¿EL MONEY ORDER EN LAS EMPRESAS PERUANAS? “EL NUEVO INSTRUMENTO FINANCIERO QUE CONTRIBUIRÍA CON EL CON EL CIERRE DE LAS VENTAS A DISTANCIA DE LAS MYPES EN EL PERÚ”

Descripción del Articulo

En el Perú, las Mypes se encuentran muy ligadas al desarrollo del país, ya que la mayoría de peruanos obtienen sus ingresos de estos agentes económicos. Sin embargo, hay mucho por desarrollar en estas organizaciones, que en su mayoría basan su accionar en una economía “de subsistencia”, no realizand...

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Detalles Bibliográficos
Autores: Schmidt Urdanivia, Johannes, Young Gonzales, Hugo Alberto, Reyes Lizana, Jharol
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Gestión del Tercer MIlenio
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/8896
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/8896
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:MYPES
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MYPES in Peru are quite related to the country’s development since the majority of Peruvian people earn their income from these economic units. However, there are still a lot to do in order to develop these kinds of organizations because many of them are “subsistence business” and therefore they are not competitive. Furthermore, one of the main important factors to obtain the growth of these companies is to develop alternative means of payment that may increase the confidence between suppliers and consumers. This also could be aligned with a “distance sales strategy” that will help expanding the markets and sales volumes for this business sector.
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