DIAGNOSTIC OF THE POST GRADUATE UNIT OF UNMSM EDUCATION FACULTY
Descripción del Articulo
This research consists of a diagnosis of the post graduate unit of UNMSM Faculty Education; it counts with the participation of 358 students of Second Specialty, Master and Doctorate programs. To carry out this diagnosis the instrument of the Iberoamerican University Association was taken into accou...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4754 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4754 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Diagnostic evaluation. Diagnóstico evaluación. |
| id |
1728-5852_ed1ba83e1add6ce292433729acd8b0d9 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/4754 |
| network_acronym_str |
1728-5852 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| spelling |
DIAGNOSTIC OF THE POST GRADUATE UNIT OF UNMSM EDUCATION FACULTYDIAGNÓSTICO DE LA UNIDAD DE POST GRADO DE LA FACULTAD DE EDUCACIÓN DE LA UNMSMBarrientos Jiménez, Elsa JuliaVildoso Villegas, JesahelSánchez García, Tula CarolaDiagnosticevaluation.Diagnósticoevaluación.This research consists of a diagnosis of the post graduate unit of UNMSM Faculty Education; it counts with the participation of 358 students of Second Specialty, Master and Doctorate programs. To carry out this diagnosis the instrument of the Iberoamerican University Association was taken into account. The following variables were used: students, teachers, study plans, research, management, surroundings, graduates and impact and evaluation. According to the established measurement the post graduate unit has obtained 69,27 points, which places it on a good level. This level considers a range point from 60 through 74.La investigación realiza un diagnóstico de la Unidad de Post Grado de la Facultad de Educación de la UNMSM, con la participación de 358 estudiantes de Segunda Especialidad, Maestrías y Doctorado. Para la realización del diagnóstico se consideró el instrumento de la Asociación Universitaria Iberoamericana de Post Grado, que toma en cuenta las siguientes variables: estudiantes, profesores, plan de estudios, investigación, gestión, entorno, egresados e impacto y evaluación. Realizado el diagnóstico de acuerdo a la medición establecida la UPG de Educación de acuerdo al puntaje obtenido de 69, 27 se ubica en el nivel bueno, ya que dicho nivel considera las puntuaciones comprendidas entre 60 y 74.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4754Investigación Educativa; Vol 14 No 25 (2010); 29 - 46Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 25 (2010); 29 - 461728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4754/3827Derechos de autor 2014 Elsa Julia Barrientos Jiménez, Jesahel Vildoso Villegas, Tula Carola Sánchez Garcíahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:27Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
DIAGNOSTIC OF THE POST GRADUATE UNIT OF UNMSM EDUCATION FACULTY DIAGNÓSTICO DE LA UNIDAD DE POST GRADO DE LA FACULTAD DE EDUCACIÓN DE LA UNMSM |
| title |
DIAGNOSTIC OF THE POST GRADUATE UNIT OF UNMSM EDUCATION FACULTY |
| spellingShingle |
DIAGNOSTIC OF THE POST GRADUATE UNIT OF UNMSM EDUCATION FACULTY Barrientos Jiménez, Elsa Julia Diagnostic evaluation. Diagnóstico evaluación. |
| title_short |
DIAGNOSTIC OF THE POST GRADUATE UNIT OF UNMSM EDUCATION FACULTY |
| title_full |
DIAGNOSTIC OF THE POST GRADUATE UNIT OF UNMSM EDUCATION FACULTY |
| title_fullStr |
DIAGNOSTIC OF THE POST GRADUATE UNIT OF UNMSM EDUCATION FACULTY |
| title_full_unstemmed |
DIAGNOSTIC OF THE POST GRADUATE UNIT OF UNMSM EDUCATION FACULTY |
| title_sort |
DIAGNOSTIC OF THE POST GRADUATE UNIT OF UNMSM EDUCATION FACULTY |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Barrientos Jiménez, Elsa Julia Vildoso Villegas, Jesahel Sánchez García, Tula Carola |
| author |
Barrientos Jiménez, Elsa Julia |
| author_facet |
Barrientos Jiménez, Elsa Julia Vildoso Villegas, Jesahel Sánchez García, Tula Carola |
| author_role |
author |
| author2 |
Vildoso Villegas, Jesahel Sánchez García, Tula Carola |
| author2_role |
author author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Diagnostic evaluation. Diagnóstico evaluación. |
| topic |
Diagnostic evaluation. Diagnóstico evaluación. |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
This research consists of a diagnosis of the post graduate unit of UNMSM Faculty Education; it counts with the participation of 358 students of Second Specialty, Master and Doctorate programs. To carry out this diagnosis the instrument of the Iberoamerican University Association was taken into account. The following variables were used: students, teachers, study plans, research, management, surroundings, graduates and impact and evaluation. According to the established measurement the post graduate unit has obtained 69,27 points, which places it on a good level. This level considers a range point from 60 through 74. La investigación realiza un diagnóstico de la Unidad de Post Grado de la Facultad de Educación de la UNMSM, con la participación de 358 estudiantes de Segunda Especialidad, Maestrías y Doctorado. Para la realización del diagnóstico se consideró el instrumento de la Asociación Universitaria Iberoamericana de Post Grado, que toma en cuenta las siguientes variables: estudiantes, profesores, plan de estudios, investigación, gestión, entorno, egresados e impacto y evaluación. Realizado el diagnóstico de acuerdo a la medición establecida la UPG de Educación de acuerdo al puntaje obtenido de 69, 27 se ubica en el nivel bueno, ya que dicho nivel considera las puntuaciones comprendidas entre 60 y 74. |
| description |
This research consists of a diagnosis of the post graduate unit of UNMSM Faculty Education; it counts with the participation of 358 students of Second Specialty, Master and Doctorate programs. To carry out this diagnosis the instrument of the Iberoamerican University Association was taken into account. The following variables were used: students, teachers, study plans, research, management, surroundings, graduates and impact and evaluation. According to the established measurement the post graduate unit has obtained 69,27 points, which places it on a good level. This level considers a range point from 60 through 74. |
| publishDate |
2014 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4754 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4754 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4754/3827 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Elsa Julia Barrientos Jiménez, Jesahel Vildoso Villegas, Tula Carola Sánchez García http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Elsa Julia Barrientos Jiménez, Jesahel Vildoso Villegas, Tula Carola Sánchez García http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 14 No 25 (2010); 29 - 46 Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 25 (2010); 29 - 46 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701386912850247680 |
| score |
13.945396 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).