COLLEGE EXPERIENCE DURING THE LEARNING PROCESS FOR TEACHING NATURAL SCIENCES IN THE SECONDARY LEVEL

Descripción del Articulo

This article seeks to be a source of knowledge and help students and teachers, from the synthesis of the personal college student’s experience in developing their learning to the teaching of natural sciences at the secondary level. In addition, during the development of this article, there are some...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Murakami De La Cruz, Cindy Deiko
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/7649
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7649
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:college experience
learning
preparation for teaching natural sciences at the secondary level
advantages
limitations
problematic student personal growth.
experiencia universitaria
aprendizaje
preparación para la docencia de las CC.NN en el nivel secundario
ventajas
limitaciones
problemática estudiantil
crecimiento personal.
id 1728-5852_beb43a337f62b5339a3ccd0aa8baa889
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/7649
network_acronym_str 1728-5852
repository_id_str .
network_name_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
spelling COLLEGE EXPERIENCE DURING THE LEARNING PROCESS FOR TEACHING NATURAL SCIENCES IN THE SECONDARY LEVELEXPERIENCIA UNIVERSITARIA DURANTE EL PROCESO DE APRENDIZAJE PARA LA DOCENCIA DE LAS CIENCIAS NATURALES EN EL NIVEL SECUNDARIOMurakami De La Cruz, Cindy Deikocollege experiencelearningpreparation for teaching natural sciences at the secondary leveladvantageslimitationsproblematic student personal growth.experiencia universitariaaprendizajepreparación para la docencia de las CC.NN en el nivel secundarioventajaslimitacionesproblemática estudiantilcrecimiento personal.This article seeks to be a source of knowledge and help students and teachers, from the synthesis of the personal college student’s experience in developing their learning to the teaching of natural sciences at the secondary level. In addition, during the development of this article, there are some of the advantages and limitations encountered at this stage of studies contrasted with the reality of education in our country, and it provides a global vision and a neutral point of view about the problems faced by many students during the university life, which often has not been able to be transmitted in its entirety, however, through this document it seeks to break these patterns and improve communication between the authorities and students.El presente artículo busca ser fuente de conocimientos y ayuda para estudiantes y profesores, a partir de la síntesis de la experiencia personal de una alumna universitaria en el desarrollo de su aprendizaje para la docencia de las ciencias naturales en el nivel secundario. Además de ello, durante el desarrollo del presente artículo se mencionan algunas de las ventajas y limitaciones encontradas en esta etapa de estudios, se la contrasta con la realidad educativa de nuestro país, y se brinda una visión global y neutral en torno a la problemática que enfrentan muchos estudiantes durante la vida universitaria, la cual, muchas veces, no se ha podido transmitir en su totalidad, empero, a través de este documento se persigue romper esos esquemas y mejorar la comunicación existente entre las autoridades y los estudiantes.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7649Investigación Educativa; Vol 16 No 29 (2012); 135 - 144Investigación Educativa; Vol. 16 Núm. 29 (2012); 135 - 1441728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7649/6659Derechos de autor 2014 Cindy Deiko Murakami De La Cruzhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:56Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv COLLEGE EXPERIENCE DURING THE LEARNING PROCESS FOR TEACHING NATURAL SCIENCES IN THE SECONDARY LEVEL
EXPERIENCIA UNIVERSITARIA DURANTE EL PROCESO DE APRENDIZAJE PARA LA DOCENCIA DE LAS CIENCIAS NATURALES EN EL NIVEL SECUNDARIO
title COLLEGE EXPERIENCE DURING THE LEARNING PROCESS FOR TEACHING NATURAL SCIENCES IN THE SECONDARY LEVEL
spellingShingle COLLEGE EXPERIENCE DURING THE LEARNING PROCESS FOR TEACHING NATURAL SCIENCES IN THE SECONDARY LEVEL
Murakami De La Cruz, Cindy Deiko
college experience
learning
preparation for teaching natural sciences at the secondary level
advantages
limitations
problematic student personal growth.
