Education, globalization and literacy in Iberoamerica

Descripción del Articulo

This article aims to analyze the austere new educational reality conditioned by globalizing phenomena of our time. It also shows the process of literacy in the Latin American region since long forgotten, and through the Peruvian case as an example, it tries to insert the most vulnerable people in so...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Gómez Gallardo, Luz Marina, Macedo Buleje, Julio César
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/5523
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5523
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Globalization
education
literacy
role of teachers
violence
education reform
Globalización
educación
alfabetización
rol docente
violencia
reforma educativa
Descripción
Sumario:This article aims to analyze the austere new educational reality conditioned by globalizing phenomena of our time. It also shows the process of literacy in the Latin American region since long forgotten, and through the Peruvian case as an example, it tries to insert the most vulnerable people in society in the Latin current globalization process.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).