COLLEGE EXPERIENCE DURING THE LEARNING PROCESS FOR TEACHING NATURAL SCIENCES IN THE SECONDARY LEVEL
Descripción del Articulo
This article seeks to be a source of knowledge and help students and teachers, from the synthesis of the personal college student’s experience in developing their learning to the teaching of natural sciences at the secondary level. In addition, during the development of this article, there are some...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/7649 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7649 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | college experience learning preparation for teaching natural sciences at the secondary level advantages limitations problematic student personal growth. experiencia universitaria aprendizaje preparación para la docencia de las CC.NN en el nivel secundario ventajas limitaciones problemática estudiantil crecimiento personal. |
| id |
1728-5852_beb43a337f62b5339a3ccd0aa8baa889 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/7649 |
| network_acronym_str |
1728-5852 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| spelling |
COLLEGE EXPERIENCE DURING THE LEARNING PROCESS FOR TEACHING NATURAL SCIENCES IN THE SECONDARY LEVELEXPERIENCIA UNIVERSITARIA DURANTE EL PROCESO DE APRENDIZAJE PARA LA DOCENCIA DE LAS CIENCIAS NATURALES EN EL NIVEL SECUNDARIOMurakami De La Cruz, Cindy Deikocollege experiencelearningpreparation for teaching natural sciences at the secondary leveladvantageslimitationsproblematic student personal growth.experiencia universitariaaprendizajepreparación para la docencia de las CC.NN en el nivel secundarioventajaslimitacionesproblemática estudiantilcrecimiento personal.This article seeks to be a source of knowledge and help students and teachers, from the synthesis of the personal college student’s experience in developing their learning to the teaching of natural sciences at the secondary level. In addition, during the development of this article, there are some of the advantages and limitations encountered at this stage of studies contrasted with the reality of education in our country, and it provides a global vision and a neutral point of view about the problems faced by many students during the university life, which often has not been able to be transmitted in its entirety, however, through this document it seeks to break these patterns and improve communication between the authorities and students.El presente artículo busca ser fuente de conocimientos y ayuda para estudiantes y profesores, a partir de la síntesis de la experiencia personal de una alumna universitaria en el desarrollo de su aprendizaje para la docencia de las ciencias naturales en el nivel secundario. Además de ello, durante el desarrollo del presente artículo se mencionan algunas de las ventajas y limitaciones encontradas en esta etapa de estudios, se la contrasta con la realidad educativa de nuestro país, y se brinda una visión global y neutral en torno a la problemática que enfrentan muchos estudiantes durante la vida universitaria, la cual, muchas veces, no se ha podido transmitir en su totalidad, empero, a través de este documento se persigue romper esos esquemas y mejorar la comunicación existente entre las autoridades y los estudiantes.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7649Investigación Educativa; Vol 16 No 29 (2012); 135 - 144Investigación Educativa; Vol. 16 Núm. 29 (2012); 135 - 1441728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7649/6659Derechos de autor 2014 Cindy Deiko Murakami De La Cruzhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:56Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
COLLEGE EXPERIENCE DURING THE LEARNING PROCESS FOR TEACHING NATURAL SCIENCES IN THE SECONDARY LEVEL EXPERIENCIA UNIVERSITARIA DURANTE EL PROCESO DE APRENDIZAJE PARA LA DOCENCIA DE LAS CIENCIAS NATURALES EN EL NIVEL SECUNDARIO |
| title |
COLLEGE EXPERIENCE DURING THE LEARNING PROCESS FOR TEACHING NATURAL SCIENCES IN THE SECONDARY LEVEL |
| spellingShingle |
COLLEGE EXPERIENCE DURING THE LEARNING PROCESS FOR TEACHING NATURAL SCIENCES IN THE SECONDARY LEVEL Murakami De La Cruz, Cindy Deiko college experience learning preparation for teaching natural sciences at the secondary level advantages limitations problematic student personal growth. experiencia universitaria aprendizaje preparación para la docencia de las CC.NN en el nivel secundario ventajas limitaciones problemática estudiantil crecimiento personal. |
| title_short |
