Customer Loyalty and Customer Retention: Trend Required Today
Descripción del Articulo
The stable operation of the company depends directly on its market power. For this it is important to have a high degree of customer loyalty and if they are not satisfied with what is acquired it is important that the company has the ability to reverse it. However, there is no clear delimitation of...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Gestión del Tercer MIlenio |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/18935 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/18935 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Customer fidelity retention and satisfaction Cliente fidelidad retención y satisfacción |
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Customer Loyalty and Customer Retention: Trend Required TodayLa Fidelización del Cliente y Retención del Cliente: Tendencia que se Exige Hoy en DíaPierrend Hernández, Sara Delfina RosaCustomerfidelityretention and satisfactionClientefidelidadretención y satisfacciónThe stable operation of the company depends directly on its market power. For this it is important to have a high degree of customer loyalty and if they are not satisfied with what is acquired it is important that the company has the ability to reverse it. However, there is no clear delimitation of both concepts (customer loyalty and retention) and that is the main objective of the article, as it is important that companies have a clear idea about the meaning of these. With its main function that effective policies are applied so that customers generate positive opinions about the company and come to influence the purchase decision of new individuals who do not have a clear idea of the company, where they go to meet their need and transmit The feeling of security that fails to meet expectations and the company is willing to correct this situation.El funcionamiento estable de la empresa depende directamente de su poder en el mercado y para ello es importante tener un alto grado de fidelización de los clientes y en caso estos no estén satisfechos con lo adquirido es importante que la empresa tenga la capacidad de revertirlo es decir retenerlo. Sin embargo, no existe una clara delimitación de ambos conceptos (fidelización y retención del cliente) y ese es el principal objetivo del artículo, pues es importante que las empresas tengan una idea clara sobre el significado de estas, con el fin que se apliquen políticas efectivas para que los clientes generen opiniones positivas sobre la empresa y lleguen a influenciar en la decisión de compra de nuevos individuos que no tienen claro a qué empresa acudir para satisfacer su necesidad y transmitir el sentimiento de seguridad que si no se llega a cumplir con las expectativas la empresa está dispuesta a corregir dicha situación.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas2020-10-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/1893510.15381/gtm.v23i45.18935Gestión en el Tercer Milenio; Vol 23 No 45 (2020); 5-13Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 23 Núm. 45 (2020); 5-131728-29691560-9081reponame:Revista UNMSM - Gestión del Tercer MIlenioinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/18935/15876Derechos de autor 2020 Sara Delfina Rosa Pierrend Hernándezhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-31T16:16:27Zmail@mail.com - |
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The stable operation of the company depends directly on its market power. For this it is important to have a high degree of customer loyalty and if they are not satisfied with what is acquired it is important that the company has the ability to reverse it. However, there is no clear delimitation of both concepts (customer loyalty and retention) and that is the main objective of the article, as it is important that companies have a clear idea about the meaning of these. With its main function that effective policies are applied so that customers generate positive opinions about the company and come to influence the purchase decision of new individuals who do not have a clear idea of the company, where they go to meet their need and transmit The feeling of security that fails to meet expectations and the company is willing to correct this situation. |
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