LA AUTOEVALUACIÓN NO ES EL CAMINO DIRECTO PARA LA ACREDITACIÓN UNIVERSITARIA

Descripción del Articulo

The university accreditation looks for, mainly, the academic quality or labor competencies that our users or enterprises need from the leaving students. As a consequence, it is not advisable to get the accreditation by means of self-evaluation. To get the required quality, it is necessary to know th...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Valencia Pomareda, Herbert
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2007
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Gestión del Tercer MIlenio
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/9065
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/9065
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Acreditación
academic quality
positive feedback
negative feedback.
calidad académica
retroalimentación positiva
retroalimentación negativa.
Descripción
Sumario:The university accreditation looks for, mainly, the academic quality or labor competencies that our users or enterprises need from the leaving students. As a consequence, it is not advisable to get the accreditation by means of self-evaluation. To get the required quality, it is necessary to know the educational needs of the society.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).