COLLEGE EXPERIENCE DURING THE LEARNING PROCESS FOR TEACHING NATURAL SCIENCES IN THE SECONDARY LEVEL |
| title_full |
COLLEGE EXPERIENCE DURING THE LEARNING PROCESS FOR TEACHING NATURAL SCIENCES IN THE SECONDARY LEVEL |
| title_fullStr |
COLLEGE EXPERIENCE DURING THE LEARNING PROCESS FOR TEACHING NATURAL SCIENCES IN THE SECONDARY LEVEL |
| title_full_unstemmed |
COLLEGE EXPERIENCE DURING THE LEARNING PROCESS FOR TEACHING NATURAL SCIENCES IN THE SECONDARY LEVEL |
| title_sort |
COLLEGE EXPERIENCE DURING THE LEARNING PROCESS FOR TEACHING NATURAL SCIENCES IN THE SECONDARY LEVEL |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Murakami De La Cruz, Cindy Deiko |
| author |
Murakami De La Cruz, Cindy Deiko |
| author_facet |
Murakami De La Cruz, Cindy Deiko |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
college experience learning preparation for teaching natural sciences at the secondary level advantages limitations problematic student personal growth. experiencia universitaria aprendizaje preparación para la docencia de las CC.NN en el nivel secundario ventajas limitaciones problemática estudiantil crecimiento personal. |
| topic |
college experience learning preparation for teaching natural sciences at the secondary level advantages limitations problematic student personal growth. experiencia universitaria aprendizaje preparación para la docencia de las CC.NN en el nivel secundario ventajas limitaciones problemática estudiantil crecimiento personal. |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
This article seeks to be a source of knowledge and help students and teachers, from the synthesis of the personal college student’s experience in developing their learning to the teaching of natural sciences at the secondary level. In addition, during the development of this article, there are some of the advantages and limitations encountered at this stage of studies contrasted with the reality of education in our country, and it provides a global vision and a neutral point of view about the problems faced by many students during the university life, which often has not been able to be transmitted in its entirety, however, through this document it seeks to break these patterns and improve communication between the authorities and students. El presente artículo busca ser fuente de conocimientos y ayuda para estudiantes y profesores, a partir de la síntesis de la experiencia personal de una alumna universitaria en el desarrollo de su aprendizaje para la docencia de las ciencias naturales en el nivel secundario. Además de ello, durante el desarrollo del presente artículo se mencionan algunas de las ventajas y limitaciones encontradas en esta etapa de estudios, se la contrasta con la realidad educativa de nuestro país, y se brinda una visión global y neutral en torno a la problemática que enfrentan muchos estudiantes durante la vida universitaria, la cual, muchas veces, no se ha podido transmitir en su totalidad, empero, a través de este documento se persigue romper esos esquemas y mejorar la comunicación existente entre las autoridades y los estudiantes. |
| description |
This article seeks to be a source of knowledge and help students and teachers, from the synthesis of the personal college student’s experience in developing their learning to the teaching of natural sciences at the secondary level. In addition, during the development of this article, there are some of the advantages and limitations encountered at this stage of studies contrasted with the reality of education in our country, and it provides a global vision and a neutral point of view about the problems faced by many students during the university life, which often has not been able to be transmitted in its entirety, however, through this document it seeks to break these patterns and improve communication between the authorities and students. |
| publishDate |
2014 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7649 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7649 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7649/6659 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Cindy Deiko Murakami De La Cruz http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Cindy Deiko Murakami De La Cruz http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 16 No 29 (2012); 135 - 144 Investigación Educativa; Vol. 16 Núm. 29 (2012); 135 - 144 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701386913895677952 |
| score |
13.888049 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).