lAS INTERACCIoNES DE loS ESTUDIANTES EN ENToRNoS VIRTUAlES DE APRENDIZAJE: HERRAMIENTAS INFoRMÁTICAS PARA SU SEGUIMIENTo Y DIRECCIÓN

Descripción del Articulo

Have tools to guide, monitor and assess the interactions of students in virtual forums to sing learning is essential to support real learning process. This paper aims to provide two tools with which manages to make the content analysis of the interactions and student performance in the forum of the...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Castillo Maza, Juan Victoriano, Estrada Sentí, Vivian, González Hernández, Walfredo, Rodríguez Ortega, Rolando, Tió Torriente, Lázaro
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Gestión del Tercer MIlenio
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/8881
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/8881
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Virtual environment for learning
group
formation
development
Entorno virtual de aprendizaje
grupo
formación
desarrollo
Descripción
Sumario:Have tools to guide, monitor and assess the interactions of students in virtual forums to sing learning is essential to support real learning process. This paper aims to provide two tools with which manages to make the content analysis of the interactions and student performance in the forum of the virtual learning environment (called the ten emoticons), and another that provides a graphical representation of structural diagrams, both the model of student interaction and group that is active in the forum of the virtual learning environment (VLE). The application of the instrument and the computer tool helps the teacher supervise, guide and evaluate the process of learning and training and development in the EVA group.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).