Science’s teaching in the elementary level

Descripción del Articulo

In the last years, Science development has allowed people to change their attitude towards their own worldview. Thus, the importance of Natural Sciences was finally understood as well as its fundamental role in the development of investigative skills. Teaching Natural Sciences in the areas of Biolog...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Tacca Huamán, Daniel Rubén
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/4293
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4293
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Science
knowledge
education
explanation
teaching
Biology
Chemistry
Pedagogical Content Knowledge
Ciencias Naturales
conocimiento
enseñanza
explicación
didáctica
Biología
Química
Conocimiento Didáctico del Contenido
id 1728-5852_53db68722628e761c02c92edfc48b593
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/4293
network_acronym_str 1728-5852
repository_id_str .
network_name_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
spelling Science’s teaching in the elementary levelLa enseñanza de las Ciencias Naturales en la Educación BásicaTacca Huamán, Daniel RubénScienceknowledgeeducationexplanationteachingBiologyChemistryPedagogical Content KnowledgeCiencias NaturalesconocimientoenseñanzaexplicacióndidácticaBiologíaQuímicaConocimiento Didáctico del ContenidoIn the last years, Science development has allowed people to change their attitude towards their own worldview. Thus, the importance of Natural Sciences was finally understood as well as its fundamental role in the development of investigative skills. Teaching Natural Sciences in the areas of Biology, Chemistry, and Physics must be in agreement with student’s developmental process and mental maturity. This is so, that in Kindergarten it is not expected that children seek for an explanation of facts and events that occur worldwide. Instead, they should be expected to know them and able to describe them. In Primary school, there is a slow and gradual approach from ideas describing the world to ideas that begin to build knowledge, therefore, those ideas will be the basis for making first explanations. Finally, at High School, a critical and reflective thinking is developed in such a way that provides students the necessary tools to operate in reality, get to know it and transform it.El desarrollo de las ciencias en los últimos años permitió que se transforme el modo de ver el mundo. De esta forma, la importancia de la enseñanza de las Ciencias Naturales cumple un rol fundamental en el desarrollo de las capacidades investigativas. La enseñanza de las Ciencias Naturales (Biología, Química y Física) debe ir acorde con el proceso de desarrollo y maduración de los estudiantes. Tal es así que, en el nivel Inicial no se busca que expliquen los sucesos que se producen el mundo, sino más bien, que lo conozcan y lo describan. En Primaria, se produce una acercamiento lento y progresivo, un tránsito de ideas que describían al mundo hacia ideas que empiezan a construir los conocimientos y por ende las primeras explicaciones. Y, finalmente, en el nivel Secundaria, el pensamiento crítico y reflexivo es desarrollado de tal forma que dota al estudiante de herramientas necesarias para poder operar en la realidad, conociéndola y transformándola.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4293Investigación Educativa; Vol 14 No 26 (2010); 139-152Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 26 (2010); 139-1521728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4293/3429Derechos de autor 2014 Daniel Rubén Tacca Huamánhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:27Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Science’s teaching in the elementary level
La enseñanza de las Ciencias Naturales en la Educación Básica
title Science’s teaching in the elementary level
spellingShingle Science’s teaching in the elementary level
Tacca Huamán, Daniel Rubén
Science
knowledge
education
explanation
teaching
Biology
Chemistry
Pedagogical Content Knowledge
Ciencias Naturales
conocimiento
enseñanza
explicación
didáctica
Biología
Química
Conocimiento Didáctico del Contenido
title_short Science’s teaching in the elementary level
title_full Science’s teaching in the elementary level
title_fullStr Science’s teaching in the elementary level
title_full_unstemmed Science’s teaching in the elementary level
title_sort Science’s teaching in the elementary level
dc.creator.none.fl_str_mv Tacca Huamán, Daniel Rubén
author Tacca Huamán, Daniel Rubén
author_facet Tacca Huamán, Daniel Rubén
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Science
knowledge
education
explanation
teaching
Biology
Chemistry
Pedagogical Content Knowledge
Ciencias Naturales
conocimiento
enseñanza
explicación
didáctica
Biología
Química
Conocimiento Didáctico del Contenido
topic Science
knowledge
education
explanation
teaching
Biology
Chemistry
Pedagogical Content Knowledge
Ciencias Naturales
conocimiento
enseñanza
explicación
didáctica
Biología
Química
Conocimiento Didáctico del Contenido
dc.description.none.fl_txt_mv In the last years, Science development has allowed people to change their attitude towards their own worldview. Thus, the importance of Natural Sciences was finally understood as well as its fundamental role in the development of investigative skills. Teaching Natural Sciences in the areas of Biology, Chemistry, and Physics must be in agreement with student’s developmental process and mental maturity. This is so, that in Kindergarten it is not expected that children seek for an explanation of facts and events that occur worldwide. Instead, they should be expected to know them and able to describe them. In Primary school, there is a slow and gradual approach from ideas describing the world to ideas that begin to build knowledge, therefore, those ideas will be the basis for making first explanations. Finally, at High School, a critical and reflective thinking is developed in such a way that provides students the necessary tools to operate in reality, get to know it and transform it.
El desarrollo de las ciencias en los últimos años permitió que se transforme el modo de ver el mundo. De esta forma, la importancia de la enseñanza de las Ciencias Naturales cumple un rol fundamental en el desarrollo de las capacidades investigativas. La enseñanza de las Ciencias Naturales (Biología, Química y Física) debe ir acorde con el proceso de desarrollo y maduración de los estudiantes. Tal es así que, en el nivel Inicial no se busca que expliquen los sucesos que se producen el mundo, sino más bien, que lo conozcan y lo describan. En Primaria, se produce una acercamiento lento y progresivo, un tránsito de ideas que describían al mundo hacia ideas que empiezan a construir los conocimientos y por ende las primeras explicaciones. Y, finalmente, en el nivel Secundaria, el pensamiento crítico y reflexivo es desarrollado de tal forma que dota al estudiante de herramientas necesarias para poder operar en la realidad, conociéndola y transformándola.
description In the last years, Science development has allowed people to change their attitude towards their own worldview. Thus, the importance of Natural Sciences was finally understood as well as its fundamental role in the development of investigative skills. Teaching Natural Sciences in the areas of Biology, Chemistry, and Physics must be in agreement with student’s developmental process and mental maturity. This is so, that in Kindergarten it is not expected that children seek for an explanation of facts and events that occur worldwide. Instead, they should be expected to know them and able to describe them. In Primary school, there is a slow and gradual approach from ideas describing the world to ideas that begin to build knowledge, therefore, those ideas will be the basis for making first explanations. Finally, at High School, a critical and reflective thinking is developed in such a way that provides students the necessary tools to operate in reality, get to know it and transform it.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4293
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4293
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4293/3429
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2014 Daniel Rubén Tacca Huamán
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2014 Daniel Rubén Tacca Huamán
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
dc.source.none.fl_str_mv Investigación Educativa; Vol 14 No 26 (2010); 139-152
Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 26 (2010); 139-152
1728-5852
reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
reponame_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
collection Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701386912827179008
score 13.932913
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).