estudiantes de Segunda Especialidad, Maestrías y Doctorado. Para la realización del diagnóstico se consideró el instrumento de la Asociación Universitaria Iberoamericana de Post Grado, que toma en cuenta las siguientes variables: estudiantes, profesores, plan de estudios, investigación, gestión, entorno, egresados e impacto y evaluación. Realizado el diagnóstico de acuerdo a la medición establecida la UPG de Educación de acuerdo al puntaje obtenido de 69, 27 se ubica en el nivel bueno, ya que dicho nivel considera las puntuaciones comprendidas entre 60 y 74.
description This research consists of a diagnosis of the post graduate unit of UNMSM Faculty Education; it counts with the participation of 358 students of Second Specialty, Master and Doctorate programs. To carry out this diagnosis the instrument of the Iberoamerican University Association was taken into account. The following variables were used: students, teachers, study plans, research, management, surroundings, graduates and impact and evaluation. According to the established measurement the post graduate unit has obtained 69,27 points, which places it on a good level. This level considers a range point from 60 through 74.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4754
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4754
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4754/3827
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2014 Elsa Julia Barrientos Jiménez, Jesahel Vildoso Villegas, Tula Carola Sánchez García
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2014 Elsa Julia Barrientos Jiménez, Jesahel Vildoso Villegas, Tula Carola Sánchez García
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
dc.source.none.fl_str_mv Investigación Educativa; Vol 14 No 25 (2010); 29 - 46
Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 25 (2010); 29 - 46
1728-5852
reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
reponame_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
collection Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701386912850247680
score 13.945396
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).