experiencia universitaria
aprendizaje
preparación para la docencia de las CC.NN en el nivel secundario
ventajas
limitaciones
problemática estudiantil
crecimiento personal.
title_short COLLEGE EXPERIENCE DURING THE LEARNING PROCESS FOR TEACHING NATURAL SCIENCES IN THE SECONDARY LEVEL
title_full COLLEGE EXPERIENCE DURING THE LEARNING PROCESS FOR TEACHING NATURAL SCIENCES IN THE SECONDARY LEVEL
title_fullStr COLLEGE EXPERIENCE DURING THE LEARNING PROCESS FOR TEACHING NATURAL SCIENCES IN THE SECONDARY LEVEL
title_full_unstemmed COLLEGE EXPERIENCE DURING THE LEARNING PROCESS FOR TEACHING NATURAL SCIENCES IN THE SECONDARY LEVEL
title_sort COLLEGE EXPERIENCE DURING THE LEARNING PROCESS FOR TEACHING NATURAL SCIENCES IN THE SECONDARY LEVEL
dc.creator.none.fl_str_mv Murakami De La Cruz, Cindy Deiko
author Murakami De La Cruz, Cindy Deiko
author_facet Murakami De La Cruz, Cindy Deiko
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv college experience
learning
preparation for teaching natural sciences at the secondary level
advantages
limitations
problematic student personal growth.
experiencia universitaria
aprendizaje
preparación para la docencia de las CC.NN en el nivel secundario
ventajas
limitaciones
problemática estudiantil
crecimiento personal.
topic college experience
learning
preparation for teaching natural sciences at the secondary level
advantages
limitations
problematic student personal growth.
experiencia universitaria
aprendizaje
preparación para la docencia de las CC.NN en el nivel secundario
ventajas
limitaciones
problemática estudiantil
crecimiento personal.
dc.description.none.fl_txt_mv This article seeks to be a source of knowledge and help students and teachers, from the synthesis of the personal college student’s experience in developing their learning to the teaching of natural sciences at the secondary level. In addition, during the development of this article, there are some of the advantages and limitations encountered at this stage of studies contrasted with the reality of education in our country, and it provides a global vision and a neutral point of view about the problems faced by many students during the university life, which often has not been able to be transmitted in its entirety, however, through this document it seeks to break these patterns and improve communication between the authorities and students.
El presente artículo busca ser fuente de conocimientos y ayuda para estudiantes y profesores, a partir de la síntesis de la experiencia personal de una alumna universitaria en el desarrollo de su aprendizaje para la docencia de las ciencias naturales en el nivel secundario. Además de ello, durante el desarrollo del presente artículo se mencionan algunas de las ventajas y limitaciones encontradas en esta etapa de estudios, se la contrasta con la realidad educativa de nuestro país, y se brinda una visión global y neutral en torno a la problemática que enfrentan muchos estudiantes durante la vida universitaria, la cual, muchas veces, no se ha podido transmitir en su totalidad, empero, a través de este documento se persigue romper esos esquemas y mejorar la comunicación existente entre las autoridades y los estudiantes.
description This article seeks to be a source of knowledge and help students and teachers, from the synthesis of the personal college student’s experience in developing their learning to the teaching of natural sciences at the secondary level. In addition, during the development of this article, there are some of the advantages and limitations encountered at this stage of studies contrasted with the reality of education in our country, and it provides a global vision and a neutral point of view about the problems faced by many students during the university life, which often has not been able to be transmitted in its entirety, however, through this document it seeks to break these patterns and improve communication between the authorities and students.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7649
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7649
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7649/6659
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2014 Cindy Deiko Murakami De La Cruz
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2014 Cindy Deiko Murakami De La Cruz
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
dc.source.none.fl_str_mv Investigación Educativa; Vol 16 No 29 (2012); 135 - 144
Investigación Educativa; Vol. 16 Núm. 29 (2012); 135 - 144
1728-5852
reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
reponame_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
collection Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701386913895677952
score 13.888049
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).