The case study method and retention of course content. An experimental study
Descripción del Articulo
The purpose was to prove the power of retention through the case study method. In order to measure the level of retention, the same test was given three and six months after classes ended. Student satisfaction through the case study method was considered a secondary dependent variable. The quasi exp...
Autor: | |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/7575 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7575 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Case Study Method – Learning of Research Skills - Tutorial Program - Experimental Research- The Power of Retention. El método de casos Aprendizaje de competencias de investigación El Taller Tutorial Investigación experimental Poder retentivo. |
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The case study method and retention of course content. An experimental studyAnálisis del poder retentivo del Método de Casos en el Aprendizaje de Competencias de InvestigaciónFlores Barboza, José ClementeCase Study Method – Learning of Research Skills - Tutorial Program - Experimental Research- The Power of Retention.El método de casosAprendizaje de competencias de investigaciónEl Taller TutorialInvestigación experimentalPoder retentivo.The purpose was to prove the power of retention through the case study method. In order to measure the level of retention, the same test was given three and six months after classes ended. Student satisfaction through the case study method was considered a secondary dependent variable. The quasi experimental design pretest and posttest was applied with intact groups. The analysis unit consisted of an experimental group and a control group of students of the School of Education of San Marcos University (Universidad San Marcos) who are currently enrolled in the course “Methodology of Educational Research I”.El objetivo fue probar el poder retentivo del método de casos. Se define “retención” como el grado en que el alumno ha incorporado los conocimientos y habilidades a su estructura cognitiva que se manifiesta en el resultado de tres posttests. Se aplicó el diseño cuasi-experimental pretest, posttest con grupos intactos. La unidad de análisis estuvo constituida por un grupo experimental y un grupo control de alumnos de la Facultad de Educación de la Universidad de San Marcos que cursan “Metodología de la Investigación Científica y Educacional I”. Para medir el grado de retención del aprendizaje se aplicararon pruebas equivalentes pasados tres y seis meses de concluidas las clases. Se consideró como variable dependiente secundaria la satisfacción del estudiante con el método de casos.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7575Investigación Educativa; Vol 16 No 29 (2012); 37 - 56Investigación Educativa; Vol. 16 Núm. 29 (2012); 37 - 561728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7575/6591Derechos de autor 2014 José Clemente Flores Barbozahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:56Zmail@mail.com - |
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The purpose was to prove the power of retention through the case study method. In order to measure the level of retention, the same test was given three and six months after classes ended. Student satisfaction through the case study method was considered a secondary dependent variable. The quasi experimental design pretest and posttest was applied with intact groups. The analysis unit consisted of an experimental group and a control group of students of the School of Education of San Marcos University (Universidad San Marcos) who are currently enrolled in the course “Methodology of Educational Research I”. |
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Investigación Educativa; Vol 16 No 29 (2012); 37 - 56 Investigación Educativa; Vol. 16 Núm. 29 (2012); 37 - 56 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
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