The case study method and retention of course content. An experimental study
Descripción del Articulo
The purpose was to prove the power of retention through the case study method. In order to measure the level of retention, the same test was given three and six months after classes ended. Student satisfaction through the case study method was considered a secondary dependent variable. The quasi exp...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/7575 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7575 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Case Study Method – Learning of Research Skills - Tutorial Program - Experimental Research- The Power of Retention. El método de casos Aprendizaje de competencias de investigación El Taller Tutorial Investigación experimental Poder retentivo. |
Sumario: | The purpose was to prove the power of retention through the case study method. In order to measure the level of retention, the same test was given three and six months after classes ended. Student satisfaction through the case study method was considered a secondary dependent variable. The quasi experimental design pretest and posttest was applied with intact groups. The analysis unit consisted of an experimental group and a control group of students of the School of Education of San Marcos University (Universidad San Marcos) who are currently enrolled in the course “Methodology of Educational Research I”. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).